زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ در غزه وارد روز ۱۴۲ شده و حمله های جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه همچنان ادامه دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای جنگ به ۲۹۶۰۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۹۳۷۳ نفر رسیده است. نزدیک به ۷۰۰۰ نفر نیز مفقود و […]

زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ در غزه وارد روز ۱۴۲ شده و حمله های جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه همچنان ادامه دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای جنگ به ۲۹۶۰۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۹۳۷۳ نفر رسیده است. نزدیک به ۷۰۰۰ نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

آمار جدید مجروحان و شهدای غزه

وزارت بهداشت نوار غزه آمار جدید شهدا و مجروحان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون را اعلام کرد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، شمار شهدای نوار غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر و شمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۸۷۹ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت نوار غزه افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هفت جنایت کشتار جمعی مرتکب شد که طی آن ۸۶ نفر شهید و ۱۳۱ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد که به علت تداوم حملات اشغالگران، نیروهای امدادرسان از کمک به مجروحان و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا عاجز هستند و شمار زیادی از پیکرهای شهدا در خیابان‌ها انباشته شده است.

حمله های جدید حزب الله

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان از حمله موشکی به یک پادگان نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۰:۰۵ صبح یکشنبه (به وقت محلی) مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در پادگان «رامیم» با سلاح موشکی مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

این حمله در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های «کفر گلعاد»، «المناره»، «مرگلیوت»، «مسکاف عام» و «کریات شمونه» در منطقه الجلیل اعلی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از اصابت سه راکت به منطقه «رامیم» در مرز فلسطین اشغالی و لبنان خبر دادند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از اصابت چند راکت شلیک شده از جنوب لبنان به مناطقی در دو شهرک مرگلویت و «ریخیس رمیم» در منطقه اشغالی الجلیل اعلی خبر داد.

عملیات موفق سرایا القدس و المجاهدین علیه اشغالگران در غرب خان یونس

منابع خبری اعلام کردند که مبارزان مقاومت در حال نبرد سنگین با اشغالگران در غزه هستند.

این منابع بیان کردند که ۶ نظامی صهیونیست طی عملیات مشترک مبارزان گردان‌های المجاهدین و سرایا القدس در غرب خان یونس هدف قرار گرفتند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین بیان کرد: مبارزان ما تلفات و خسارات سنگینی به اشغالگران در منطقه الزیتون در غزه وارد کردند. مبارزان ما در حال نبرد با نظامیان صهیونیست هستند.

گردان‌های المجاهدین اعلام کرد: مبارزان ما در حال نبرد سنگین با اشغالگران با سلاح مناسب در محورهای منطقه الزیتون در شهر غزه هستند.

تداوم حمله های هوایی و توپخانه اشغالگران

امروز نیز حمله های ارتش صهیونیستی به نوار غزه ادامه داشته است. مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را گلوله باران کرد. همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی غزه را نیز گلوله باران کرد.

جگنده های رژیم صهیونیستی نیز منطقه الفخاری در خان یونس را بمباران کردند. منابع فلسطینی از وقوع انفجاری بزرگ در این منطقه خبر دادند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف باشگاه بیت لاهیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد بر اثر بمباران خانه‌ای در محله الصبره در شهر غزه، سه نفر شهید و شماری هم زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که توپخانه ارتش صهیونیستی شرق خان یونس را هدف قرار داد. همچنین توپخانه ارتش صهیونیستی شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

درگیری‌های شدید در محله الزیتون

منابع محلی از ادامه درگیری‌های شدید بین نیروهای مقاومت و اشغالگران در محله الزیتون در شهر غزه خبر دادند.

در همین حال، این منابع تاکید کردند که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه شعفوط و مسجد حسن البنا در جنوب محله الزیتون را هدف قرار داده‌اند.

هلاکت یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه

منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک نظامی دیگر این رژیم در غزه کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند که یک نفر از آنها افسر هستند.

این نظامیان در نبردهای جنوب غزه با مبارزان مقاومت کشته و زخمی شده اند.

نظامی کشته شده گروهبان نیریا بالتا ۲۱ ساله از اسمر شمرو است. او از نظامیان تیپ گعفاتی بود که در جنوب نوار غزه کشته شده است.

با کشته شدن این نظامی صهیونیست، شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه به ۵۷۸ نفر و از آغاز حمله زمینی به این باریکه نیز به ۲۳۹ نفر افزایش یافت.

این آماری است که ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به آن اعتراف کرده و شمار حقیقی تلفات این رژیم بسیار بالاتر است.

در حال تکمیل..

منبع: مـهر