چرا این بازیکن استقلال محبوبِ نکونام است؟
چرا این بازیکن استقلال محبوبِ نکونام است؟

گوستاوو بلانکو کمتر در ترکیب استقلال موفق به گلزنی شده است اما همواره یکی از گزینه‌های اصلی جواد نکونام برای بازی در خط حمله آبی‌ها است.

گوستاوو بلانکو بازی‌های متعددی را در ترکیب استقلال در خط حمله بازی کرده و به نوعی می‌شود گفت از زمانی که به خط حمله استقلال آمده بیشتر بازی‌های این تیم را به میدان آمده و گزینه اول جواد نکونام در خط حمله به شمار می‌رود. اما او در امر گلزنی کمتر موفقیت به دست آورده و تنها در بازی حساس با تراکتور زننده ی یکی از گل‌های تیمش بود. با این حال سرمربی تیم استقلال اصرار به حضور او در ترکیب ثابت تیم دارد و در بازی با سپاهان همانند دیدار با ملوان زوج جلال الدین ماشاریپوف در خط حمله بود.

دلیل اصلی که جواد نکونام حاضر به دست کشیدن از این بازیکن نیست و همواره از او در خط حمله بهره می‌برد، تلاش و دوندگی گوستاوو بلانکو در نوک خط حمله استقلال است. او ضمن توپ‌گیری بیشتر توپ‌هایی که برایش ارسال می‌شود نگه می‌دارد تا موج دوم حمله استقلال شکل گیرد. برای جواد نکونام هم مهم امتیازگیری تیم است و اهمیتی ندارد کدام بازیکن موفق به گلزنی می‌شود. همان طور که در بازی با سپاهان روزبه چشمی با یک شلیک تماشایی دروازه ی تیم سپاهان را باز کرد و استقلال به سه امتیاز حساس رسید.

البته گوستاوو بلانکو در بازی‌های به میدان رفته کمی هم بدشانس بوده. او ضمن توپ گیری و تبحر در نگه داشتن توپ خود را به خوبی در موقعیت قرار می‌دهد اما تا به امروز کمتر ضربات نهایی اش به تور دروازه چسبیده است. بیشتر ضربات او یا بلوکه شده یا با فاصله کمی از کنار دروازه ی حریف به بیرون رفته است.

منبع: خبـر ورزشی