امید عالیشاه حالا به آستانه دو رقمی شدن در سال‌های حضور در پرسپولیس نزدیک شده است. بازیکنی که در راه آهن چهره شد و شماره ۲ پرسپولیس را در نیمه آغازین دهه ۹۰ تصاحب کرد. عالیشاه حالا سال‌هاست کاپیتان اول پرسپولیس است و همواره مهره‌ای بدون حاشیه و کاملاً در خدمت تیم بوده است. هرگز […]

- کاپیتان، ستاره درخشان پرسپولیس/ خیال مرد برزیلی راحت شد!

امید عالیشاه حالا به آستانه دو رقمی شدن در سال‌های حضور در پرسپولیس نزدیک شده است. بازیکنی که در راه آهن چهره شد و شماره ۲ پرسپولیس را در نیمه آغازین دهه ۹۰ تصاحب کرد. عالیشاه حالا سال‌هاست کاپیتان اول پرسپولیس است و همواره مهره‌ای بدون حاشیه و کاملاً در خدمت تیم بوده است.

هرگز به یاد نداریم که عالیشاه با رفتاری یا مصاحبه‌ای جو تیم را به هم زده باشد. او اهل درگیری با بازیکنان و مربیان و داوران هم نیست و چنان اعتباری در فوتبال و در پرسپولیس دارد که همه به او احترام می‌گذارند. اما از آنجا که هر قانونی یک استثنا دارد، تنها استثنا برای عالیشاه هم مسابقه با تراکتور است!

امید عالیشاه در سال‌های اخیر اغلب غایب پرسپولیس در سفر به تبریز بوده و حالا دیگر در فوتبال ایران همه می‌دانند که او چه داستان‌ها و مشکلاتی با تیم تراکتور داشته است! عالیشاه یکی از پرسپولیسی‌هایی بود که برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتور رفت. آنجا با یک مصدومیت نتوانست آنطور که از او انتظار می‌رفت به تیمش کمک کند و وقتی سر یک بازی پرسپولیس به عنوان کارشناس به تلویزیون رفت، دیگر طرفداران تراکتور از او دلگیر شده و هرگز عالیشاه را نبخشیدند! 

از آن زمان به بعد هر فصل، زمانی که موعد بازی پرسپولیس و تراکتور می‌رسد عالیشاه ترجیحاً در تهران می‌ماند. اما در بازی‌های آزادی کار خود را برای پرسپولیس انجام می‌دهد و جبران می‌کند!

عالیشاه بزرگترین نام در گروهی بود که گفته می‌شد مخالف جانشینی دستیار برزیلی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس هستند. اما این اتفاق افتاد و وقتی عالیشاه در بازی اول برابر آلومینیوم به اراک نرفت، تنور شایعات بیشتر و بیشتر داغ شد!

کم نبودند کسانی که می‌گفتند عالیشاه تمایلی به کار کردن زیر نظر اوسمار ویرا ندارد. اما بازی با تراکتور در پیش بود و عالیشاه با بازوبند کاپیتانی در ترکیب اصلی به میدان آمد و در نیمه دوم روی هر دو گل پرسپولیس نقش مسلم و مشخصی داشت.

پرسپولیس ظرف ۲ دقیقه دو گل زد که هر دو گل با هوش و پاس عالی عالیشاه میسر شد. او در طول مسابقه تا لحظه تعویض هم بهترین بازیکن میدان بود تا با این عملکرد خط بطلانی بکشد روی تمام شایعات. حالا ویرا می‌تواند روی کاپیتانش حساب کند و داستان عالیشاه و تراکتور با این درخشش وارد مرحله جدیدی شد. 

از همین حالا همه منتظر فصل بعد و رویارویی دوباره پرسپولیس و تراکتور هستند و قطعاً عالیشاه با این نمایش در آن مسابقه هدف اول خواهد بود!

منبع: خبـر ورزشی