به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی درباره اوضاع در غزه فاش کرد: هرج و مرج و آشفتگی وجود دارد که رسانه‌ها از آن سخنی به میان نمی‌آورند. وی افزود: از هفتم اکتبر شکایاتی از نظامیان درباره نقض تجهیزات و از کار افتادن آنها دریافت کرده‌ام. ژنرال بریک به […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی درباره اوضاع در غزه فاش کرد: هرج و مرج و آشفتگی وجود دارد که رسانه‌ها از آن سخنی به میان نمی‌آورند.

وی افزود: از هفتم اکتبر شکایاتی از نظامیان درباره نقض تجهیزات و از کار افتادن آنها دریافت کرده‌ام.

ژنرال بریک به از کار افتادن دهها تانک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بیان کرد: تانک‌های زیادی منهدم شده‌اند و احدی پیدا نمی‌شود که آنها را از غزه خارج یا آنها را تعمیر کند. کمبود شدید و مشکلات زیادی وجود دارد که احدی به آنها نمی‌پردازد.

پیش از این نیز اسحاق بریک اعلام کرده بود: تل آویو از تحقق پیروزی واقعی در جنگ کنونی در غزه عاجز است. از طریق نبردهای تاکتیکی و عملیات‌های ویژه نمی‌توان پیروزی کسب کرد. ما به سیاست راهبردی دراز مدت نیاز داریم که خطرات ورود نیروهای ما به رفح را در نظر بگیرد و با توجه به این خطرات تصمیم گرفته شود که چه کنیم؟ تمایل به نابودی حماس به هر قیمتی کافی نیست.

وی تصریح کرد: به فرض که وارد غزه هم شویم به طور کامل نخواهیم توانست که بر حماس غلبه کنیم و خود را در وضعی بسیار سخت‌تر از قبل خواهیم دید و برای همیشه اسیرانمان را از دست خواهیم داد. اگر تصمیم گیرندگان سیاسی و امنیتی به ورود به رفح تصمیم بگیرند از حیث سیاسی و امنیتی و نیز روابطمان با دنیا ضربه سنگینی خواهیم خورد. بحران به تدریج گسترده و به جهنمی در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی، اجتماعی و روابط بین الملل تبدیل خواهد شد.

اسحاق بریک گفت: تنها راه توافق وجود دارد که به ما امکان خروج کامل از وضعی که در آن گرفتار هستیم و بازگشت زنده اسیران را می‌دهد. اگر سران سیاسی و نظامی مسیری غیرعقلانی را برگزینند آنگاه باید طی ماههای آتی به اسرائیلی‌ها توضیح دهند که چرا اهداف اعلام شده جنگ شامل شکست حماس و بازگشت اسیران به شکل زنده محقق نشده است آن‌هم پس از کشته شدن صدها نظامی از زمان حمله به غزه؟

منبع: مـهر