نوید خاصه‌باف مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره مهم‌ترین اقداماتی که در شهرداری تهران قرار است از آن رونمایی شود بیان کرد: با رویکرد مدیریت جدید شهری و معاونین شهر تهران، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه‌ها و ابرپروژه‌های شهری شاهد اتفاقات خوبی خواهیم […]

نوید خاصه‌باف مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره مهم‌ترین اقداماتی که در شهرداری تهران قرار است از آن رونمایی شود بیان کرد: با رویکرد مدیریت جدید شهری و معاونین شهر تهران، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه‌ها و ابرپروژه‌های شهری شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: در کنار پروژه‌های عمرانی و توسعه حمل و نقل، سازمان سرمایه گذاری نیز بسیاری از پروژه‌هایی را تعریف می‌کند که بخش خصوصی بتواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران اظهار کرد: جنس سرمایه‌گذاری بر ابرپروژه‌ها ذاتاً کمی زمان بر است و شاید به زودی شاهد خروجی‌های آن‌چنانی نباشیم اما حتماً طی یک الی دو سال آینده تحقق پروژه‌های بسیار خوبی خواهیم بود.

وی در خصوص رفع مشکل پروژه هزار و یک شب گفت: گره برخی پروژه‌های گذشته مانند پروژه هزار و یک شب برای ساخت بزرگ‌ترین شهربازی تهران مرتفع شده است طی یک الی دو سال آینده شاهد راه‌اندازی دو فاز از آن خواهیم بود.

خاصه باف درباره پروژه‌های گردشگری مطرح کرد: در رابطه با پروژه‌های مرتبط با حوزه گردشگری و هتل‌سازی اتفاقات خوبی در راه است و حضور سرمایه‌گذاران خارجی و رقابت سرمایه‌گذاران داخلی برای گرفتن پروژه‌های شهری در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی به چند پروژه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ چند پروژه گردشگری به قرارداد خواهد رسید و فاز به فاز جلو خواهد رفت.

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران افزود: همچنین توسعه دریاچه خلیج فارس خصوصاً در ضلع غربی آن، انجام بوستان آزادگان در منطقه ۱۵ و ساخت پارک آبی و طرح‌های تفریحی خواهیم داشت.

خاصه باف در خصوص ایجاد یک شهربازی جدید در شهر تهران گفت: اگر با منابع طبیعی به تفاهم برسیم افتتاح یک شهربازی دیگر نیز در شرق تهران خواهیم داشتیم، همچنین چهار هتل جنگلی و ریزپروژه‌های دیگر در سطح مناطق از برنامه‌های حوزه گردشگری است.

وی از ایجاد یک قطب گردشگری خاص که در دره اوین-درکه منطقه ۲ در ضلع غربی چمران است خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار داخلی خوبی در این خصوص وجود دارد که طرح‌هایی برای آن ارائه شده و طی مطالعات در دو الی سه ماه آینده شاهد شروع پروژه ایجاد «باغ راه» در آن منطقه خواهیم بود.

منبع: مـهر