به گزارش زیرنویس به نقل از روسیاالیوم، بشار اسد رییس جمهوری سوریه در جمع شماری از جوانان سوری و روسی گفت: روابط سوریه و روسیه فقط به سیاست، اقتصاد یا همکاری نظامی محدود نمی‌شود، بلکه به بُعد اجتماعی و مردمی نیز گسترش می‌یابد و به جوانان دو کشور متکی است. زیرا آنها در آینده شکل […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روسیاالیوم، بشار اسد رییس جمهوری سوریه در جمع شماری از جوانان سوری و روسی گفت: روابط سوریه و روسیه فقط به سیاست، اقتصاد یا همکاری نظامی محدود نمی‌شود، بلکه به بُعد اجتماعی و مردمی نیز گسترش می‌یابد و به جوانان دو کشور متکی است. زیرا آنها در آینده شکل و محتوای جدیدی به این روابط خواهند بخشید.

وی افزود: ما به اصول و کرامت خود پایبند و امروز در رویارویی با دشمنان و دروغ‌های مشابه شریک هستیم. نازی‌های جدید در اوکراین به غیرنظامیان حمله می‌کنند و روسیه متهم می‌شود. آنچه در سوریه اتفاق افتاد کاملاً شبیه به این است.

بشار اسد تاکید کرد: اگر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تصمیم مبارزه با تروریسم در سوریه را نمی‌گرفت اکنون تعداد تروریست‌ها در روسیه چند برابر شده بود. برخی می پرسند که چرا پوتین جنگنده به سوریه فرستاد؟ پاسخ این است که تصمیم پوتین برای اعزام جنگنده‌ها به سوریه در وهله اول با هدف حمایت از کشور و ملت خود در برابر خطر تروریسم بود.

وی خطاب به جوانان روس گفت: در هر جامعه‌ای باید نمادهای تاریخی و ملی وجود داشته باشد. شما باید به تاریخ خود افتخار کنید. هیچ کس حق ندارد به نمادهای تاریخی حمله کند. غرب به دلیل اوکراین یا به دلیل اینکه روسیه یک کشور کمونیستی بود، با روسیه دشمنی نمی‌کند. غرب از سه قرن پیش با روسیه دشمنی دارد ، زیرا روسیه از یک کشور ضعیف به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است ، و غرب کشوری قدرتمند را برنمی تابد.

منبع: مـهر