در مورد توانایی‌ها و ارزش مدافع گرجستانی پرسپولیس بارها نوشته‌ایم و بحث‌های زیادی شده است. هیچکس در لیاقت این بازیکن شکی ندارد و او آنقدر فصل قبل خوب و موثر بود که در سن بالا به تیم ملی کشورش هم دعوت شد. گولسیانی با شمایل یک بازیکن کاملاً حرفه‌ای همواره ثبات داشته و در یک […]

- سومین پنالتی و پنجمین گل ستاره گرجستانی/ یک مدافع بهترین گلزن پرسپولیس شد!

در مورد توانایی‌ها و ارزش مدافع گرجستانی پرسپولیس بارها نوشته‌ایم و بحث‌های زیادی شده است. هیچکس در لیاقت این بازیکن شکی ندارد و او آنقدر فصل قبل خوب و موثر بود که در سن بالا به تیم ملی کشورش هم دعوت شد.

گولسیانی با شمایل یک بازیکن کاملاً حرفه‌ای همواره ثبات داشته و در یک سطح خوب بازی کرده است. تقریباً در ابتدای هر فصل از تیم‌های بزرگ پیشنهاد دارد و هیچ حاشیه و رفتار ناشایستی از او سراغ نداریم.

اما دیدار پرسپولیس و ذوب آهن برای خود این بازیکن طعم دیگری داشت. گولسیانی را خیلی‌ها با بازی‌ها و نمایش خوب در سپاهان و نساجی به یاد می‌آورند. او فصل قبل از ارکان قهرمانی سه گانه پرسپولیس بود و فوتبالی‌ها می‌دانند که اولین بار در فوتبال ایران نام او در لباس همین باشگاه ذوب آهن بر سر زبان‌ها افتاد.

گولسیانی که یک پنالتی زن قهار است و حالا دوباره پنالتی زن اول پرسپولیس شده، پنجمین گل این فصل را هم در این مسابقه با یک پنالتی چیپ زیبا به ثمر رساند.

ستاره گرجستانی فصل را به عنوان ذخیره کنعانی و پورعلی گنجی آغاز کرد و بعد مصدومیت مدافع ملی‌پوش پرسپولیس فرصت بازی پیدا کرد. اما حالا در پایان هفته هجدهم با ۵ گل پشت سر شهاب زاهدی دومین گلزن برتر قرمزهاست، شهاب که ۶ گل زده بود و قراردادش را با این تیم فسخ کرد تا به ژاپن برود!

یعنی در جمع حاضر بازیکنان پرسپولیس گئورگی بهترین گلزن است و با یک گل دیگر دوباره می‌تواند بهترین گلزن فصل سرخها هم باشد، وسط آن همه ستاره ملی پوش در بخش حمله!

قطعاً توانایی در زدن ضربات پنالتی به این آمار درخشان کمک می‌کند، او که در تمام سال‌های حضور در لیگ برتر ایران همیشه پنالتی زن اول تیمش بود و تنها یک پنالتی را از دست داد، حساس‌ترین پنالتی این فصل پرسپولیس در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا برابر الدحیل که باعث حذف این تیم شد.

اما حالا گئورگی برگشته و دوباره پنالتی‌ها را با خونسردی کامل گل می‌کند. در همین مسابقه برابر ذوب آهن او در دقیقه ۵ یک گل مسلم میزبان را از روی خط دروازه برگرداند و دروازه تیمش را نجات داد. یک دقیقه بعد در محوطه جریمه حریف پشت ضربه پنالتی ایستاد و برابر گلر سابق استقلال یعنی فروزان که یک پنالتی گیر هم هست به بهترین شکل ضربه‌اش را زد.

این سومین پنالتی گل شده گئورگی در این فصل بود، بعد از زدن پنالتی در هفته نهم به صنعت نفت و هفته چهاردهم برابر شمس آذر و حالا دوباره پنالتی زن اول قرمزها برگشته است!

بیشتر بخوانید: مهاجمان پرسپولیس حرص من را هم درآوردند/ دوران جادو و جادوگری به سر آمده است/ عملکرد جانشین بیرانوند خوب بود اما…

منبع: خبـر ورزشی