تقدیر سخنگوی سازمان فضایی ایران از وزارت دفاع به‌خاطر یک پروژه مهم فضایی
تقدیر سخنگوی سازمان فضایی ایران از وزارت دفاع به‌خاطر یک پروژه مهم فضایی

مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران در توئیتی از اقدام وزارت دفاع به‌خاطر یک پروژه مهم فضایی تقدیر کرد.

 حسین دلیریان؛ مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران در توئیتی  از اقدام وزارت دفاع به‌خاطر یک پروژه مهم فضایی تقدیر کرد.

حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در صفحه شخصی خود نوشت:

“دسترسی به مدار ژئو برای تزریق ماهواره بومی یکی از اهداف اصلی ‎سازمان فضایی است؛ما برای آن برنامه دقیقی داریم و پروژه سریر براین مبنا به گروه فضایی ودجا ابلاغ شد.

جا دارد از “ودجا” بخاطر اتمام طراحی و آغاز ساخت اولین نمونه از این ماهواره‌بر تشکر کنم.

گام اول بسوی ژئو برداشته شده است.”

 

به گزارش زیرنویس، سیداحمد حسینی‌مونس؛ سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز در یک برنامه تلویزیونی گفته بود:‌ در ادامه نقشه فضایی کشور و در امتداد ماهواره‌برهای سیمرغ و ذوالجناح، ماهواره‌بر سریر را خواهیم داشت که این ماهواره‌بر یک تغییر لیگی در حوزه پرتاب ایجاد خواهد کرد و ما را به تراز ماهواره‌برهای روز دنیا، ماهواره‌برهای متوسط و سنگین که پرتاب‌های عملیاتی مهم دنیا را انجام می‌دهند، می‌رساند. این ماهواره‌بر هم در حوزه ارتقای فناوری و هم در حوزه کاهش هزینه‌های پرتاب مؤثر است.

مصوبه بالادستی ماهواره‌بر سریر ابلاغ و با سازمان فضایی هماهنگ هستیم

حسینی مونس درباره ماهواره‌بر سریر گفت: مصوبه بالادستی آن ابلاغ و با سازمان فضایی هماهنگ هستیم. انشالله در ۲ الی ۳ سال آینده، پرتاب‌های اولیه این ماهواره‌بر آغاز خواهد شد. مراحل طراحی اولیه این ماهواره‌بر تمام شده و نمونه‌های تحقیقاتی آن درحال ساخت است.

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد:‌ هیچ ماهواره‌بر دیگری به جز سریر قادر به قرار گرفتن در مدار ۳۶ هزار کیلومتری نیست و جزو ماهواره‌های مخابراتی و رادیو تلویزیونی قرار می‌گیرد که انشاالله با پرتابگر بومی خودمان پرتاب شوند. ماهواره‌های دقیق سنجشی که وزن‌های بالای ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرمی دارند و می‌خواهند در ارتفاعات بالا و مدارات خورشید آهنگ قرار بگیرند، مستلزم استفاده از ماهواره‌بر سریر است.

منبع:تسنیم