زیرنویس – گروه استان‌ها: صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه، ماراتن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد. در استان کرمانشاه ۱ هزار و ۶۶۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی فراید رأی گیری از واجدین شرایط رأی […]

زیرنویس – گروه استان‌ها: صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه، ماراتن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

در استان کرمانشاه ۱ هزار و ۶۶۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی فراید رأی گیری از واجدین شرایط رأی را انجام خواهند داد.

استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی دارد که ۷۵ هزار و ۲۷۴ از آنها رأی اولی هستند که در مجموع ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم بوده و در آمار رأی اولی‌ها نیز ۳۸ هزار و ۶۵۰ رأی اولی آقا و ۳۳ هزار و ۶۲۴ رأی اولی خانم داریم.

از مجموع شعب اخذ رأی در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تعداد ۶۴۶ شعبه در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۲۶۲ شعبه در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، ۱۰۱ شعبه در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، ۱۸۸ شعبه در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، ۲۲۶ شعبه در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و ۲۴۷ شعبه نیز در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر برپا می‌شود.

رقابت ۲۰۸ نامزد برای ۸ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه در ثبت‌نام نهایی ۲۹۴ نفر در انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده داشت که تعدادی به دلیل انصراف تا ۷۲ ساعت قبل از شروع انتخابات از این رقابت خارج شدند.

وی افزود: از ۲۹۴ نفر تأیید صلاحیت شده اولیه تا ۷۲ ساعت پیش از شروع انتخابات تعداد ۹۵ نفر از حضور در انتخابات کناره‌گیری کرده که در این راستا حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۱۰ نفر و حوزه انتخابیه کرمانشاه ۳۴ نفر انصرافی داشته‌اند.

ماراتن انتخابات در کرمانشاه/ ۱۶۷۰شعبه  برای اخذ رای مردم

شعبانی به رقابت‌های بین کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: در حوزه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۱۱ نفر، حوزه انتخابیه کرمانشاه ۱۱۱ نفر، در حوزه انتخابیه سنقر ۲۶ نفر، در حوزه انتخابیه قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ۱۷ نفر، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۱ نفر و در حوزه انتخابیه حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و بیستون نیز ۲۲ نفر باهم برای هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعیین ۳۲ گام انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: از مرداد ماه برنامه‌ریزی‌های لازم پیش بینی و انجام شده و امروز در سی و یکمین گام انتخاباتی که پشت سر گذاشته شد با موفقیت عملیات اخذ رأی با ۳۲ هزار مجری و برپایی هزار و ۶۷۰ شعبه انتخاباتی در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه عنوان کرد: از مجموع شعب انتخاباتی در استان کرمانشاه یک شعبه مربوط به اقلیت‌های مذهبی (کلیمیان) بوده و مابقی شعبه‌های اخذ رأی شامل ۶۵۳ شعبه سیار و یک هزار و ۱۶ شعبه ثابت برای انتخابات مردم عادی در نظر گرفته شده است.

شعبانی با تاکید بر حساسیت‌های لحاظ شده برای شعبه‌های اخذ رأی سیار، گفت: بر این اساس نظارت‌های بیشتری به منظور برقراری امنیت و سلامت در رأی گیری بین ۶۵۳ شعبه اخذ سیار شهری و روستایی حاکم خواهد بود.

یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی در کرمانشاه

وی در ادامه به واجدین شرایط رأی در استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: در استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی دارد که ۷۵ هزار و ۲۷۴ از آنها رأی اولی هستند که در مجموع ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم هستند و در رأی آمار رأی اولی‌ها نیز ۳۸ هزار و ۶۵۰ رأی اولی آقا و ۳۳ هزار و ۶۲۴ رأی اولی خانم داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: به ازای هر کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای استان کرمانشاه ۳۵ کاندید باهم رقابت می‌کنند.

ماراتن انتخابات در کرمانشاه/ ۱۶۷۰شعبه  برای اخذ رای مردم

وی به نظارت ۱۳۲ هزار مجری بر فرآیند انتخابات یازدهم اسفند ماه سال در شعب اخذ رأی استان کرمانشاه تاکید و عنوان کرد: برای شرکت در انتخابات ارائه یکی از پنج مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهی نامه، کارت پایان خدمت، و گذرنامه برای ثبت رأی در شعب اخذ رأی کافیست و هر کد ملی تنها یکبار حق ثبت رأی خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از عدم ثبت مهر در شناسنامه افراد رأی دهنده برای انتخابات امسال یاد کرد و مطرح کرد: انتخابات امسال به طور کامل الکترونیکی نبوده و تنها برای احراز هویت مراحل به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود و دیگر هیچ چگونه مهر انتخاباتی در شناسنامه‌ها ثبت نخواهد شد.

شعبانی در پایان از وفاداری همیشگی مردم به نظام و انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و افزود: اولویت انتخابات رقابت بین افراد نیست بلکه تقویت نظام بوده که با رأی دادن مردم محقق خواهد شد بنابراین برای ساخت ایران قوی باید همگی مشارکت داشته تا در گام نخست تقویت کشور و در گام بعدی انتخاب افراد شایسته را دنبال کنیم زیرا کشور صحبت توان حل مسائل خود را نداشت و این توان تنها به پشتوانه رأی و حصور قوی مردم ممکن است.

استقبال پرشور مردم جوانرود از انتخابات ۱۴۰۲ در ساعات اولیه

مردم جوانرود در هوای سرد زمستانی با حضورگرمابخش و پرشور خود استقبال باشکوهی از انتخابات ۱۴۰۲ را رقم زدند.

استقبال پرشور مردم جوانرود از انتخابات ۱۴۰۲ در ساعات اولیه

صبح جمعه مردم جوانرود با حضور در پای صندوق‌های رأی نوید حماسه‌ای دیگر از حضور مردم را دادند.

استقبال پرشور مردم جوانرود از انتخابات ۱۴۰۲ در ساعات اولیه

مردم شهرستان جوانرود همزمان با نخستین دقایق از آغاز فرآیند اخذ رأی، با حضور پرشور خود در شعب اخذ رأی گرمابخش آخرین ماه سر سال شدند.

استقبال صبحگاهی مردم پاوه برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۲

همزمان با سراسر کشور فرآیند اخذ رأی در شهر پاوه با استقبال صبحگاهی مردم آغاز شد.

استقبال صبحگاهی مردم پاوه برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۲

صبح جمعه ۱۱ اسفند از ساعت ۸ صبح فرآیند اخذ رأی در استان کرمانشاه و شهر پاوه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

در هوای سرد صبحگاهی این شهر جمعی از شهروندان پس از دقایقی انتظار نخستین رأی در حوزه انتخابیه اورامانات را به صندوق انداختند.

استاندار کرمانشاه نیز با حضور در ستاد انتخابات این استان در جریان آغاز رأی گیری شعب اخذ رأی قرار گرفت و سپس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لطف الهی از ابتدای فعالیت انتخاباتی جنب و جوش خوبی در بین مردم و دستگاه‌های اجرایی تجربه شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل آمادگی انتخابات برای حضور پرشور کردم مهیا شده، افزود: مقدمات برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی گام به گام پیش رفته و امروز همه چیز برای حضور اثر گذار و مفید مردم در پای صندوق‌های رأی مهیا است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در تمام نقاط استان کرمانشاه شرایط برای برپایی شعبه و صندوق رأی فراهم بوده و بیش از ۳۲ هزار نفر از اقشار مختلف به عنوان مجری در انتخابات پای کار هستند.

ماراتن انتخابات در کرمانشاه/ ۱۶۷۰شعبه  برای اخذ رای مردم

صحرایی امروز را روز مردم دانست و گفت: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی میزان رأی ملت است و به فرموده مقام معظم رهبری در اول صبح امروز با حضور در پای صندوق‌های رأی در کار خیر تلاش و پیشی باید گرفت.

وی در پایان با دعوت از همشهریان برای حضور در انتخابات، عنوان کرد: از همشهریان در سراسر استان دعوت می‌کنیم همانند ۲۲ بهمن ماه که حضور افتخار آفرین داشتند همراه با خانواده در پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند و برای استان آبروداری کنند و انتخابات پر شوری را رقم بزنند.

منبع: مـهر