به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، روز‌های گذشته اتحادیه جهانی کشتی علاوه بر آنکه اعلام کرد تیرانای آلبانی در سال ۲۰۲۴ برگزار کننده مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی بعد از پیکار‌های امید‌های جهان است، زاگرب کرواسی نیز به عنوان میزبان مسابقات جهانی ۲۰۲۵ معرفی شد. این رقابت‌ها در اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم […]

- توقف ۵ ساله اتحادیه جهانی کشتی در قاره اروپا!

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، روز‌های گذشته اتحادیه جهانی کشتی علاوه بر آنکه اعلام کرد تیرانای آلبانی در سال ۲۰۲۴ برگزار کننده مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی بعد از پیکار‌های امید‌های جهان است، زاگرب کرواسی نیز به عنوان میزبان مسابقات جهانی ۲۰۲۵ معرفی شد. این رقابت‌ها در اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد، ۵۵، ۵۹، ۶۵ و ۷۲ کیلوگرم کشتی زنان و همچنین ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی به انجام خواهد رسید.

نکته جالب در تعیین میزبانی‌ها از سوی اتحادیه جهانی، توقف پنج ساله UWW روی کشور‌های اروپایی است. همچنین از المپیک ۲۰۱۲ لندن به این طرف تنها سه کشور غیر اروپایی (آسیایی و آمریکایی) میزبان این رقابت‌ها شده‌اند. نورسلطان در سال ۲۰۱۹، لاس‌وگاس در سال ۲۰۱۵ و تاشکند در سال ۲۰۱۴.

یعنی طی ۱۲ سال، میزبان ۹ مسابقه جهانی را کشور‌های اروپایی برعهده داشتند و تنها سه کشور غیراروپایی در این سال‌ها موفق به کسب میزبانی شده‌اند.

در زیر نگاهی به میزبانان مسابقات بزرگسالان جهان از المپیک ۲۰۱۲ لندن تا مسابقات جهانی ۲۰۲۵ داریم:

مسابقات جهانی ۲۰۲۵- زاگرب کرواسی

مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی ۲۰۲۴- تیرانا آلبانی

مسابقات جهانی ۲۰۲۳- بلگراد صربستان

مسابقات جهانی ۲۰۲۲- بلگراد صربستان

مسابقات جهانی ۲۰۲۱- اسلو نروژ

مسابقات جهانی ۲۰۱۹- نورسلطان قزاقستان

مسابقات جهانی ۲۰۱۸- بوداپست مجارستان

مسابقات جهانی ۲۰۱۷- پاریس فرانسه

مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی ۲۰۱۶ – بوداپست مجارستان

مسابقات جهانی ۲۰۱۵ – لاس‌وگاس آمریکا

مسابقات جهانی ۲۰۱۴- تاشکند ازبکستان

مسابقات جهانی ۲۰۱۳- بوداپست مجارستان

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا