سپاهان! واقعا چه شد که چنین شد؟
سپاهان! واقعا چه شد که چنین شد؟

مرور تاریخ نشان می‌دهد، استقلال شانس زیادی برای قهرمانی دارد و احتمال فتح جام سپاهان کم رنگ شده است.

 

استقلال با پیروزی برابر سپاهان، گام بزرگی برای قهرمانی در این فصل برداشت. بررسی ادوار گذشته نشان می‌دهد که تیم‌هایی که در این مقطع از فصل عملکرد مشابه استقلال داشته‌اند از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار بودند و تیم‌هایی که به وضعیت سپاهان دچار شدند، عملاً قهرمانی را از دست داده‌اند.

استقلال در جمع ۸ تیم برتر تاریخ لیگ

استقلال در شرایطی با ۳۹ امتیاز از ۱۸ بازی صدرنشین لیگ است که در ادوار قبلی تنها ۷ تیم در این مقطع از فصل عملکردی برابر یا بهتر از استقلال داشته‌اند که از این ۷ تیم، ۶ تیم به قهرمانی رسیدند. تنها تیمی که با این کارنامه موفق به قهرمانی نشد، پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم بود که در هفته هجدهم ۴۱ امتیاز داشت و کورس قهرمانی را به استقلال که ۴۴ امتیازی بود واگذار کرد. استقلال لیگ بیست‌ویکم بهترین تیم تاریخ لیگ برتر تا این مقطع از فصل است و تنها دوره‌ای که استقلال عملکردی بهتر از این فصل داشته به همان ۲ فصل پیش برمی‌گردد.

ادامه روزهای سیاه سپاهان

سپاهان نیم‌فصل اول را با ۳ شکست متوالی به پایان رساند تا صدر جدول را از دست دهد. این تیم در آغاز دوباره رقابت‌های باشگاهی در آسیا رفت و برگشت مغلوب الهلال شد. دیدار با استقلال اولین بازی سپاهان در بازگشت به لیگ بود. سپاهان با شکست در این مسابقه برای ششمین‌بار پیاپی در تمام رقابت‌ها بازنده شد. این چهارمین باخت متوالی سپاهان در لیگ بود که با بدترین آمار این تیم که در لیگ هفدهم اتفاق افتاد، برابر شد. تا به حال در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشته تیمی که در طی فصل متحمل ۴ باخت متوالی می‌شود به قهرمانی دست یابد.

سایپا در لیگ ششم پس از آغاز رویایی، در ادامه فصل دچار مشکل شد و در ۳ بازی پیاپی شکست خورد ولی در ادامه توانست به قهرمانی دست یابد. سپاهان این فصل، نزدیک‌ترین داستان را به سایپای آن دوره دارد. سپاهان با ۵ پیروزی متوالی بهترین شروع را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کرد ولی حالا با ۴ باخت متوالی از قهرمانی دور شده است. سپاهان که بهترین خط حمله لیگ را دارد در ۴ بازی اخیر فقط یک گل زده است.

منبع: خبـر ورزشی