زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ در غزه در حالی وارد یکصد و چهل و هفتمین روز خود شده است که حمله‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد. در جدیدترین حمله، منزلی در اردوگاه البریج در مرکز غزه از سوی جنگنده‌ای رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۵ […]

زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ در غزه در حالی وارد یکصد و چهل و هفتمین روز خود شده است که حمله‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین حمله، منزلی در اردوگاه البریج در مرکز غزه از سوی جنگنده‌ای رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۵ نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین شرق جبالیا در شمال غزه را نیز بمباران کردند. اردوگاه النصیرات در مرکز غزه نیز از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

همچنین منابع فلسطینی از حمله‌های شدید توپخانه رژیم صهیونیستی در غرب و شرق خان یونس نیز خبر دادند.

آمار جدید شمار شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار کلی شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به ۷۱ هزار و ۳۷۷ نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله‌های ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۹۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۹۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که شمار کودکانی که بر اثر سوءتغذیه و در دسترس نبودن دارو در بیمارستان «کمال عدوان» شهر غزه به شهادت رسیده‌اند به ۸ کودک رسیده است.

موضع گیری توکیو درباره جنایت جدید تل آویو

ژاپن از رژیم صهیونیستی خواست تا به قوانین بین‌المللی در قبال مردم غزه پایبند باشد.

«یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن روز جمعه در واکنش به جنایت تازه رژیم صهیونیستی حمله به فلسطینیانی که در صف دریافت کمک بودند، گفت: اسراییل باید از حق دفاع از خود با رعایت کامل قوانین بشردوستانه بین المللی استفاده کند.

تلفات سنگین نظامی رژیم صهیونیستی در غزه

منابع صهیونیست امروز جمعه یکم مارس ۲۰۲۴ از اوضاع نابسامان ارتش این رژیم پرده برداشتند.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با گذشت ۱۴۷ روز از جنگ در غزه در شوک به سر می‌برد و این در نتیجه تلفات سنگین میان نظامیان است.

این رسانه آورده است: ستاد کل ارتش درخواست به کارگیری ۷۵۰۰ افسر و نظامی به شکل فوری برای تقویت نیروها را گرفته است اما کابینه فقط با جذب ۲۵۰۰ نفر به علت کمبود بودجه موافقت کرده است.

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این به تلفات سنگین در جنگ غزه اذعان کرد.

وی افزود: ما طی ۷۵ سال گذشته با چنین جنگی روبرو نبوده ایم. نیاز مبرمی به تمدید خدمت نظامیان و خدمات نیروهای احتیاط وجود دارد.

همزمان گزارش‌هایی از سرباززدن نظامیان تیپ گفعاتی از جنگ در غزه مخابره شده است.

از هفتم اکتبر حدود ۵۸۲ نظامی رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده اند که ۲۴۲ نفر از آنها در جریان عملیات زمینی کشته شده اند. همچنین دو هزار و ۹۸۸ نظامی این رژیم نیز زخمی شده اند.

۳ شهید و ۱۰ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی

در صدوچهل‌وهفتمین روز از حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارتش این رژیم جنایت‌های جدیدی را در این باریکه مرتکب شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای در شهر «حمد» در شمال خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را گلوله‌باران کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، در نتیجه این حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۳ آواره فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین منابع خبری گزارش دادند که «احمد حجازی» کودک فلسطینی ساکن شمال نوار غزه بر اثر گرسنگی و سوتغذیه به شهادت رسیده است.

علاوه بر این در نتیجه حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه، دست‌کم ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع پزشکی فلسطینی گزارش دادند که پیکر ۴ تن از اعضای خانواده ساکن در این خانه به بیمارستان «شهدا الاقصی» در مرکز نوار غزه منتقل شده است.

در نتیجه حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی در جنوب شهرک الزیتون در شهر غزه نیز چند فلسطینی زخمی شدند.

خبرنگار شهاب نیوز نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی غیرنظامیان فلسطینی را در خیابان «النخیل» شهر حمد در شمال خان‌یونس هدف قرار داده و چندین فلسطینی را شهید و زخمی کرده است.

تلفات سنگین نظامی رژیم صهیونیستی در غزه 

تداوم بازداشت ساکنان کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست

نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی شب و روز گذشته ضمن یورش به منطقه‌های مختلف کرانه باختری شمار دیگری از فلسطینیان ساکن این منطقه‌ها را بازداشت کردند.

این موج از بازداشت‌ها به ویژه در شمال کرانه باختری با درگیری میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان همراه بوده است.

بر اساس آخرین آمار ارایه‌شده از سوی کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین و همچنین باشگاه اسیر فلسطین، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته دست‌کم ۲۰ تن از ساکنان کرانه باختری را بازداشت کرده‌اند.

این ۲ موسسه حقوقی تاکید کردند که در میان این افراد بازداشتی، یک فلسطینی زخمی از اهالی اردوگاه «الجلزون»، شماری از کودکان و تعدادی از اسیرانِ فلسطینی آزادشده به چشم می‌خورند.

بنابراین با احتساب بازداشتی‌های جدیدِ روز گذشته، شمار فلسطینیانی که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی و آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند به ۷۳۲۵ نفر می‌رسد.

این در حالی است که پس از اجرای عملیات ضدصهیونیستی روز گذشته در ورودی شهرک صهیونیستی «عیلی» نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی اقدامات نظامی خود را در ایست‌بازرسی‌ها و جاده‌های مواصلاتی میان رام‌الله و نابلس در کرانه باختری تشدید کرده‌اند. در این عملیات ضدصهیونیستی ۲ شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیدند.

تداوم بازداشت ساکنان کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست

حمله موشکی و راکتی به روستای «الغجر» در شمال سرزمین‌های اشغالی

منابع خبری اعلام کردند که روستای «الغجر» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی و نزدیک مرز لبنان و فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی و راکتی قرار گرفته است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آژیر هشدار در روستای «الغجر» و منطقه‌های «المطله»، «سهل الحوله» و مزارع اشغالی شبعا نزدیک مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان به صدا درآمده است.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد این حمله موشکی و راکتی، انجام‌دهنده آن و تلفات احتمالی واردشده در نتیجه این حمله مخابره نشده است.

حمله موشکی و راکتی به روستای «الغجر» در شمال سرزمین‌های اشغالی

اجرای موفق ۲ عملیات مقاومتی از سوی گردان «طولکرم»

گردان «طولکرم» وابسته به گردان‌های «شهدا الاقصی» اعلام کرد که موفق به اجرای ۲ عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری شده است.

گردان طولکرم وابسته به گردان‌های شهدا الاقصی بیان کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند ایست بازرسی «سنعوز» و همچنین شهرک صهیونیستی «کرمی تسور» در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری را با سلاح تیربار هدف قرار داده و در سلامت کامل از محل اجرای این ۲ عملیات بگریزند.

گردان جنین وابسته به گردان‌های قدس نیز از درگیری با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور الفواره و هدف‌قراردادن جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در میدان «صانور» خبر داد.

گردان جبع وابسته به گردان‌های قدس هم از درگیری با پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی و واردکردن تلفات به نظامیان صهیونیست خبر داد.

اما از سوی دیگر منابع فلسطینی از حمله وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک «جالود» واقع در جنوب شرق نابلس در کرانه باختری و شکستن شیشه‌های یکی از خانه‌های فلسطینیان در این منطقه خبر دادند.

اجرای موفق ۲ عملیات مقاومتی از سوی گردان «طولکرم»

یورش نظامیان صهیونیست به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

با فرارسیدن صدوچهل‌وهفتمین روز از حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یورش‌های نظامیان صهیونیست به منطقه‌های مختلف کرانه باختری نیز ادامه دارد.

بامداد روز جمعه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «قلندیا» واقع در شمال قدس اشغالی یورش بردند و با مقاومت مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

در این یورش، نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینیان آتش گشودند و یک خودرو غیرنظامی را نیز در ورودی اردوگاه قلندیا هدف قرار دادند.

در نتیجه تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به این خودرو جوانی که سوار بر آن بود به شدت زخمی شد.

شهرک «جبع» در جنین نیز شاهد درگیری مسلحانه و تبادل آتش میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «السیله الحارثیه» در غرب جنین نیز یورش بردند و در این شهرک نیز با مقاومت مبارزان فلسطینی روبرو شدند.

در این شهرک هم درگیری‌های مسلحانه‌ای میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست و مبارزان فلسطینی یک بسته انفجاری را به روی نظامیان صهیونیست منفجر کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

شهادت کودکان در غزه

منابع بیمارستانی از شهادت کودکان در غزه به علت نبود غذا، دارو و تجهیزات بهداشتی خبر دادند.

این منابع بیان کردند که بیمارستانها به علت نبود تجهیزات پزشکی به گورهای جمعی تبدیل خواهد شد.

درگیری مبارزان مقاومت با نظامیان صهیونیست در خان یونس

منابع فلسطینی از نبرد سنگین مبارزان مقاومت فلسطین با اشغالگران در غرب و شرق خان یونس خبر دادند.

تعلیق خرید سلاح از رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری کلمبیا از تعلیق همه قراردادهای خرید تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در اعتراض به کشتار مردم غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا از تعلیق همه قراردادها و معامله‌های خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی پس از کشتار دهها فلسطینی هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه در شمال غزه خبر داد.

وی افزود: هنگامی که بیش از ۱۰۰ فلسطینی به دنبال غذا بودند به دست بنیامین نتانیاهو کشته شدند و این ما را یاد هولوکاست می‌اندازد. دنیا باید نتانیاهو را تحریم کند و کلمبیا همه معامله‌های خرید سلاح از تل آویو را تعلیق کرد.

واکنش ماکرون به اقدام ددمنشانه تل آویو علیه دریافت کنندگان کمک‌های بشردوستانه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز به بمباران آوارگان فلسطینی در صف غذا و هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه واکنش نشان داد و اعلام کرد: وضعیت غزه غم انگیز است و غیرنظامیان باید محافظت شوند و باید فوراً آتش بس برقرار شود تا امکان توزیع کمک‌های بشردوستانه فراهم شود. ما نارضایتی عمیق خود را از تصاویری که از غزه به دست آمده است و در آنجا غیرنظامیان توسط سربازان اسرائیلی هدف قرار گرفتند، ابراز می‌کنیم.

در حال تکمیل…

منبع: مـهر