بارسلونا و منچستریونایتد در دوره‌هایی قدرت مسلط لیگ داخلی خود بوده‌اند و عناوینی در لیگ قهرمانان کسب کردند و بازیکنان‌شان را با هدف چالش‌های جدید با یکدیگر مبادله کردند. در فهرست بازیکنانی که در هر دو باشگاه حضور داشتند، نام‌های برجسته‌ای مانند جرارد پیکه و هنریک لارسون به چشم می‌خورد. سرالکس فرگوسن نقش پررنگی در […]

- افشاگری جالب یک ستاره قدیمی؛ به من نگفتند از بارسلونا پیشنهاد دارم!

بارسلونا و منچستریونایتد در دوره‌هایی قدرت مسلط لیگ داخلی خود بوده‌اند و عناوینی در لیگ قهرمانان کسب کردند و بازیکنان‌شان را با هدف چالش‌های جدید با یکدیگر مبادله کردند. در فهرست بازیکنانی که در هر دو باشگاه حضور داشتند، نام‌های برجسته‌ای مانند جرارد پیکه و هنریک لارسون به چشم می‌خورد.

سرالکس فرگوسن نقش پررنگی در موفقیت شیاطین سرخ در دهه ۱۹۹۰ داشت اما او از قبل از کسب سه‌گانه در سال ۱۹۹۹ به فکر ایجاد تغییرات در تیم افتاد. سرمربی اسکاتلندی سعی کرد راهش را از بازیکنانی که احساس می‌کرد در رختکن تاثیر مخربی دارند جدا کند و وینگر لی شارپ در بین بازیکنانی بود که در سال ۱۹۹۶ باشگاه را ترک کردند. شارپ که قبل از جدایی سه عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده بود، فاش کرد که از پیشنهاد انتقال به بارسلونا مطلع نشده بود.

به نقل از مارکا، شارپ در مصاحبه‌ای با اینستنت کازینو گفت: «یک روز با جوردی کرویف در جکوزی صحبت می‌کردم و او پرسید که چرا هرگز از یونایتد به بارسا نقل مکان نکردم… نمی‌دانستم منظورش چیست، هرگز به بارسلونا به عنوان یک گزینه فکر نکرده بودم! او به من گفت که من برای چند سال در صدر لیست خرید پدرش یوهان کرویف برای بارسا بودم. طبق گفته جوردی، بارسلونا با یونایتد تماس گرفت اما آنها هرگز به من چیزی نگفتند!»

شارپ پس از ترک یونایتد در لیگ برتر باقی ماند و به لیدز یونایتد پیوست و پس از آن در ایتالیا و ایسلند حضور یافت و در سال ۲۰۰۴ بازنشسته شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی