به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دلیل پرداخت نشدن حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به فیفا شکایت کرده بود. فیفا هم در واکنش به شکایت باشگاه سانتاکلارا اعلام کرد، مدارک باشگاه استقلال برای انتقال پول درست است و تنها باید مبلغ ۱۵۰ هزار یورو تعیین تکلیف شود. اما مدیران […]

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دلیل پرداخت نشدن حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به فیفا شکایت کرده بود. فیفا هم در واکنش به شکایت باشگاه سانتاکلارا اعلام کرد، مدارک باشگاه استقلال برای انتقال پول درست است و تنها باید مبلغ ۱۵۰ هزار یورو تعیین تکلیف شود.

اما مدیران این باشگاه قانع نشدند و برای گرفتن حق خود از استقلال ایران به دادگاه CAS شکایت کردند که دادگاه CAS پس از بررسی مدارک موجود باشگاه استقلال را محکوم به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو به این باشگاه پرتغالی کرد.

در زمان مدیریت علی فتح‌الله‌زاده، اعلام شد که از ۲۴۰ هزار یورویی که باید پرداخت می‌شد اما تنها ۹۰ هزار یورو از این مبلغ به باشگاه پرتغالی پرداخت شد. مدیران وقت استقلال با انجام یک اشتباه دچار اشتیاهی شدند که کمتر کسی آن را تصور می‌کرد. همین موضوع باعث ناراحتی مسؤولان این باشگاه شد تا روند شکایت از استقلال کلید بخورد.

حکم دادگاه CAS در حالی تأیید شد که چهارشنبه ۱۰ آبان ماه فرشید سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، محکومیت باشگاه را تأیید کرد و اعلام کرد باید این مبلغ را به باشگاه پرتغالی پرداخت کنیم اما بعد از آن مسؤولان حاضر در باشگاه محکومیت ۵۰۰ هزار یورویی استقلال را کتمان می‌کردند و می‌گفتند نامه‌ای در این خصوص به دست باشگاه نرسیده است.

این کار مدیران باشگاه استقلال باعث شد تا کار پرونده انتقال محبی پیچیده شود، آبی‌های پایتخت تا یازدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند تا این مبلغ را به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز کنند و مدارک لازم برای کسب مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا را بارگذاری کنند.

منبع: مـهر