به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، هادی حبیبی در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در خصوص این تورنمنت به خبرنگاران اظهار داشت: بانک شهر به عنوان قهرمان لیگ برتر کشتی در این مسابقات حضور پیدا کرده و تیم منتخب مازندران نیز با نام پتروشیمی شازند در این دوره از رقابت‌ها […]

- توضیحات حبیبی درخصوص آخرین وضعیت یزدانی و قاسمپو

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، هادی حبیبی در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در خصوص این تورنمنت به خبرنگاران اظهار داشت: بانک شهر به عنوان قهرمان لیگ برتر کشتی در این مسابقات حضور پیدا کرده و تیم منتخب مازندران نیز با نام پتروشیمی شازند در این دوره از رقابت‌ها به روی تشک می‌روند. این رقابت‌ها با همت سازمان لیگ و اسپانسر‌ها در حال برگزاری و هفت تیم خارجی نیز در آن حضور دارند.

وی افزود: کشتی جام باشگاه‌های جهان می‌توانست در یک زمان مناسب‌تر برگزار شود تا کیفیت بهتری داشته باشد. البته سال المپیک است و بسیاری از ستاره‌های این رشته ریسک نخواهند کرد. بهتر است که سازمان لیگ در ابتدای سال یک تاریخ دقیق برای برگزاری این رقابت‌ها تعیین کند تا اسپانسر‌ها نیز به خوبی در برگزاری آن مشارکت داشته باشند. هر چه سطح این مسابقات بالا باشد اسپانسر تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری دارد.

عضو کادر فنی تیم کشتی آزاد بانک شهر در خصوص استفاده از ملی‌پوشان گفت: چند ملی‌پوش را در ترکیب داریم که البته امیرحسین زارع و کامران قاسمپور روی تشک نخواهند رفت. ۲ کشتی‌گیر خارجی نیز در ترکیب تیم ما هستند. آنان چند سال است با ما کار می‌کنند و حضور این کشتی‌گیران می‌تواند به کیفیت مسابقات بیفزاید.

حبیبی ادامه داد: تیم بانک شهر در ۲ سال گذشته سرمایه‌گذاری خوبی داشته و امیدوارم در سال بعد نیز در لیگ حضور داشته باشد. هر چه رقابت‌های لیگ جذاب باشد اسپانسر‌ها تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری دارند. همچنین رضا یزدانی نابغه کشتی ایران با استفاده از کاریزمای خود به خوبی اسپانسر‌ها را جذب می‌کند. امیدوارم انگیزه برای حضور ظرفیت‌های کشتی در لیگ وجود داشته باشد، زیرا در صورت دلسرد شدن نفراتی مانند یزدانی ممکن است اسپانسر‌ها نیز از لیگ کنار بکشند.

وی در خصوص دعوت فرانسه از یزدانی برای یک دوره آموزشی گفت: این دعوت نامه برای یک دوره آموزشی کوتاه مدت است و نمی‌خواهم پیش از هر اقدامی وارد جزئیات آن شوم. یزدانی با بازدید از امکانات و شرایط فرانسه در خصوص آینده همکاری خود تصمیم خواهد گرفت. البته چندین مربی ایران در کشور‌های دیگر فعالیت دارند و این نشان می‌دهد که ما در کشتی جهان صاحب سبک هستیم. نمایندگان ایران در دیگر کشور‌ها آموزش‌دهنده‌های خوبی هستند لذا کشور‌هایی که به دنبال توسعه کشتی هستند تلاش دارند از ظرفیت‌های ایران استفاده کنند.

حبیبی در خصوص نتایج احتمالی آزادکاران ایران در المپیک عنوان کرد: آوردگاه المپیک قابل پیش‌بینی نیست کار سختی در پیش است، اما همه ما امید به موفقیت داریم، زیرا آزادکاران در چند سال گذشته سخت در تلاش بود. البته برای المپیک باید از چهار سال پیش برنامه‌ریزی کرد تا بهترین نتیجه را در رشته‌ای مانند کشتی گرفته شود.

مربی تیم بانک شهر در خصوص شرایط کامران قاسمپور برای حضور در المپیک پاریس گفت: کشتی گیر با توجه به شناختی که از بدن خود دارد باید تصمیم نهایی را برای تغییر وزن بگیرد. کامران هم به دنبال حضور در المپیک است و باید یک تصمیم قطعی را اتخاذ کند. او کشتی‌گیری با کلاس جهانی است، اما بدن وی به گونه‌ای نیست که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد. اگر قرار باشد که قاسمپور به دسته ۹۷ برود و بعد از آن دیگر در دسته ۹۲ کیلوگرم کشتی بگیرد این کار اشتباه است.

منبع: ایسـنا