زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با تداوم حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نهادهای بین المللی نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در این باریکه هشدار دادند. در صد و چهلمین روز از جنگ غزه، اشغالگران به حمله‌های خود به غزه ادامه داده و کشتارهایی مرتکب شدند که بر اثر […]

زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با تداوم حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نهادهای بین المللی نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در این باریکه هشدار دادند. در صد و چهلمین روز از جنگ غزه، اشغالگران به حمله‌های خود به غزه ادامه داده و کشتارهایی مرتکب شدند که بر اثر آن بیش از ۴۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. اشغالگران رفح و خان یونس در جنوب غزه را به شدت بمباران کردند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی دست به کشتار و جنایتی وحشیانه در مرکز نوار غزه زده است. دفتر مذکور اشاره کرد که جنگنده‌های اسراییلی ۴ خانه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. بیش از ۹۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را در برابر جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی مسئول دانست و آزادگان جهان را به اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه فراخواند.

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی منزلی را در منطقه زلاطه در شرق رفح در جنوب غزه هدف قرار دادند. این منابع بیان کردند که بر اثر این حمله، این منزل به طور کامل بر سرساکنانش ویران شد و تیم‌های امداد و نجات پیکر ۶ شهید و شماری زخمی را از زیر آوار خارج کردند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه یبنا در مرکز رفح بمباران کردند که بر اثر آن شماری زخمی شدند. قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز حمله‌هایی به ساحل رفح انجام دادند.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطقی از خان یونس در جنوب غزه را گلوله باران کرد.

مقاومت فلسطین نظامیان صهیونیست و تانک‌های آنها را هدف قرار داد

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: مبارزان ما مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را با خمپاره در شرق غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های قدس همچنین از هدف قرار دادن دو تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی در کمینی در خیابان هشتم در منطقه الزیتون در شرق غزه خبر دادند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزانش با آر پی جی در جنوب الزیتون در شرق شهر غزه یک خودرو نظامیان صهیونیست را هدف قرار داده‌اند.

گردان‌های مجاهدین نیز اعلام کرد که گروهی از نظامیان صهیونیست را در داخل ساختمانی در محله الزیتون در شهر غزه با موشک سعیر هدف قرار داده که طی آن شماری از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

آمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۵۱۴ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت در نوار غزه انجام داده که قربانیان این حمله‌ها به ۱۰۶ شهید و ۱۶۰ زخمی رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ابتدای هفتم اکتبر تاکنون به عدد ۲۹۵۱۴ نفر رسیده و تعداد زخمی‌ها نیز بالغ بر ۶۹۶۱۶ نفر است.

آژیر خطر در کریات شمونه به صدا درآمد

منابع خبری اعلام کردند آژیر خطر در مناطقی از شمال فلسطین اشغالی از جمله شهرک کریات شمونا به صدا درآمده است.

این منابع از احتمال حمله پهبادی به این منطقه خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از رهیگری یک هدف هوایی بر فراز کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حمله جدید حزب الله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان حمله جدیدی به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن در پاسخ به حمله‌های رژیم صهیونیستی به روستاها و منازل غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی پادگان معالیه گولان را موشکباران کردند.

شهادت غیرنظامیان در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر منابع لبنانی از حمله اشغالگران به شهرک بلیدادر جنوب لبنان و شهادت برخی خبر دادند.

شنیده شدن صدای آژیر در جولان اشغالی

همزمان به دنبال حمله موشکی از لبنان، صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین در جولان اشغالی به صدا درآمد.

رایزنی هنیه با مقامات مصری

حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش به سفر چند روزه خود به مصر پایان داده است.

در بیانیه حماس آمده است که هیأت حماس به ریاست اسماعیل هنیه دیدارهایی با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر پیرامون اوضاع غزه انجام داده است.

در جریان این دیدار حملات رژیم صهیونیستی به غزه و بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی و اسکان آنها در شمال غزه و راههای تحقق آنها مورد رایزنی قرار گرفته است.

هیأت حماس به ریاست هنیه با مسئولان مصری درباره پرونده اسیران و نیز اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی در سایه تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به این مسجد در ماه رمضان بحث و تبادل نظر کرد.

درخواست کشورهای عضو گروه بیست برای توقف جنگ غزه

کشورهای عضو گروه ۲۰ در نشست خود در برزیل خواستار توقف جنگ در غزه شدند.

وزیر خارجه برزیل به عنوان میزبان نشست گروه ۲۰ تاکید کرد که وزرای خارجه این کشورها به اتفاق آرا از راه‌حل ایجاد دو دولت به عنوان تنها راه دستیابی به صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت کردند.

به گفته این مقام برزیلی، تمام اعضای گروه ۲۰ نگران جنگ غزه و گسترش آن در منطقه هستند.

همزمان گروهی بزرگی از اعضای گروه ۲۰ که وزیرخارجه برزیل آن‌ها را بسیاری از کشورهای عضو این گروه عنوان کرده، جنگ در رفح در جنوب غزه را به شدت زیر سوال برده و خواستار توقف جنگ علیه رفح شده‌اند.

موضع گیری سازمان ملل درباره غزه

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که چالش‌های وسیعی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی در نوار غزه وجود دارد که از جمله آنها محدودیت‌های اعمال شده از سوی تل آویو است.

دوجاریک افزود: موضع سازمان ملل متحد در خصوص ضرورت پایان یافتن اشغالگری در اراضی اشغالی فلسطین از سال‌ها قبل مشخص و غیر قابل تغییر است.

در حال تکمیل…..

منبع: مـهر