زد و خورد بین نیروهای امنیتی با تروریست‌ها؛ در همسایگی ایران چه خبر است؟
زد و خورد بین نیروهای امنیتی با تروریست‌ها؛ در همسایگی ایران چه خبر است؟

فارس نوشت: در نخستین ساعات روز سه‌شنبه نیروهای امنیتی پاکستان با تروریست‌ها در بخشی از نقاط این کشور درگیر شدند.به نوشته روزنامه «داون»، در جریان تبادل آتش با تروریست‌ها در «کتلنگ مردان» در «خیبر پختونخوا» یک نیروی امنیتی کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند. در این تبادل آتش، ۲ تروریست نیز کشته شدند. «اختر […]

- زد و خورد بین نیروهای امنیتی با تروریست‌ها؛ در همسایگی ایران چه خبر است؟

فارس نوشت: در نخستین ساعات روز سه‌شنبه نیروهای امنیتی پاکستان با تروریست‌ها در بخشی از نقاط این کشور درگیر شدند.به نوشته روزنامه «داون»، در جریان تبادل آتش با تروریست‌ها در «کتلنگ مردان» در «خیبر پختونخوا» یک نیروی امنیتی کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند. در این تبادل آتش، ۲ تروریست نیز کشته شدند.

«اختر حیات خان» فرمانده پلیس خیبر پختونخوا گفت:«کسانی که جان خود را در خط دفاع از کشور فدا می‌کنند، قهرمانان ملت هستند.»وی همچنین اظهار داشت که اقدامات بزدلانه اشرار باعث تضعیف روحیه این نیرو نخواهد شد. فرمانده پلیس خیبر پختونخوا افزود:«جنگ علیه تروریست‌ها تا نابودی آخرین آن‌ها ادامه خواهد داشت.»

پاکستان در سال گذشته شاهد افزایش فعالیت‌های تروریستی بوده است.بر اساس یک گزارش امنیتی سالانه که توسط مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی منتشر شده است، پاکستان شاهد ۱۵۲۴ کشته و ۱۴۶۳ زخمی از ۷۸۹ حمله تروریستی و عملیات ضد تروریستی در سال ۲۰۲۳ بوده که حد نصابی بی سابقه در ۶ سال گذشته است. خیبر پختونخوا و بلوچستان در پاکستان مراکز اصلی خشونت بودند.

منبع: اطلاعات انلاین