جواد نکونام همیشه می‌گوید تیم بزرگ (مثل استقلال) بازیکن بزرگ می‌خواهد و این ادعای او در اولین حضور ماشاریپوف در میدان ثابت شد. تازه بازیکن ازبکستانی با متر و معیارهای فوتبال ایران (که ۴۸ سال است قهرمان آسیا نمی‌شود) بازیکن بزرگی است وگرنه الان در اروپا بازی می‌کرد.با این حال ماشاریپوف در انزلی یک گل […]

- نکونام درست گفته بود/ ادعایی که ماشاریپوف ثابت کرد

جواد نکونام همیشه می‌گوید تیم بزرگ (مثل استقلال) بازیکن بزرگ می‌خواهد و این ادعای او در اولین حضور ماشاریپوف در میدان ثابت شد. تازه بازیکن ازبکستانی با متر و معیارهای فوتبال ایران (که ۴۸ سال است قهرمان آسیا نمی‌شود) بازیکن بزرگی است وگرنه الان در اروپا بازی می‌کرد.با این حال ماشاریپوف در انزلی یک گل خوب زد تا ثابت شود که یک فوتبالیست حتماً نباید چند ماه از حضورش در تیم جدید بگذرد تا خودش را نشان بدهد. قطعاً ماشاریپوف در صورت آمادگی ذهنی و بدنی و در صورتی که پولش را مثل بقیه خارجی‌ها دیر ندهند، در آینده هم می‌تواند خیلی به استقلال کمک کند؛ همان‌طور که آل‌کثیر ۳۳ ساله در اولین حضور مجدد خود برای پرسپولیس گل زد و راه را برای پیروزی دوباره قرمزها مقابل تراکتور باز کرد. 

نکونام برای اینکه بگوید تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد خودش را مثال زد که از اوساسونا به استقلال آمد. البته الان شرایط فوتبال ایران با ۱۱ سال قبل فرق کرده و جذب امثال ماشاریپوف، سیلوا، گولسیانی و… هم کار بزرگی است. یک زمان استقلال و پرسپولیس از درون دروازه تا نوک حمله حداقل ۷ ستاره بزرگ داشتند اما در لیگ امسال تیمی که ۲، ۳ ستاره داشته باشد جام را بالای سر می‌برد. ماشاریپوف هم در همین گام اول نشان داد که تیم بزرگ واقعا بازیکن بزرگ می خواهد و قطعا اگر استقلال بازیکنان بزرگ دیگری را هم جذب می کرد شرایط بهتری داشت.

منبع: خبـر ورزشی