طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان ایران اجرایی شد
طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان ایران اجرایی شد

اطلاعات نوشت: بهرام عین‌اللهی در همایش ضیافت زندگی (پیوند اعضا) در مشهد با موضوع نظام ارجاع، بهداشت را مهمتر از درمان دانست و گفت: بر اساس طرح سلامت خانواده هر فرد ایرانی  با کد ملی یک مراقب بهداشت خواهد داشت؛ مراقبی که او را بشناسد و برای او پرونده سلامت و نه پرونده بیماری تشکیل […]

- طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان ایران اجرایی شد

اطلاعات نوشت: بهرام عین‌اللهی در همایش ضیافت زندگی (پیوند اعضا) در مشهد با موضوع نظام ارجاع، بهداشت را مهمتر از درمان دانست و گفت: بر اساس طرح سلامت خانواده هر فرد ایرانی  با کد ملی یک مراقب بهداشت خواهد داشت؛ مراقبی که او را بشناسد و برای او پرونده سلامت و نه پرونده بیماری تشکیل دهد.

پویش ملی سلامت یک مقدمه‌ای از طرح سلامت خانواده است که در این طرح ۴۶ میلیون نفر شرکت کرده‌اند.وی اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیار خوبی در موضوع سلامت انجام و تاریخ پرافتخاری طی شده است، همچنین امید به زندگی از ۵۶سال در آغاز انقلاب اسلامی به ٧۶سال ارتقا یافته است و مرگ و میر نوزادان هم از ٣٢ در یکهزار تولد در آغاز انقلاب اسلامی به  ۸ مورد در یکهزار تولد کاهش یافته است.

عین اللهی با اشاره به نقش آفرینی های موثر قشر دانشجو در ایجاد تحولات گوناگون کشور و از جمله موضوع علوم پزشکی گفت: امروز چشم امید ما مسئولان، به دانشجویان است و درحقیقت این عزیزان تحول آفرینان آینده هستید، باید بتوانید به منابع به خوبی دسترسی پیدا کنید. دانشجو باید بتواند با منابع ITو جستجو کردن از مطالب روز دنیا خود را رشد دهد و دانشش را به روز رسانی کند.

رتبه نخست ایران در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تأکید بر این که امروزه قوی‌ترین شبکه بهداشت مربوط به ایران است و ١٨ هزار خانه بهداشت در کشور وجود دارد، اظهار داشت: عملکرد حوزه سلامت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بردارنده تاریخی پر افتخار است، در سال‌های پیش از انقلاب وابستگی ما به غربی‌ها و استعمارگران همه جانبه بود و این وابستگی در موضوع آموزش پزشکی و درمان هم مانند سایر بخش های کشور وجود داشت  به نحوی که برای مداوای مردم، ناچار به استفاده از پزشکان بی‌کیفیت خارجی بودیم و برخی هموطنان برای دریافت ساده‌ترین درمان‌ها و پیش پاافتاده‌ترین عمل جراحی ناچار بودند به خارج از کشور بروند. در آن زمان فقط ۸ دانشگاه داشتیم که حدود ۵ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کردند و شمار دانشجویانی که تربیت می‌شدند بین ۸۰۰ یا ۹۰۰ دانشجو در سال بود اما امروز ۶٧ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ٢٢ هزار عضو هیأت علمی و ٢٧٠ هزار دانشجو ایرانی و ۸۰۰۰ دانشجوی خارجی در کشور داریم.

وی با اشاره به این که در زمان پاندمی کووید-۱۹ از کشورهای موفق در حوزه کنترل و درمان این بیماری بوده‌ایم، ادامه داد: دانشمندان و پزشکان ایران ۶واکسن کرونا را با ۶نوع پلتفرم متفاوت تولید کرده‌اند.

عین اللهی با بیان این که بیماری‌های واگیر در منطقه کنترل شده است، افزود: کمک به محرومان از اهداف ماست و ٣۶هزار میلیارد ریال خیران سلامت به این حوزه کمک کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که شبکه قوی تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد، افزود: ٣٠٠ دستگاه پیشرفته پزشکی در کشور توزیع و ١۶هزار تخت بیمارستانی طی ۲.۵ سال گذشته به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است. همچنین هوشمندسازی در مراکز پزشکی مورد تاکید است که بیمارستان ولایت در مشهد عملکرد بسیار خوبی در این حوزه دارد.

عین اللهی همچنین با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد: حضور حداکثری در انتخابات ضروری است و همه باید در تعیین سرنوشت خود و کشور شرکت کنیم.

منبع: اطلاعات انلاین