برناردو رزنده پرافتخارترین مربی والیبال دنیا که سال‌ها هدایت تیم ملی زنان و مردان برزیل را برعهده داشت، در خصوص «ماتو پائز» سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران اظهار کرد: رابطه شخصی و حرفه‌ای من با این مربی (موریس موتا پائز) سال‌ها پیش آغاز شد. سال‌هایی که هنوز مربی تیم والیبال زنان برزیل بودم. در […]

- واکنش پرافتخارترین مربی والیبال به انتخاب سرمربی ایران

برناردو رزنده پرافتخارترین مربی والیبال دنیا که سال‌ها هدایت تیم ملی زنان و مردان برزیل را برعهده داشت، در خصوص «ماتو پائز» سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران اظهار کرد: رابطه شخصی و حرفه‌ای من با این مربی (موریس موتا پائز) سال‌ها پیش آغاز شد. سال‌هایی که هنوز مربی تیم والیبال زنان برزیل بودم. در همه تورنمنت‌هایی که ما با هم در اروپا و سایر نقاط بازی می‌کردیم، ماتو مشاهده و در مورد تیم‌های برتر جهان مطالعه می‌کرد. از آن موقع به بعد پائز در تمرینات شرکت کرد و از آن زمان شروع به تبادل تجربیات و اطلاعات کردیم.

وی گفت: زمانی که در سال ۲۰۰۱ مدیریت تیم مردان را شروع کردم، این رابطه شکل گرفت و حتی نزدیک‌تر شد و من او را به عنوان دستیار مربی در اروپا در نظر گرفتم. سال‌ها گذشت و در ۳ دوره المپیک ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و عمدتاً ۲۰۱۶ او در چندین دوره عضو تیم فنی برزیل شد و با انتخاب برنامه‌های او توانستیم به سمت جلو حرکت کنیم.

رزنده عنوان کرد: وی صاحب تجربه بین‌المللی عظیمی است و اشتیاق زیادی به والیبال و کار روزانه و «مهارت‌های» فردی یک مربی و رهبری را دارد و تیم‌های او به دلیل مهارت‌های فنی و غیر فنی شامل ارتباطی، همدلی، رهبری و نظم عملکرد بسیار بالایی خواهند داشت و من به خوبی درک می‌کنم که این مهارت‌ها پائز را سرمربی تیم‌های بزرگ والیبال جهان خواهد کرد. من از همکاری عظیمی که او با پروژه ما برای رشد و توسعه حرفه‌ای ورزشکاران انجام داد، بسیار سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: مائوریسیو موتا پائز؛ سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران را بیشتر بشناسیم

منبع: خبـر ورزشی