زین‌الدین زیدان در اولین نمایش مستندی درباره مارچلو لیپی، سرمربی سابق ایتالیا و یوونتوس، حضور یافت و درباره این مربی و آینده خود صحبت کرد. برنده توپ طلا و اسطوره فرانسه ابتدا تحت هدایت لیپی در یووه نقش‌آفرینی کرد و از سال ۱۹۹۶ برای بیانکونری بازی کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۱ به رئال مادرید […]

- زیدان سرانجام اعتراف کرد؛ دوست دارم در این کشور مربیگری کنم

زین‌الدین زیدان در اولین نمایش مستندی درباره مارچلو لیپی، سرمربی سابق ایتالیا و یوونتوس، حضور یافت و درباره این مربی و آینده خود صحبت کرد. برنده توپ طلا و اسطوره فرانسه ابتدا تحت هدایت لیپی در یووه نقش‌آفرینی کرد و از سال ۱۹۹۶ برای بیانکونری بازی کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۱ به رئال مادرید پیوست.

زیدان به اسکای اسپورت ایتالیا و DAZN گفت: «او مربی من بود، مهمتر از همه او باعث شد به یووه بیایم. او اولین کسی است که به من ایمان داشت و باعث شد بازی کنم، این انتخاب برای او آسان نبود. من از فرانسه می‌آمدم، آماده‌سازی همراه تیم جدید برایم کمی سخت بود، اما به من اجازه بازی داد. بنابراین او تنها مربی من نبود، بلکه فردی بود که من را به کسی که هستم تبدیل کرد.»

آخرین بازی دوران حرفه‌ای زیدان نیز با لیپی تلاقی کرد و این مربی سرمربی تیم ایتالیایی بود که فینال جام جهانی ۲۰۰۶ را در ضربات پنالتی برد. زیدان در آن بازی به دلیل ضربه سر به سینه مارکو ماتراتزی در وقت اضافه اخراج شد، در حالیکه پیش از آن اتفاق شوکه‌کننده بازنشستگی خود را اعلام کرده بود.

از زیدان پرسیده شد که آیا دوست دارد مربیگری در ایتالیا را نیز تجربه کند؟ و زیزو پاسخ داد: «چرا که نه، هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد. دوست دارم روزی در ایتالیا مربیگری کنم.» این مرد فرانسوی ۵۱ ساله دستیار آنچلوتی در رئال مادرید بود، سپس در دو دوره مختلف از ژانویه ۲۰۱۶ تا مِی ۲۰۱۸ و دوباره از مارس ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی هدایت سپیدپوش‌ها را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی