زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با تشدید حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اوضاع بهداشتی و قحطی در این باریکه رو به وخامت گذاشته است. بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که طی ساعت‌های گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی در غرب شهر خان یونس را واقع […]

زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با تشدید حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اوضاع بهداشتی و قحطی در این باریکه رو به وخامت گذاشته است.

بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که طی ساعت‌های گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی در غرب شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه بمباران و با خاک یکسان کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه تل السطان را واقع در غرب رفح در جنوب نوار غزه نیز بمباران کردند.

تعدادی از شهروندان فلسطینی در جنوب دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه نیز از سوی عناصر صهیونیست هدف قرار گرفتند.

بمباران شدید بخش‌های مسکونی در نوار غزه

علاوه بر حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه توپخانه این رژیم نیز بخش‌های مختلف شهر خان یونس را به ویژه منطقه شرقی این شهر هدف قرار داد.

منطقه‌های غربی و مرکزی شهر خان یونس نیز بامداد امروز هدف حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

شهادت نوزادان فلسطینی به دلیل قحطی و سو تغذیه

همزمان با تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اوضاع انسانی و بهداشتی این باریکه بیش از گذشته رو به وخامت رفته است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ۲ نوزاد فلسطینی به دلیل قحطی، سو تغذیه و عدم دریافت مواد غذایی در بیمارستان کمال عدوان واقع در شمال این باریکه به شهادت رسیدند.

«رامش راجاسینگهام»، مدیر هماهنگی دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت اعلام کرد که حداقل ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه در یک قدمی قحطی قطعی قرار دارند.

به گفته این مقام سازمان ملل، این تعداد افراد برابر یک چهارم جمعیت غزه است و در صورت عدم انجام اقداماتی برای حل این بحران انسانی، قحطی در غزه قطعی خواهد بود.

تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر تشدید حمله‌های هوایی و زمینی خود علیه نوار غزه، بار دیگر بخش‌هایی از جنوب لبنان را بمباران کرد.

خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان نیز اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه خربه سلم را واقع در جنوب این کشور بمباران کردند.

این حمله‌های هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الطیبه را واقع در جنوب لبنان نیز هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوز خود به جنوب لبنان حد فاصل میان ۲ منطقه صدیقین و قانا را هدف قرار داد.

حمله اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته علاوه بر بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه، به شهرهای کرانه باختری نیز حمله کردند.

شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز به منطقه عربونه واقع در جنین در کرانه باختری یورش بردند.

بر اساس این گزارش، صدای آژیر خطر در اردوگاه جنین همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به این منطقه به صدا درآمد.

پهپادهای عناصر اشغالگر نیز به صورت گسترده در آسمان شهر و اردوگاه جنین به پرواز درآمدند. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله به شهر جنین با تجهیزات خود اقدام به تخریب راه‌ها و مسیرهای این شهر کرد.

پهپادهای اسرائیلی یک منطقه در محله شرقی شهر جنین را هدف قرار دادند که در جریان این حمله یک جوان فلسطینی زخمی شد.

علاوه بر جنین، بخش شرقی شهر نابلس نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات جنگی آن‌ها بوده است.

عناصر متجاوز به شمال رام الله، منطقه السموع در جنوب الخلیل، شهر نابلس و اردوگاه بلاطه نیز یورش بردند.

درگیری رزمندگان فلسطینی با صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری

این در حالی است که نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری برای مقابله با عناصر صهیونیست و حمله آن‌ها به این منطقه وارد عمل شدند.

منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با عناصر متجاوز در اطراف اردوگاه جنین درگیر شدند.

بمباران شدید بخش‌های مسکونی در نوار غزه

نیروهای مقاومت فلسطین عناصر متجاوز را در جریان یورش به شهر و اردوگاه جنین با بمب‌های دستی هدف قرار دادند.

رزمندگان فلسطینی همچنین عناصر صهیونیست را در جریان یورش آن‌ها به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس گلوله باران کردند.

همچنین گزارش شده است که درگیری‌های سنگین میان رزمندگان فلسطینی و عناصر صهیونیست در محله الزیتون در شرق شهر غزه ادامه دارد.

اذعان ارتش اشغالگر به افزایش تلفات در غزه

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر از افزایش تعداد تلفات و زخمی‌های خود در جریان تجاوز به نوار غزه و درگیری با نیروهای مقاومت در این باریکه خبر داد.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی دست کم ۲ افسر صهیونیست در این درگیرها در نوار غزه به هلاکت رسیده اند.

ارتش این رژیم همچنین مجبور شد اعتراف کند که دست کم هفت نظامی صهیونیست دیگر از تیپ «گفعاتی» در جریان درگیری‌های شمال نوار غزه به شدت زخمی شده اند.

حال این عناصر صهیونیست زخمی شده در غزه وخیم اعلام شده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی آمار تلفات و زخمی‌ها را در نوار غزه با سانسور شدید اعلام می‌کند.

بر اساس آن چه که اعلام شده این عناصر صهیونیست در درگیری با نیروهای مقاومت در محله الزیتون و شهر خان یونس به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۲ افسر به هلاکت رسیده از فرماندهان گردان وابسته به تیپ گفعاتی بوده اند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر