به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، «عفیفه عابدی»، «رضا امیدوار تجریشی» و «سید فرهنگ فصیحی لنگرودی» اعضای لیست «صدای ملت» در زیرنویس حضور یافتند و به پرسش‌های ما پاسخ دادند. در ابتدای این نشست، «رضا امیدوار تجریشی» با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده، تصریح کرد: در حال حاضر مسائل […]

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، «عفیفه عابدی»، «رضا امیدوار تجریشی» و «سید فرهنگ فصیحی لنگرودی» اعضای لیست «صدای ملت» در زیرنویس حضور یافتند و به پرسش‌های ما پاسخ دادند.

در ابتدای این نشست، «رضا امیدوار تجریشی» با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده، تصریح کرد: در حال حاضر مسائل اقتصادی و معیشتی، جزو اولویت‌های کشور هستند که این موضوع همچون کلاف سردرگمی است که توسط دولت و مجلس به وجود آمده است.

وی اظهار کرد: اقدامات در حوزه سیاست خارجی می‌تواند به شرایط اقتصادی کمک زیادی کند.

تجریشی با بیان اینکه بر کاهش فساد اداری باید تمرکز شود، افزود: نباید وعده‌هایی بدهیم که عملیاتی نشوند؛ دوستان با وعده‌های خیزش اقتصادی روی کار آمدند؛ مرغ کیلویی ۲۵ هزار تومان تحویل گرفتند اما مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تحویل دادند.

تجریشی: می‌خواهیم وکیل ملت باشیم نه وکیل دولت

وی با بیان اینکه می‌خواهیم وکیل ملت باشیم نه وکیل دولت، گفت: صدای ملت، می‌تواند صدای افرادی باشد که سکوت را در اولویت خود قرار داده‌ اند؛ لذا «صدای ملت» می‌تواند رأی اعتراضی بسیاری از افراد باشد که از انتخابات ۹۸ به بعد، نماینده‌ای جهت حضور در انتخابات نداشتند.

تجریشی اظهار کرد: دوستان در لیست‌های دیگر، خودشان به جمع‌بندی نرسیده‌ اند و به نوعی افرادی که ادعای مجلس انقلابی‌بودن را دارند، همدیگر را متهم به مسائل مالی می‌کنند؛ افرادی که تاجگردون را ناعادلانه از مجلس حذف کردند، الان خودشان متهم هستند. «صدای ملت» روز جمعه شنیده خواهد شد.

وی در مورد پویش انتخاباتی مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم» گفت: اقدام خوبی است که زیرنویس انجام داده است و امیدوارم ادامه یابد.

تجریشی گفت: اجازه ندهیم با عدم مشارکت و رأی‌ندادن، در سال‌های آینده انتخابات پشیمان شویم.

زیرنویس میزبان سه نفر از اعضای لیست «صدای ملت»

فصیحی: بهبود وضعیت کشور، از مسیر «صندوق آرا» می‌گذرد

«سید فرهنگ فصیحی لنگرودی» در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: تیم لیست «صدای ملت» از اقشار مختلف و متخصصین هستند؛ تفاوت صدای ملت با دیگر لیست‌ها در این است که ما صدای همه اقشار جامعه را می‌شنویم.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد سیاسی صدای ملت افزود: برخی این لیست را منتسب به اصلاح‌طلبان معرفی کردند، درحالی که این لیست از مجموعه‌ای از متخصصین و عقلا از جناح‌های میانه‌رو و معتدل، انتخاب شده است.

فصیحی اظهار کرد: در حال حاضر دولت و مجلسی داریم که یک جناح آن‌ها را اداره می‌کنند. در فهرست صدای ملت، افرادی با دیدگاه‌های مختلف نسبت به دولت و مجلس وجود دارند؛ اگر کسی به وضع موجود دولت و مجلس اعتراضی دارد، می‌تواند به یک گروه متفاوت دیگر (اشاره به صدای ملت) برای حل مشکلات اعتماد کند.

عضو لیست صدای ملت در مورد حمایت حسن روحانی از این لیست گفت: آقای روحانی همانند احزاب و چهره‌های دیگری که از لیست صدای ملت حمایت کردند، با این منطق که این افراد از متخصصین هستند، از این لیست حمایت کرد.

وی در مورد حمایت خاتمی از لیست صدای ملت هم گفت: تا این لحظه، خبری حمایتی از خاتمی ندارم.

فصیحی در مورد معیارهای نماینده مجلس، اظهار کرد: نماینده مطلوب باید ۳ ویژگی قانونگذاری، نظارتی، ارتباطات و روابط عمومی خوب را داشته باشد؛ لذا مردم می‌توانند با توجه به این ویژگی‌ها، نماینده خود را اتخاب کنند.

وی در مورد پویش انتخاباتی مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم» گفت: کار خوبی است و نمایندگان فرصت معرفی خود را پیدا می‌کنند و حتی مردم می‌توانند از این طریق، نماینده اصلح را انتخاب کنند.

فصیحی افزود: از مردم دعوت می‌کنیم تا در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند چراکه پیشرفت پایدار و بهبود وضعیت کشور، از مسیر صندوق آرا می‌گذرد.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده اظهار کرد: اولویت‌های مجلس به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، یکی اولویت‌های کارکردی و فرآیندی است و دیگری بُعد نظارتی آن است.

فصیحی ادامه داد: موضوعات مهم کنونی کشور، مباحث اقتصادی است. نمی‌توان با قوانین ۳۰ سال گذشته در فضای امروز و با وجود محدودیت‌ها انتظار این را داشته باشیم که کسب‌وکارها به کار خود ادامه دهند.

زیرنویس میزبان سه نفر از اعضای لیست «صدای ملت»

عابدی: می‌خواهیم نگرانی‌های مردم را رفع کنیم

«عفیفه عابدی» در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: لیست «صدای ملت» طیف‌های مختلف جامعه را نمایندگی می‌کند و تلاش می‌کند صدای اقشار مختلف جامعه باشد؛ درحالی که لیست‌های دیگر، یک تفکر را نمایندگی می‌کند.

وی افزود: متأسفانه همه اقشار جامعه، از همه طیف‌های فکری ناراضی هستند.

عابدی اظهار کرد: اگر به جایگاهی در مجلس دست یابیم، به تصمیمات عاقلانه خواهیم پرداخت؛ تصمیماتی که هزینه‌ای برای مردم نداشته باشند.

وی در مورد اولین مأموریت صدای ملت در مجلس آینده تصریح کرد: در نقطه صفر دموکراسی قرار داریم، نه به این دلیل که نهادهای دموکراتیک وجود ندارند بلکه قهر گسترده‌ای وجود دارد که خیلی نگران‌کننده است.

عابدی با بیان اینکه اولین مأموریت «صدای ملت» این است که نماینده مردم باشد تا دولت، گفت: می‌خواهیم نگرانی‌های مردم را رفع کنیم.

وی در مورد پویش انتخاباتی مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم» گفت: خوشبختانه فضای عاقلانه و عادلانه‌تری در فضای رسانه‌ای کشور شکل گرفته است؛ زیرنویس هم بستر عادلانه‌تری را برای کاندیداها و انتخابات ۱۴۰۲ فراهم کرده است.

عابدی افزود: یکی از مشکلات جامعه ما در بحث مشارکت این است که بخشی از جامعه معتقدند که کاندیدای مورد نظر خود را در انتخابات ندارند.

وی با بیان اینکه مردم با رأی خود به تشکیل مجلس مردمی کمک کنند اضافه کرد: تفکر مجلس یکدست، عقلانی نیست. شعور سیاسی مردم، ما خیلی رشد کرده است.

زیرنویس میزبان سه نفر از اعضای لیست «صدای ملت»

منبع: مـهر