به گزارش زیرنویس، سرهنگ”کیومرث کشوری’ رئیس پلیس آبادان اظهار کرد: به دنبال اختلاف و نزاع  بین ۲ طایفه در سنوات گذشته در یکی از مناطق روستایی این شهرستان، و احتمال تشدید مجدد بین آنان بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. وی افزود: در این راستا نشست مشترک با برنامه ریزی […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ”کیومرث کشوری’ رئیس پلیس آبادان اظهار کرد: به دنبال اختلاف و نزاع  بین ۲ طایفه در سنوات گذشته در یکی از مناطق روستایی این شهرستان، و احتمال تشدید مجدد بین آنان بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا نشست مشترک با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده و دعوت از بزرگان این طوایف نسبت به بررسی و ایجاد صلح و سازش بین آنها اقدام شد که پس از مذاکرات و پا درمیانی مسئولان پاسگاه محل ،در آستانه میلاد با سعادت امام زمان عج با همدیگر صلح و سازش کردند و اختلافات گذشته را به فراموشی سپردند.

سرهنگ کشوری گفت: ریش سفیدان و معتمدان را از اقشار تاثیر گذار و مهم جامعه و مایه خیر و برکت برشمرد و گفت: پلیس همواره تلاش داشته است با همفکری و همراهی این قشر از جامعه به بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی پایان دهد.

رئیس پلیس آبادان با اشاره به۱۱ مورد صلح و سازش بین طوایف در حوزه های استحفاظی؛ ابوشانک، پردیس چوئبده اروند در شش ماه پایانی سال جاری افزود: میانجی گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همیاری با یکدیگر حفظ کنند.

 

خبرنگار علی رنجکش

 

منبع خبر: رکنـا