واقعا رشد اقتصادی ایران بالاتر از آمریکا و چین است؟
واقعا رشد اقتصادی ایران بالاتر از آمریکا و چین است؟

ایرنا نوشت: سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی از ۶ درصد عبور کرد، مطرح کرد: تورم بهمن ماه مرکز آمار ایران نشان می دهد تورم نقطه به نقطه کشور در پایان بهمن با ۲.۷ درصد کاهش به ۳۵.۸ درصد رسیده است. احسان خاندوزی مهمترین معضل اقتصادی ایران در شروع به کار دولت […]

- واقعا رشد اقتصادی ایران بالاتر از آمریکا و چین است؟

ایرنا نوشت: سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی از ۶ درصد عبور کرد، مطرح کرد: تورم بهمن ماه مرکز آمار ایران نشان می دهد تورم نقطه به نقطه کشور در پایان بهمن با ۲.۷ درصد کاهش به ۳۵.۸ درصد رسیده است.

احسان خاندوزی مهمترین معضل اقتصادی ایران در شروع به کار دولت سیزدهم را رشد اقتصادی صفر و منفی در کنار وضعیت نگران‌کننده بدهی دولت و نقدینگی بالا دانست و تاکید کرد: در آغاز به کار دولت می‌توان گفت که اقتصاد کشور در وضعیت کلنگی قرار داشت و دولت تلاش می‌کرد از هر ابرازی برای جبران کسری بودجه خود استفاده کند.وی گفت: در چنین شرایطی اولین اقدامی که دولت سیزدهم باید انجام می‌داد، تدبیر برای رفع سه ناترازی بودجه در حوزه نظام بانکی و ناترازی‌های متغییرهای اسمی اقتصاد مثل رشد نقدینگی و تورم بود.

به گفته خاندوزی شاخص‌های اقتصادی ایران در ۹ ماهه اول امسال طبق اعلام بانک مرکزی، شرایط رشد با ثبات را تکرار کرده و رشد اقتصادی به ۵.۱ با احتساب نفت و ۲.۵ درصد بدون احتساب نفت رسیده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه رشد بخش نفت در پاییز امسال به ۲۱.۸ درصد رسیده است، گفت: این عدد در پاییز سال گذشته این عدد ۱۰.۸ درصد بود؛ رشد ۲ برابری نفت نسبت به پاییز سال گذشته نشان داد که کشور در زمینه تحریم شکنی موفقیت بسیار زیادی داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بنابراین رشد اقتصادی ۹ ماه امسال بالای ۶ درصد را تجربه می‌کند. 

 

منبع: اطلاعات انلاین