به گزارش زیرنویس بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، زینب اختری در دومین کنگره بانوان تأثیر گذار استان بوشهر با اشاره به نقش مهم بانوان در پیروزی انقلاب و عرصه‌های مختلف نظام اسلامی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب با شناخت از ظرفیت‌ها و نگاه اسلامی و دینی از توانایی بانوان به خوبی در به ثمر […]

به گزارش زیرنویس بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، زینب اختری در دومین کنگره بانوان تأثیر گذار استان بوشهر با اشاره به نقش مهم بانوان در پیروزی انقلاب و عرصه‌های مختلف نظام اسلامی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب با شناخت از ظرفیت‌ها و نگاه اسلامی و دینی از توانایی بانوان به خوبی در به ثمر رساندن انقلاب از این ظرفیت استفاده کردند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: زن مسلمان در همه عرصه‌ها پیشگام است و این غیرقابل انکار است.

وی گفت: آنچه از اصول و مبانی و اعتقادات اسلامی آموخته‌ایم اسلام زنان را در یک جایگاه انسان ساز قرار داده است و وجود این جایگاه در اعتقاد معمار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی باعث مباهات و افتخار است و باید زندگی در این جامعه و این نگاه به زن مسلمان را شکر گذار باشیم.

اختری ادامه داد: در دوره‌های حساس تاریخی زنان نه فقط در عرصه خانواده بلکه در عرصه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و در عرصه‌های مختلف فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به نقش مهم حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) در تشکیل حکومت دینی اسلام و استمرار این حکومت گفت: حضرت خدیجه به عنوان نخستین بانوی مسلمان، یکی از بزرگترین اقتصاددانان زمان خود بودند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: زنان استان بوشهر نیز در تاریخ این استان تأثیرگذار بوده‌اند و زنان «لرده» دشتستان این استان جز نخستین کسانی بودند که با استعمار مبارزه کردند و بوشهر مقاوم را رقم زدند و این مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاکید دارند که زن مسلمان دارای هویت والایی است، گفت: زنان پشتیبان و پیشران جامعه در مسائل مهم کشور هستند و در گفتمان سازی و روایتگری اهداف و موفقیت‌های انقلاب اسلامی بسیار نقش برجسته‌ای دارند.

اختری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: زنان خط مقدم روایتگری در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و باید برای رسیدن به این مهم دست به دست هم دهیم.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات یازدهم اسفند و نقش مهم بانوان اضافه کرد: انتخابات یکی از ابزارهایی است که به پیشرفت کشور و شعار مردم سالاری که مورد تاکید امام راحل بوده و امروز رهبری معظم نیز بر آن تاکید دارند، کمک می‌کند.

اختری اظهار کرد: بانوان علاوه بر اینکه با انتخاب درست خود نقش مؤثری در تشکیل مجلس کارآمد دارند، برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز باید ایفای نقش کنند.

 

منبع خبر: رکنـا