به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطق سالانه‌اش موسوم به «نطق وضعیت کشور» گفت که غربی‌ها قصد تضعیف روسیه را از درون داشتند اما موفق نشدند. پوتین تاکید کرد: آنها (غربی‌ها) اساساً تمایل دارند تا دقیقاً همان کاری را که با بسیاری از کشورهای منطقه از جمله اوکراین […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطق سالانه‌اش موسوم به «نطق وضعیت کشور» گفت که غربی‌ها قصد تضعیف روسیه را از درون داشتند اما موفق نشدند.

پوتین تاکید کرد: آنها (غربی‌ها) اساساً تمایل دارند تا دقیقاً همان کاری را که با بسیاری از کشورهای منطقه از جمله اوکراین کردند با روسیه هم بکنند؛ یعنی ایجاد تفرقه در خانه و تضعیف ما از درون اما محاسبات‌شان غلط از آب درآمد.

وی تصریح کرد: این اشتباه محاسباتی امروز کاملاً آشکار شده است. غرب با عزم جزم و موضع قاطع مردم چندملیتی ما مواجه شد. سربازان و نظامیان، مسیحیان و مسلمانان، بودایی‌ها و پیروان یهودیت، نمایندگان قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و مناطق مختلف کشور ما ثابت کردند که روسیه قدرتی سترگ و همیشه فاتح است. آنها در کنار هم، شانه به شانه برای یک سرزمین مادری مشترک می‌جنگند.

پوتین همچنین با اشاره آشکار به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که اعزام نیرو از غرب به اوکراین را رد نکرده بود، گفت: چنین اقدامی به عواقبی «غم‌انگیر» برای کشورهایی که چنین تصمیمی بگیرند، منجر خواهد شد.

وی افزود: غربی‌ها ضمن متهم کردن روسیه به برنامه‌ریزی برای حمله به متحدان ناتو در اروپا، اهدافی را برای حمله به خاک انتخاب می‌کنند و حالا هم درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین حرف می‌زنند!

رئیس جمهور روسیه با لحنی هشدارآمیز تصریح کرد: سرنوشت آنهایی را که به قلمروی ما لشکرکشی کردند به خاطر داریم و اینک، عواقب تجاوز احتمالی به خاک ما، به مراتب سهمگین‌تر خواهد بود.

منبع: مـهر