قائم مقام بنیاد ملی‌نخبگان در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرده که قرار شده پلیس گذرنامه و مهاجرت یک نمایندگی و دفتر در بنیاد ملی نخبگان داشته باشد تا اطلاعات مربوط به ورود و خروج نخبگان و افراد مدنظر ما را به صورت آنلاین و کمتر از یکساعت در اختیار ما قرار بدهند. سید سلمان […]

قائم مقام بنیاد ملی‌نخبگان در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرده که قرار شده پلیس گذرنامه و مهاجرت یک نمایندگی و دفتر در بنیاد ملی نخبگان داشته باشد تا اطلاعات مربوط به ورود و خروج نخبگان و افراد مدنظر ما را به صورت آنلاین و کمتر از یکساعت در اختیار ما قرار بدهند.

سید سلمان سیدافقهی با بیان اینکه تفاهم با پلیس برای برخورد با دفاتر مهاجرتی و جلوگیری از مهاجرت سازمان یافته نخبگان انجام شده، گفته است: برخی مجموعه بیزنس یا کسب و کاری در حوزه مهاجرت راه انداخته‌اند و به طور مثال اگر مهاجرت به یک کشور برای یک فرد ١٠ هزار دلار هزینه دارد این مجموعه‌ها با هزار یا دو هزار دلار این کار را انجام می‌دهند که یقیناً این دفاتر از یک سیستمی تأمین مالی می‌شوند.

قوه عاقله کجاست؟

دراین‌باره محمد فاضلی، جامعه‌شناس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آیا معنی این خبر آن است که قوه عاقله حکمرانی به حدی نزول کرده که جز راهکار پلیسی در برابر پدیده اجتماعی در ذهن ندارند؟ ظاهراً درک پدیده اجتماعی، سخت‌ترین کاری است که از این جماعت می‌توان طلب کرد، فرقی نمی‌کند مهاجرت، سبک زندگی یا پوشش اختیاری باشد. امر اجتماعی را درک نمی‌کنند.»

مقابله با مهاجرت با ایده پلیسی/ «درک پدیده اجتماعی، سخت‌ترین کاری است که از این جماعت می‌توان طلب کرد»

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین