زیرنویس، گروه استان‌ها: امروز جمعه یازدهم اسفند ماه مصادف با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است، انتخاباتی که به گونه‌ای تعیین کننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی روابط بین الملل ایران است؛ روزی که می‌توان بار دیگر با حضور حداکثری و انتخاب اصلح امید را در […]

زیرنویس، گروه استان‌ها: امروز جمعه یازدهم اسفند ماه مصادف با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است، انتخاباتی که به گونه‌ای تعیین کننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی روابط بین الملل ایران است؛ روزی که می‌توان بار دیگر با حضور حداکثری و انتخاب اصلح امید را در کشور زنده و چرخ‌های اقتصاد و تولید را به حرکت درآورد.

روزی که منتخبان آن قرار است بحران‌های اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و … را با تصمیمات سازنده خود به فرصتی برای کشور تبدیل کنند و با مصوبات درست و نظارت مستمرشان بار دیگر مُهر تأییدی بر اقتدار ایران در همه عرصه‌ها بزنند.

آری آینده ایران در گرو رأی امروز و انتخاب درست من و توست، در گرو حضوری که بار دیگر چشم دشمنان را کور کرده و آنها را انگشت به دهان نگه‌دارد و همه نقشه‌هایشان را نقش برآب کند.

روایت حضور در انتخاباتی سرنوشت ساز و به وسعت ایران را در ادامه برایتان آورده‌ایم…

بیش از ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند

«سید محمدتقی شاهچراغی» رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست رسانه‌ای تعداد واجدان شرایط برای حضور پای صندوق را برابر اعلام رسمی ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: انتخابات یازدهم اسفند در یکهزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند. ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار شعبه روستایی هستند.


اخبار حوزه‌های انتخابیه مختلف سراسر کشور را در زیر بخوانید.


آذربایجان شرقی

حضور مردم مایان پیش از آغاز انتخابات در حوزه‌های رأی‌گیری


آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رأی خود را به صندوق انداخت

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

حجت الاسلام سید مهدی قریشی با حضور در مصلای امام خمینی ارومیه با شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری رأی خود را به صندوق انداخت.

امام جمعه ارومیه پس از انداختن رأی خود در صندوق از مردم دعوت کرد در دقایق اولیه رأی گیری پای صندوق‌ها حاضر شوند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح آغاز شده و مردم از نخستین ساعت پای صندوق‌های اخذ رأی حضور پیدا کردند.


اصفهان

آغاز فرآیند رأی گیری در اصفهان / ‏‬ رقابت ۶۵۱ کاندیدا

فرایند انتخابات در استان اصفهان در حالی از ساعت ۸ صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد که تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان نسبت به دوره قبلی در استان اصفهان بیش از دو برابر افزایش داشته است.

امروز ۶۱۵ داوطلب در سراسر استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه در ۲۸ شهرستان استان مستقر هستند و ۶۲ هیأت اجرایی نیز در اجرای انتخابات فعالیت خواهند کرد.


اردبیل

ازدحام مردم اردبیل در شعب اخذ رأی

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

حضور میدانی در شعبات متعدد اخذ رأی در اردبیل و سایر شهرستان‌ها حکایت از حضور گرم مردم در هوای سرد زمستانی اردبیل دارد که حتی از ساعت ۷:۳۰ صبح در محل رأی گیری حاضر شده و در صف‌های طولانی منتظر رأی دادن برای انتخاب دوازدهم هستند.

در این بین مسجد قدس، مهدیه اردبیل، مسجد محمدیه و مصلی اردبیل و همچنین مسجد هاشمیه مناطق سیزده گانه اردبیل مملو از حضور باشکوه مردم است که آمده‌اند تا به تبعیت از مقام معظم رهبری در اولین ساعات اخذ رأی آرای خود را به نفع اصلح‌ترین افراد به صندوق‌های را بریزند.

زنان و مردان غیور دیار سبلان امروز مصمم هستند تا نمایشی از دلبستگی خود را به نظم و وفاداری به انقلاب به نمایش گذاشته و ثابت کنند که بعد از گذشت ۴۵ سال در پای دستاوردهای انقلاب اسلامی حاضر و مهیا هستند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


البرز

گام‌های آغازین برای تعیین سرنوشت البرز

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه، روز سرنوشت ساز ایران اسلامی با برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است؛ روزی که مردم با احساس مسؤولیت نسبت به آینده کشور و نظام خود پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و از میان نامزدهای معرفی شده، افراد اصلح مورد نظر را برای این کرسی‌ها انتخاب می‌کنند و دندان طمع دشمن را می کشند.

رأی گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در استان البرز نیز آغاز شده و حتی سرمای استخوان سوز هوا نیز مانع حضور البرزنشینان و متعهدان به این نظام و انقلاب پای صندوق‌های رأی نشده است. آنها در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری آمده‌اند تا نقشی در تعیین سرنوشت کشور داشته باشند.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی صبح جمعه بعد از رأی دادن در جمع خبرنگاران گفت: دشمنان ما قصد داشتند با هجمه‌ها حضور مردم کمرنگ کنند ولی مثل همیشه مردم ما یک برگ زرین از بصیرت و فهم سیاسی رقم زده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: هر کسی که از صندوق‌ها بیرون می‌آید مردم را فراموش نکند.

وی افزود: جوانی جمعیت، مشکلات مسکن و تورم و معیشت مردم نمایندگان حتماً توسط نمایندگانی که رأی آوردند دنبال کنند.


ایلام

شور و شوق رأی اولی‌ها برای حضور در انتخابات


بوشهر

آغاز فرآیند رأی گیری در ۷۸۳ شعبه

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ جمعه ۱۱ اسفندماه در ۷۸۳ شعبه اخذ رأی استان بوشهر آغاز شد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرایط برای برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه در استان بوشهر فراهم است و شاهد حضور مردم از ساعات اولیه هستیم.

سعید حیدری اضافه کرد: در استان بوشهر ۷۸۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و ۸۰۴ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.


تهران

پیرمرد دماوندی: ۴۰ ساله در صحنه هستیم

فرآیند رأی گیری در دماوند در حالی آغاز شد، که پیرمرد دماوندی ضمن دعوت از مردم برای حضور پای صندوق رأی می‌گوید: از همان ابتدا و ۴۰ سال است، که در صحنه هستیم.


چهارمحال و بختیاری

حضور مردم در انتخابات زمینه‌های ارتقای کشور را فراهم می‌کند

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح جمعه با حضور در مدرسه شهید استکی شهرکرد رأی خود را به صندوق انداخت.

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات مشارکت در آبادانی کشور و برداشتن موانع در این مسیر تأثیر بسزایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کشور به‌عنوان خانواده مطرح است و هر کسی در پی رشد و بالندگی خانواده خود می‌باشد، تبعا” این خانواده باید با مشارکت همه اعضای خانواده رشد کند.

نکونام عنوان داشت: حضور مردم در انتخابات مکر دشمن را خنثی کرده و عرصه ارتقای کشور را فراهم می‌سازد، بنابراین هرچه مردم مشارکت بیشتری داشته باشند در آبادانی کشور خودشان بیشتر سهیم هستند.

وی یادآور شد: باید مردم در انتخاب، نمایندگان سالم و اصلح، افرادی که دل در گرو کشور و مردم دارند و به فکر خدمت به مردم باشند اهتمام ورزند، این نماینده وقتی وارد مجلس شود همه هم و غمش بر این است که ریل‌گذاری درستی داشته باشد، همانطور که در مجلس قبل گره‌های بسیاری باز شد.


خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رأی خود را به صندوق انداخت

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در اولین دقایق شروع اخذ رأی، رأی خود به صندوق انداخت و در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرد.


خراسان رضوی

پیران جامعه تایباد؛ پیشگامان عرصه انتخابات

در شرایطی که کمتر از یک ساعت از آغاز انتخابات در یک هوای برفی و سرد تایباد گذشته است، بزرگان خانواده‌ها پیشگامان عرصه انتخابات هستند.


خراسان شمالی

مشارکت بالا بار دیگر دشمنان را ناامید خواهد کرد


خوزستان

آغاز حماسه انتخاباتی مردم در ۳۵۳۳ شعبه اخذ رأی خوزستان

حجت الله دهدشت، دبیر ستاد انتخابات خوزستان صبح جمعه در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت ۳ هزار و ۵۳۳ شعبه رأی گیری برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان از ساعت ۸ صبح امروز، جمعه ۱۱ اسفندماه و همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه طبق روال عادی، فرآیند رأی گیری تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت، افزود: در صورت نیاز این زمان تمدید خواهد شد، اما از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در ساعت‌های اولیه نسبت به رأی دادن به نزدیک‌ترین شعبه مراجعه کنند.


زنجان

رأی دادن نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان در ساعات اولیه

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان در نخستین ساعات اخذ رأی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی رأی خود را به صندوق انداختند.


سمنان

دشمنان به انتخابات ایران اسلامی چشم دوخته‌اند

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح جمعه در هنگام حضور در انتخابات و انداختن رأی خود به صندوق در مسجد المهدی (عج) شهر سمنان درباره اهمیت انتخابات بیان کرد: دشمنان به انتخابات ایران اسلامی چشم دوخته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند تا بگویند که نظام و انقلاب شأن را دوست دارند، افزود: عملکرد ایرانیان در انتخابات همان موضوعی است که دشمنان از ماه‌ها قبل برای رصد آن برنامه‌ریزی دارند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: دشمنان ماه‌ها است که مردم را به رأی ندادن دعوت می‌کنند و این نشان می‌دهد که انتخابات چقدر برای آنها اهمیت دارد.

مطیعی با بیان اینکه مردم رویکرد دشمنان و معاندان را در خصوص انتخابات می‌بینند، تاکید کرد: اینکه دشمنان تا این میزان انتخابات ایران را مهم دانسته و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند نشان از اهمیت آن است.

وی حضور مردم در انتخابات را مهم دانست و تاکید کرد: حضور پرشور مردم استان سمنان قابل پیش بینی است چرا که مردم استان همواره در صحنه بوده و ایستادگی کرده‌اند.


سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان رأی داد


فارس

شروع و پرشور انتخابات در استان فارس

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ از اولین دقایق آغاز رسمی رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مردم ولایتمدار شیراز همزمان با دیگر شهرهای استان فارس با حضور پای صندوق‌های رأی آرا خود را به صندوق انداختند.

آغاز فرایند رأی گیری در استان فارس از ساعت ۸ صبح با استقرار عوامل اجرایی شعب و دست‌اندرکاران برگزاری فرایند انتخابات، شروع شد و هم اکنون مردم شیراز در شعب متعدد از جمله حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حال رأی دادن هستند.

بر اساس اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در استان ۵ میلیون نفری فارس تعداد واجدین شرایط رأی ۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر هستند که از این بین ۱۸۷ هزار و ۲۵۳ نفر رأی اولی هستند و حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۶ هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرایط رأی دارای بیشتری رأی دهنده استان است.


قزوین

تشکیل صف‌های طولانی برای رأی در قزوین

از اولین دقایق رأی گیری، صف‌های طولانی در برخی شعب اخذ رأی استان قزوین تشکیل شده است.


قم

آیت الله سبحانی رأی خود را به صندوق انداخت

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

آیت الله جعفر سبحانی صبح جمعه با شرکت در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حفظ نظام اسلامی بسیار مهم و از اوجب واجبات است و همه باید با شرکت کردن در انتخابات در راستای حفظ نظام اسلامی بکوشند.

این مرجع تقلید گفت: از جمله راهکارهای تثبیت نظام اسلامی شرکت در عرصه انتخابات است و این امر توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.


کردستان

انگشت سنندجی‌ها به رنگ انتخاب مزین شد

در نخستین لحظه آغاز اخذ رأی در مسجد جامع سنندج، انگشت سنندجی‌ها به رنگ انتخاب مزین شد.


کرمان

صف مردم کرمان در کنار مرقد شهید سلیمانی برای اخذ رأی

مردم کرمان از دقایق ابتدایی صبح امروز با حضور در کنار مرقد شهید سلیمانی برای شرکت در انتخابات صف کشیدند.


کرمانشاه

آغاز ماراتن انتخابات در کرمانشاه

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه، ماراتن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

در استان کرمانشاه ۱ هزار و ۶۶۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی فراید رأی گیری از واجدین شرایط رأی را انجام خواهند داد.

استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی دارد که ۷۵ هزار و ۲۷۴ از آنها رأی اولی هستند که در مجموع ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم بوده و در آمار رأی اولی‌ها نیز ۳۸ هزار و ۶۵۰ رأی اولی آقا و ۳۳ هزار و ۶۲۴ رأی اولی خانم داریم.

متن کامل را اینجا بخوانید.


کهگیلویه و بویراحمد

آغاز فرآیند رأی گیری در ۸۷۲ شعبه

- کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت/ انتخابی به وسعت ایران |

از ساعتی پیش و با حضور اپراتورهای مختلف و متولیان در ۸۷۲ شعبه اخذ رأی کهگیلویه و بویراحمد، با حضور گسترده مردم، فرایند اخذ رأی آغاز شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این راستا گفت: ۶۳ نامزد انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه به رقابت می‌پردازند.

سی علی احمد زاده افزود: ۵۸۴ هزار نفر در این دوره واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

وی ابراز داشت: ۳۲ هزار نفر از واجدین شرایط، رأی اولی هستند.


منبع: مـهر