زیرنویس، گروه استان‌ها: صبح جمعه و رأس ساعت هشت صبح و با دستور احمد وحیدی، وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط دو انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد. در حوزه انتخابات استان تهران شش هزار و ۸۱۱ شعب اخذ رأی استفاده خواهد شد. شش هزار و […]

زیرنویس، گروه استان‌ها: صبح جمعه و رأس ساعت هشت صبح و با دستور احمد وحیدی، وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط دو انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

در حوزه انتخابات استان تهران شش هزار و ۸۱۱ شعب اخذ رأی استفاده خواهد شد.

شش هزار و ۳۲۲ شعبه ثابت و ۴۸۹ شعبه سیار در سطح استان تهران

از این تعداد، شش هزار و ۳۲۲ شعبه ثابت و ۴۸۹ شعبه سیار است. به گفته سیدعباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان از این تعداد شعب اخذ رأی، شش هزار و ۲۴۵ شعبه شهری و ۵۶۶ شعبه روستایی مستقر در مناطق مختلف استان است و تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات اتخاذ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از رقابت سه هزار و ۸۴۸ نامزد انتخاباتی در استان تهران در روز انتخابات برای به دست آوردن آرای اعتماد مردم و نشستن روی یکی از ۳۵ کرسی نمایندگی استان رقابت خواهند کرد.

وی که با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل می‌توانند، در انتخابات امروز شرکت کنند و با شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و یا گذرنامه امکان اخذ رأی است.

جوهری اضافه کرد: بر اساس آمار کاندیداها و تعداد کرسی‌های نمایندگی مجلس این استان، برای کسب هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۹۹ نفر کاندیدا وجود دارد.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه همراه داشتن هر گونه تصویر، بروشور و تبلیغ انتخاباتی در روز رأی گیری و زمان برگزاری انتخابات ممنوع است، از همه نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها تقاضا کرد، به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند و گفت: استان تهران با ۳۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه و ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است.

- رای گیری در استان تهران آغاز شد/پایتخت آماده خلق حماسه ای دیگر |

۴۰ سال در صحنه انتخابات هستیم / ‏مردم‬ به منتخبین چه می‌گویند

یک رأی دهنده دماوندی که به عنوان نفرات اول پای صندوق حاضر شده بود، به خبرنگار مهر گفت: من از اول انقلاب و ۴۰ سال پیش در صحنه‌ها هستیم و همواره از نفرات اولی هستم که رأی می‌دهم.

وی خطاب به دماوندی‌ها و دیگر مردم کشور و استان تهران افزود: از یک هفته پیش از مردم خواسته شده در انتخابات شرکت کنند، از مردم می‌خواهم هرچه سریع‌تر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

یکی از اهالی شهریار که اولین رأی را در این شهرستان به صندوق انداخت به خبرنگار مهر گفت: خیلی خوشحالم، که توانستم، وظیفه انسانی، ملی و شرعی ام را انجام دهم و سعی می‌کنم، همیشه به توصیه‌ها و تذکرات رهبرم گوش دهم.

رأی دهنده دیگر شهریاری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما با رأی دادن به دهان دشمنان و استکبار جهانی می زنیم و به جهان نشان می‌دهیم، که همواره پشتیبان ولایت فقیه هستیم.

وی خطاب به منتخبان ملت در مجلس شورای اسلامی گفت: از افرادی که رأی می‌آورند، تقاضا دارم، که در وضع قوانین حال و روز مردم و اقشار ضعیف و نیازمند و کم توان مالی را مدنظر داشته باشند.

۲۶۰ صندوق اخذ رأی در ۱۳۰ شعبه پردیس فعال شد

فرماندار پردیس نیز صبح جمعه از آغاز فرآیند رأی گیری در ۱۳۰ شعبه اخذ رأی پردیس خبر داد و اظهار کرد: تمام ۲۶۰ صندوق در پردیس فعال شده است.

- رای گیری در استان تهران آغاز شد/پایتخت آماده خلق حماسه ای دیگر |

محسن قضاتلو با اشاره به تدابیر مأخوذه در هیأت اجرایی و ستاد انتخابات پردیس گفت: تمام عوامل در پردیس آمادگی کامل برای برگزاری فرآیند رأی گیری در ۱۳۰ شعبه اخذ رأی را دارند.

فرماندار پردیس افزود: با اعلام رسمی آغاز رأی گیری رأس ساعت از ۸ صبح آماده حضور و مشارکت مردم برای اخذ رأی در بخش‌های بومهن، جاجرود و پردیس هستیم.

وی اضافه کرد: با یاری خداوند و حضور حماسه ساز مردم انشاالله شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه که توأم با چهار محور مهم «امنیت»، «مشارکت»، «رقابت» و «سلامت» است در پردیس خواهیم بود.

آغاز رأی گیری در ۴۶۰ شعبه اخذ رأی جنوب تهران

فرماندار ویژه ری نیز از آغاز فرآیند رأی گیری در ۴۶۰ شعبه این شهرستان خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: ۹۲۰ صندوق موجود در ری برای اخذ رأی فعال شده است.

مهدی باب الحوائجی از آغاز فرآیند انتخابات در شهرستان ری و شروع فعالیت ۴۶۰ شعبه اخذ رأی در سطح ۵ بخش تابعه خبر داد و اظهار کرد: رأس ساعت ۸ صبح فعالیت صندوق‌های رأی در شهرستان ری آغاز شده است.

وی گفت: تمام شعب اخذ رأی آماده هستند آرای مردم خوب شهرستان ری را جمع آوری کنند.

معاون استاندار تهران بیان کرد: از مردم شهرستان ری می‌خواهیم هر چه زودتر با نیتی خالصی پای صندوق‌های رأی حاضر شده و آرای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

بر اساس این گزارش فرآیند رأی گیری به مدت ۱۰ ساعت و تا ساعت ۱۸ تداوم خواهد داشت و پس از آن امکان تمدید این فرآیند با دستور وزیر کشور وجود دارد.

منبع: مـهر