قیمت‌گذاری محصولات اساسی بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله
قیمت‌گذاری محصولات اساسی بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت که این کمیسیون در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد که قیمت‌گذاری محصولات اساسی را بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله ارز و طلا تعیین کند.

محسن زنگنه با اشاره به جلسه عصر (شنبه، ۲۸ مرداد) کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، دولت مکلف است قیمت‌گذاری محصولات اساسی را بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله‌ی ارز و طلا تعیین کند. این امر می‌تواند به ایجاد انگیزه کشاورزان برای تولید کمک کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد که اگر سیاست‌ها و مداخلاتش به ضرر و زیان کشاورز باشد، این ضرر و زیان را جبران کند؛ این مصوبه نیز می‌تواند گام موثری در راستای افزایش تولید در بخش کالاهای اساسی کشور باشد.

به گزارش زیر نویس ،زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون در بخش مسکن، گفت: یک مشکل جدی در آپارتمان‌ها است که اگر یک ساختمان بر اساس آرای کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ و سایر مراجع مشمول جریمه و بدهی شود، همه مالکین واحدهای یک ساختمان باید جریمه و بدهی‌شان را پرداخت کرده و بعد، پایان کار صادر می‌شود. برای رفع این مشکل، کمیسیون تصویب کرد که اگر یک واحد ساختمانی جریمه و بدهی خودش را پرداخت کرده و سهم خود را از بدهی مشاعات ساختمان پرداخت کند، سازمان ثبت مکلف است نسبت به ارائه گواهی پایان کار و همچنین تفکیک و سند برای آن واحد ساختمانی اقدام کند.

وی درباره مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق گفت: دولت مکلف می‌شود به‌ازای نیروها و معلمانی که به دلیل بازنشستگی، فوت و بازخرید از سیستم آموزش و پرورش خارج می‌شوند، به همان میزان اقدام به استخدام معلم کند. همچنین سازمان امور استخدامی مکلف است تا مراحل استخدامی در این بخش را مدنظر قرار دهد.

منبع :اقتصاد آنلاین