پرسپولیس و تراکتور هر دو قرمز می‌پوشند. هر دو از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران هستند و هر دو با پیشینه و قدمتی دراز در تمام دهه‌های اخیر و عمر لیگ در ایران با یکدیگر رقابت کردند. در سال‌های اخیر این کری که پرطرفدارترین و بزرگترین تیم قرمز پوش ایران کدام است، یکی از سرگرمی‌های طرفداران […]

- طوفان سرخ در ورزشگاه خالی/ نمره قبولی برای مرد برزیلی پرسپولیس در جدال مرگ و زندگی

پرسپولیس و تراکتور هر دو قرمز می‌پوشند. هر دو از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران هستند و هر دو با پیشینه و قدمتی دراز در تمام دهه‌های اخیر و عمر لیگ در ایران با یکدیگر رقابت کردند. در سال‌های اخیر این کری که پرطرفدارترین و بزرگترین تیم قرمز پوش ایران کدام است، یکی از سرگرمی‌های طرفداران دو تیم بوده و جنگ بر سر تصاحب و عنوان سرخ برتر در فوتبال ایران به جذابیت‌های این مسابقه می‌افزاید.

پرسپولیس و تراکتور بازیکنان و مربیان مشترک زیادی داشته‌اند و همیشه این بازی یکی از چهار مسابقه بزرگ و اصلی هر فصل است. در واقع رقابت قهرمانی در فوتبال ایران در سال‌های اخیر همیشه بین دو بزرگ تهرانی و دو بزرگ شهرستانی یعنی تراکتور و سپاهان داغ بوده است. پس وقتی قرار بود پرسپولیس و تراکتور با یکدیگر بازی کنند، همه افسوس خوردیم که چرا ورزشگاه باید خالی باشد. چرا تماشاگران به عنوان صاحبان اصلی فوتبال حق لذت بردن از این بازی را نداشته باشند؟ اصولاً مگر به جز دو دربی و دو تقابل با سپاهان و تراکتور، مگر بازی بزرگ دیگری در هر فصل داریم که بدون تماشاگر باشد؟

در این مسابقه که خیلی برای هر دو سرمربی خارجی مهم بود، پرسپولیس با یک طوفان ۲ دقیقه‌ای در نیمه دوم کار را یکسره کرد. در شروع دور برگشت تراکتور به خاطر حضور سپاهان در لیگ قهرمانان تنها تیمی بود که به میدان نیامد – سپاهان همان روز در آسیا بازی داشت – و این مسابقه اولین رونمایی از شاگردان خمس در دور نیم فصل دوم بود.

پرسپولیس هم بعد رفتن یحیی به اوسمار اعتماد کرد و بعد از شکست هفته قبل مقابل آلومینیوم در اراک، به شدت به این سه امتیاز خانگی نیاز داشت تا در کورس بالای جدول بماند. عده‌ای پا را فراتر نهاده و از این بازی به عنوان بازی مرگ و زندگی برای مربی برزیلی یاد کردند. این مسابقه که سرشار از دوئل‌های جذاب درون زمین بود، در نیمه دوم ظرف دو دقیقه تکلیفش مشخص شد. دو حمله از سمت راست و دو اشتباه از دفاع چپ تراکتور و دو ضربه غیر قابل مهار از عیسی آل کثیر و مهدی ترابی.

حالا پرسپولیس دوباره به جمع مدعیان برگشته دوباره تراکتوری‌ها دلیلی برای انتقام در بازی بعدی دارند!.

منبع: خبـر ورزشی