زمان مناسب شستن قالی و قالیچه چه زمانی است؟
زمان مناسب شستن قالی و قالیچه چه زمانی است؟

آیا شما هم تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که چه موقع باید قالی یا قالیچه‌ها خودتان را به قالیشویی بدهید و از خدمات قالیشویی جهت شستشوی آنها بهره بگیرید؟ اصلا آیا تا به امروز فکر کرده‌اید بهترین فصل برای شستن قالی یا قالیچه‌ها چه زمانی است؟ یکی از المان‌های مهم هر خانه ایرانی، […]

زمان مناسب شستن قالی و قالیچه چه زمانی است؟

آیا شما هم تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که چه موقع باید قالی یا قالیچه‌ها خودتان را به قالیشویی بدهید و از خدمات قالیشویی جهت شستشوی آنها بهره بگیرید؟ اصلا آیا تا به امروز فکر کرده‌اید بهترین فصل برای شستن قالی یا قالیچه‌ها چه زمانی است؟

یکی از المان‌های مهم هر خانه ایرانی، فرش است. به همین دلیل همیشه فرش‌ها جز وسایل با ارزش هرخانه محسوب می‌شود که نظافت و محافظت از آنها امری مهم و حائز اهمیت است. امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و پیشرفته شدن ابزارآلات فرش‌ها به دو روش سنتی و اتوماتیک شسته می‌شوند. شاید برایتان کمی عجیب باشد اما شستن فرش به روش‌ اتوماتیک با رعایت تمامی نکات قالیشویی باعث افزایش طول عمر فرش می‌شود. بنابراین شما می‌توانید برای شستن فرش‌های دستباف یا ماشینی خود از خدمات قالیشویی‌ مشهد بهره بگیرید تا نه تنها به فرش‌تان آسیبی وارد نشود بلکه طول عمر آن نیز افزایش پیدا کند. اما زمان و فصل مناسب شستشوی فرش‌ها یکی از سوالات رایج هر خانم ایرانی است. ما در ادامه این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

بهترین زمان شستن فرش‌ها در هر فصل

یکی از چالش‌هایی که اکثر افراد با آن روبرو هستند، بهترین زمان ممکن برای شستن فرش‌هاست. امروزه با توجه به آپارتمان‌نشینی شستن فرش‌ها به راحتی در منزل انجام نخواهد شد. در خانه‌های آپارتمانی، کمتر کسی شرایط فرش شستن در خانه را دارد. کمبود آب و نبود فضا و امکانات باعث شده تا بسیاری از افراد نتوانند به راحتی قالی و قالیچه‌های خود را در خانه بشویند. تمامی این موارد به علاوه خشک نشدن فرش‌ها باعث شده تا افراد شستن فرش منزلشان را به قالیشویی‌هایی نظیر قالیشویی مشهد بسپارند.برای آشنایی با خدمات قالیشویی مشهد کافیست به نشانی

mashhad-carpet-cleaning.ir مراجعه نمایید.

در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان به علت آب‌وهوای سرد و بارانی، خشک کردن فرش‌ها کمی دشوار بوده و تقریبا پس از شستن و خشک کردن کمی رطوبت در آن باقی می‌ماند. همین رطوبت یک عامل مهم در پوسیده شدن و از بین رفتن فرش‌هاست. از این رو می‌توان نتیجه گرفت بهترین زمان شستن قالی و قالیچه‌ها در فصول گرم‌تر مانند بهار و تابستان بهتر است. زیرا نورخورشید نم و رطوبت باقی مانده درون فرش را به سرعت از بین می‌برد.

البته ناگفته نماند که در قالیشویی‌ها اکثرا فصل سرما و گرما معنا و مفهومی ندارد زیرا آنها به استفاده از مکانیزم خاصی فرش‌های شما را خشک می‌کنند اما به طور کلی باز هم بهتر است در فصول گرم سال قالی‌های خود را بشویید. زیرا این کار باعث می‌شود حتی کوچکترین رطوبتی درون فرش نماند. بسیاری از متخصصان فرش، اواخر اسفند، بهار و تابستان را بهترین زمان برای شستن فرش‌ها اعلام کرده‌اند.

اسفند یکی از بهترین ماه‌های سال برای شستن فرش‌هاست. چرا که این ماه مصادف با نو شدن سال و همچنین خانه‌تکانی بسیاری از خانم‌های ایرانی است. بنابراین با شستن قالی و قالیچه‌های دستباف و ماشینی پاکی و طراوت خانه را دو چندان می‌کنید.

زمان مناسب شستن قالی و قالیچه چه زمانی است؟

تاثیر فصل بر شستشوی فرش و قالی

یکی از عوامل مهم که بر کیفیت شستشوی فرش‌ها تاثیر مثبت و منفی زیاد می‌گذارد، زمان مناسب برای شستن فرش است. برای اینکه قالی و قالیچه‌های شما با کیفیت بسیار بالا شسته شوند و دچار پوسیدگی نشوند به بهترین زمان شتسشوی فرش در سال توجه کنید. فرشی که شسته می‌شود باید کامل و به سرعت خشک شود. زیرا در غیر اینصورت فرش آسیب خواهد دید. در فصول سرد سال که برودت هوا رخ می‌دهد و بارندگی زیاد است، خشک شدن فرش‌ها بیشتر طول خواهد کشید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت نیمه اول سال و ماه‌های گرم بهترین زمان شستشوی فرش است.

بسیاری براین باورند که در فصول گرم می‌توانند فرش را در منزل بشویند زیرا نور خورشید آن را به سرعت خشک می‌کند. بله درست است شما می‌توانید فرش را در فصول گرم در حیاط منزل و بدون قالیشویی بشویید اما در تابستان‌ها که تابش نور آفتاب شدید و تند و تیز است، امکان دارد با شستن فرش در منزل و پهن کردنش جلوی آفتاب، پوسیدگی رخ بدهد. به همین خاطر باید برای اطمینان بیشتر باید از خدمات یک قالیشویی عالی بهره بگیرید.

در حقیقت با سپردن فرش‌ها به قالیشویی دیگر استرس خراب شدن هوا را نخواهید داشت. زیرا فرش‌ها شما تمام و کمال با دستگاه‌های مخصوص قالی و قالیچه شسته خواهد شد. علاوه بر مزیت زود خشک شدن و آسیب ندیدن، با شستن فرش در قالیشویی دیگر نگران زرد شدن آن هم نخواهید بود.

زمان مناسب شستن قالی و قالیچه چه زمانی است؟

افزایش طول عمر فرش با شستشوی مکرر

بسیاری براین باورند که تا فرش پر از آلودگی و خاک نشده نباید آن را شست. این کار کاملا اشتباه و یکی از بدترین و مضرترین کارهاییست که شما می‌توانید انجام دهید. اگر شما در یک بازه زمانی مشخص، اقدام به شستن فرش‌های خود بکنید، باعث می‌شود تا قالی و قالیچه‌هایتان راحت‌تر و با سرعت بالاتری شسته شوند. همچنین از دیگر مزیت‌های شستن زود به زود فرش‌ها این است که لکه آنها به سرعت برداشته می‌شود.

اگر برای مدت طولانی فرش خود را نشویید و لکه‌های فرش روی آن مانده باشد، شستن و از بین بردن لکه و کثیفی فرش بسیار دشوار خواهد بود. بهترین زمان قالیشویی در سال و شستن قالی‌ها، بین حداکثر ۱۲ تا ۱۶ ماه است. البته فراموش نکنید این زمان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در فصول گرم سال بیفتد.

شستن فرش‌های ماشینی و دستبافت هریک اصول و قواعد خاص خود را دارند که با رعایت نکردن هریک از آنها به قالی و قالیچه‌ها آسیب جدی وارد خواهد شد. به همین دلیل هنگام تحویل فرش خود به قالیشویی‌ها حتما از آنها مشاوره تخصصی دریافت کنید. زیرا ممکن است برخی از فرش‌های بسیار کثیف با برخی موادشوینده خاصی شسته و تمیز شوند.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، بهترین فصل برای شستشوی قالی یا قالیچه‌ها و همچنین بهره‌مندی از خدمات قالیشویی نظیر قالیشویی قم و مشهد تابستان و بهار است. اگر دوست دارید با نو شدن سال تمام زندگیتان بوی تمیزی و نو شدن به خودش بگیرد، اسفند برای شستن قالی و قالیچه‌های دستباف و ماشینی بهترینی زمانی است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. فراموش نکنید شستن فرش‌ها نه تنها موجب آسیب به آنها نمی‌شود، بلکه طول عمرشان را نیز افزایش می‌دهد.

منبع: اطلاعات انلاین