به گزارش زیرنویس ، به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نشست شورای سیاست گذاری جایزه ملی روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با ریاست وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت و با حضور نمایندگان دستگاه های متولی امروز در سازمان حمایت برگزار شد. حسین فرهیدزاده در ابتدای این نشست در […]

به گزارش زیرنویس ، به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نشست شورای سیاست گذاری جایزه ملی روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با ریاست وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت و با حضور نمایندگان دستگاه های متولی امروز در سازمان حمایت برگزار شد.

حسین فرهیدزاده در ابتدای این نشست در خصوص ابعاد و اهمیت و جایگاه برگزاری این جایزه ملی بیان داشت :  با توجه به اینکه تمام تلاش ارکان حاکمیت اعم از دولت ، قوای سه گانه و تمامی تلاشگران این نظام مقدس اسلامی در راستای رضایتمندی مردم عزیز و شریف کشورمان است، در همین راستا در طول دوره های گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، بر آن شد تا با ثبت روز نهم اسفندماه به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تقویم رسمی کشور ، بنگاه ها و شرکت هایی که در این راستا قدم برمی دارند را به جامعه معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان از آن ها تقدیر کند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود : با توجه به ابعاد مختلف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست جمهور در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی این نتیجه حاصل می شود که یکی از اساسی‌ترین دغدغه ها و مطالبات این بزرگواران همواره حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بوده  است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه آنچه در سیاست‌های دولت محوریت دارد جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف‌کننده است، افزود:  البته اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده پذیرفتنی نیست و حمایت از مصرف کننده خط قرمز ما است و این امر بصورت ذاتی  به معنای حمایت از تولیدکننده است.

فرهیدزاده  با اشاره به  استقبال  چشم گیر واحدهای صنعتی جهت دریافت گواهینامه و تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان  به دبیرخانه همایش در سال جاری گفت: از تیر ماه سال جاری و آغاز فراخون روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، تا سی‌ام مهرماه سال جاری و پایان مهلت اولیه فراخوان ، تعداد ۲۸۰بنگاه اقتصادی نسبت به انجام ثبت نام اولیه در وبسایت همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان به نشانی www.Esfand9th.ir اقدام کردند که پرونده متقاضیانی که مدارک خود را تکمیل کرده اند برای ارزیابی کارشناسی در اختیار حوزه های تخصصی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفت.

وی بیان داشت : با بررسی، تعداد ۱۶۱ شرکت به دلیل عدم احراز شرایط گواهینامه و تندیس، نتوانستند شرایط اولیه را بدست آورده و رد صلاحیت شدند.

معاون وزیر صمت ، به نقش و تاثیر این جایزه ملی به حضور بنگاه های اقتصادی اشاره و بیان داشت: این همایش در طول ۲۱ دوره فعالیت ، توانسته است به عنوان آزمون معتبر و قابل قبول، جایگاه مناسبی را در بین بنگاه های اقتصادی پیدا کند.

حسین فرهید زاده اظهار داشت: تعداد ۳۶ بنگاه اقتصادی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان  و تولیدکنندگان مفتخر به دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند.

وی اظهار داشت : دارا بودن گواهی استاندارد برای کالاهای مشمول ، نداشتن زیان مالی ، داشتن نشان تجاری مستقل را از موارد الزامی برای حضور شرکت ها برشمرد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  اظهار داشت: پس از ارزیابی اولیه پرونده شرکت‌های متقاضی توسط واحد تخصصی سازمان حمایت ،  نتایج به کمیته فنی ارائه می شود

وی همچنین اظهار داشت : یکی از بخش های مورد ارزیابی بنگاه اقتصادی در این همایش میزان رضایتمندی مشتریان بوده که در جداول شاخص های ارزیابی از امتیاز قابل توجهی نیز برخوردار می باشد؛ طی سنوات گذشته ارزیابی این شاخص بر اساس خود اظهاری شرکت متقاضی و بررسی کارشناسان برروی داده های ارائه شده صورت می پذیرفته است.

رییس سازمان حمایت در پایان با اشاره به تغییر زمان برگزاری همایش افزود : با عنایت به برگزاری انتخابات وتاکیدات مقام معظم رهبری بر اولویت انتخابات بر هر موضوعی و همچنین مصادف شدن آن با شروع طرح های ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز ، زمان برگزاری همایش نهم اسفند ماه سال جاری به زمان دیگر موکول شد تا در یک فرصت مناسب با پوشش رسانه ای مطلوب بتوانیم برترین های جایزه ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را به آحاد جامعه معرفی نماییم که متعاقبا اعلام می گردد.

منبع خبر: رکنـا