اطلاعات نوشت:مصطفی رجبی مشهدی معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) دیروز در گفتگو با خبرنگاران از افزایش نیافتن تعرفه برق در سال آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده تابستان آینده از گرم‌ترین تابستان‌ها باشد و هر میزان دمای هوا افزایش یابد، میزان مصرف برق […]

- قیمت آب و برق در سال آینده افزایش می‌یابد؟

اطلاعات نوشت:مصطفی رجبی مشهدی معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) دیروز در گفتگو با خبرنگاران از افزایش نیافتن تعرفه برق در سال آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده تابستان آینده از گرم‌ترین تابستان‌ها باشد و هر میزان دمای هوا افزایش یابد، میزان مصرف برق هم بیشتر می‌شود. بر این اساس سناریوهای متعددی برای تابستان آینده تدارک دیده شده تا بتوان تابستانی با برق پایدار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه شامل ۱۸۰ اقدام عملیاتی است که بخشی شامل افزایش ظرفیت نیروگاه‌های جدید و بخشی هم ناشی از همکاری خوب مردم خواهد بود .

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات هم ظرفیت جدید وارد شبکه برق خواهد شد ، خاطر نشان کرد: علاوه بر این در حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع ۷۷ پروژه تعریف شده و برای مناطقی  که ضعف‌هایی به لحاظ انتقال و توزیع داشته‌اند؛ بهبود شبکه توسعه در دستور کار است که روند پیشرفت پروژه مناسب است.

مدیر عامل توانیر افزود: برنامه مفصلی هم از جمله در بخش خانگی دیده شده که در سال گذشته در دستور کار بوده و شامل مشارکت ۴۰ درصدی مشترکان در مدیریت مصرف است.

وی ابراز امیدواری کرد: این برنامه توسعه یافته و در بخش‌های مختلف از جمله تجاری و کشاورزی هم صرفه‌جویی صورت گیرد تا بتوان برق مطمئن را برای تابستان تامین کرد.

وی ادامه داد: برای بخش صنعت هم بر اساس قانون مانع‌زدایی از تولید تاکنون ۸۷۰ مگاوات به ظرفیت تولید کشور اضافه شده و همچنین تکلیف شده که ۱۰ هزار مگاوات احداث شود و تا تابستان سال آینده پیش‌بینی این است که یک هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود .

 معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم با اعلام اینکه ۱۸ استان کشور شاهد ناترازی تولید و مصرف آب هستند، گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت آب در سال آینده نداریم ولی برای عبور از تابستان پیش رو نیازمند صرفه جویی در مصارف هستیم.

هاشم امینی افزود: شرایط اقلیمی و بارش‌ها حاکی از آن است که ما چهارمین سال خشکسالی را می‌گذرانیم و در روندهای ۵۶ساله بارش‌های کشور به لحاظ کم‌بارشی رتبه ۵۴ را داریم.

منبع: اطلاعات انلاین