مهدی پاشازاده کاپیتان و مدافع اسبق تیم استقلال در گفتگو با زیرنویس، درباره برد تیم استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: واقعاً شرایط عجیبی است و نمی‌توان نسبت به این قبیل اتفاقات بی‌تفاوت بود. یک سری اتفاقات اخیر به شکلی رقم می‌خورد که باعث می‌شود پیش بینی‌ها درست از آب در نیاید و نتایج به گونه‌ای […]

- به نتیجه‌گیری در اوج بحران‌ها عادت داریم/ این سپاهان یقه همه تیم‌ها را می‌گیرد/ منطقی این بود استقلال برنده نشود اما...

مهدی پاشازاده کاپیتان و مدافع اسبق تیم استقلال در گفتگو با زیرنویس، درباره برد تیم استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: واقعاً شرایط عجیبی است و نمی‌توان نسبت به این قبیل اتفاقات بی‌تفاوت بود. یک سری اتفاقات اخیر به شکلی رقم می‌خورد که باعث می‌شود پیش بینی‌ها درست از آب در نیاید و نتایج به گونه‌ای رقم می‌خورد که کمتر کسی انتظار آنها را دارد. البته ما در ایران به این موضوع عادت کرده‌ایم و این شرایط به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده است. این در همه جا هم دیده می‌شود. چه در جنگ، چه در اقتصاد، چه در هنر و حالا هم در فوتبال. شاید اگر قرار بود منطقی به مسائل نگاه کنیم هیچ چیز در این شرایط نباید در باشگاه استقلال سر جایش باشد اما می‌بینیم که تیم نتیجه هم می‌گیرد و در سه بازی ۷ امتیاز گرفته است.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: واقعاً استقلال نسبت به تمام اتفاقات اخیر اعم از اختلافات و مشکلاتی که بین بخش‌های مهم تیم و باشگاه وجود داشت خوب نتیجه گرفته، می‌آید سپاهان را می‌برد آن هم یک سپاهان با همه نفراتش تیمی که به لحاظ مهره‌ای از استقلال برتر بود این برد واقعاً قابل احترام است. شاید بازی خیلی جذابیت نداشت اما در این شرایط کسب سه امتیاز برای استقلال از نان شب واجب‌تر بود. به ویژه در یک بازی ۶ امتیازی مقابل سپاهان. من مطمئنم این سپاهان از این به بعد یقه همه تیم‌ها را می‌گیرد و استقلال نباید در ادامه مسیر لغزش داشته باشد.

کاپیتان سال‌های گذشته استقلال درباره شوت روزبه چشمی و این روش برای گلزنی تاکید کرد: متاسفانه ما در فوتبالمان خیلی از شاخص‌ها را فراموش کرده‌ایم که یکی از آنها شوت از راه دور یا پشت ۱۸ قدم است. در نسل‌های قبلی ما از این قبیل بازیکنان کم نداشتیم؛ سیروس قایقران، سیروس دین محمدی، کریم باقری، محمود فکری و یا شاید بتوان به جواد نکونام اشاره کرد که از پشت ۱۸ قدم شوت‌های ناگهانی و خوبی به سمت دروازه می‌زد. روزبه چشمی هم نشان داده که این ویژگی را دارد تا بتواند با شوت‌هایش دروازه‌بان و مدافعان حریف را غافلگیر کند. گاهی اوقات چنین شوت‌هایی می‌تواند گره بازی‌های این چنینی مثل سپاهان را باز کند. تیم سپاهان سیستم دفاعی خوبی داشت و شاید تنها روش باز کردن دروازه‌اش همین بود. در کل با اینکه بازی بار فنی خاصی نداشت اما همین که استقلال توانست مچ یکی از جدی‌ترین رقبایش را بخواباند باید به تک تک بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم تبریک گفت.

پاشازاده در ارتباط با مشکلات بین نکونام و علی خطیر توضیح داد: قطعاً این اتفاقات به نفع تیم نیست. به نظرم با بروز چنین مشکلاتی اولین کسی که باید به آنها ورود کند مدیریت است اما متاسفانه ما در این مدت از هیأت مدیره استقلال هیچ حرکتی ندیدیم. اگر قرار باشد هیئت مدیره هیچ دخالتی در امور باشگاه نکند پس بود و نبودشان به چه دردی می‌خورد. از این قبیل اختلافات بعضا در برخی تیم‌ها دیده می‌شود که البته منطقی هم نیست اما با ورود مدیریت و کنترل اوضاع همه چیز خیلی سریع به شرایط آرام برمی‌گردد. باید طرفین بنشینند و به تفاهم برسند. حتماً در این زمینه حق با کادرفنی است؛ چرا که ما می‌بینیم تیم‌هایی مثل پرسپولیس یا سپاهان و تراکتور خودشان را در نیم فصل تقویت کردند اما استقلال فقط دو بازیکن گرفت و در عوض چند بازیکن هم از دست داد. این‌ها باعث نگرانی کادر فنی و هواداران می‌شود.

پاشازاده اضافه کرد: شخصاً معتقدم باید در این باره شفاف سازی شود. استقلال یک باشگاه هوادار محور است. یک تیم پرطرفدار با هوادارانش معنی پیدا می‌کند. هوادار حق دارد بداند که چه مشکلی از سوی مدیریت با کادرفنی وجود دارد. بنابراین بهتر است در این باره شفاف سازی صورت بگیرد. در نهایت خوشحالم که استقلال با وجود همه این مشکلات در حال نتیجه گرفتن است و این می‌تواند یک خبر خوب برای هفته‌های آینده باشد.

منبع: خبـر ورزشی