به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، آرتور ژرژ (۱۹۴۶، پورتو) امروز در ۷۸ سالگی درگذشت. مربی افسانه‌ای پرتغال، پورتو را به قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۷ هدایت کرد و تجربه کوتاهی (سه ماه) در اسپانیا در تیم تنریف در فصل ۹۸-۱۹۹۷ نیز داشت.   آرتور ژرژ تجربه زیادی در دنیای فوتبال داشت. او تیم ملی […]

- سرمربی افسانه‌ای پورتو درگذشت

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، آرتور ژرژ (۱۹۴۶، پورتو) امروز در ۷۸ سالگی درگذشت. مربی افسانه‌ای پرتغال، پورتو را به قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۷ هدایت کرد و تجربه کوتاهی (سه ماه) در اسپانیا در تیم تنریف در فصل ۹۸-۱۹۹۷ نیز داشت.

 

آرتور ژرژ تجربه زیادی در دنیای فوتبال داشت. او تیم ملی سوئیس را رهبری کرد و بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ روی نیمکت پاری سن ژرمن نشست. 

 

مقطعی هر زمان که اوضاع بد پیش می‌رفت، او به عنوان مربی موقت تیم ملی پرتغال انتخاب می‌شد، با این حال دوران اوج او در پورتو بود. ژرژ دو مقطع هدایت پورتو را برعهده گرفت. اولی بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ که بسیار موفق بود. او با پورتو به دو قهرمانی لیگ پرتغال و موفقیت بزرگ در جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۸۷ (برتری ۲-۱ در فینال مقابل بایرن مونیخ) دست یافت.

 

آرتور ژرژ در سال ۱۹۸۸ به پورتو بازگشت و تا سال ۱۹۹۱ نیز روی نیمکت این تیم بود. او همچنین مربیگری بزرگترین رقیب آنها، بنفیکا را نیز برعهده گرفت. در عربستان سعودی (النصر و الهلال) و در روسیه (زسکا مسکو) مربیگری کرد و حتی مربی تیم ملی کامرون نیز شد. او تا سال ۲۰۱۵ و همچنان با شمایل به یاد ماندنی و سبیل‌های پرپشتش فعال بود. روحش شاد.

 

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا