زیرنویس – گروه استان‌ها: رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفندماه، رأس ساعت هشت صبح در استان کرمانشاه آغاز شده، مردم از لحظات اولیه آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حاضر شده و رأی خود را به صندوق‌ها انداختند. در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات […]

زیرنویس – گروه استان‌ها: رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز ۱۱ اسفندماه، رأس ساعت هشت صبح در استان کرمانشاه آغاز شده، مردم از لحظات اولیه آغاز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حاضر شده و رأی خود را به صندوق‌ها انداختند.

در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین صحنه حضور مردم برای تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشور شناخته می‌شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اداره کشور ایران با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات است. بنابراین شرکت افراد واجد شرایط رأی در انتخابات برای رأی دادن به نامزدها یعنی ایفای نقش آن افراد در تعیین مسؤولان نظام برای اداره کشور طی یک دوره معین دارای اهمیت راهبردی است.

نمایشی از شکوه حضور در پای صندوق‌های رأی

لحظه به لحظه بر حضور مردم در انتخابات در استان کرمانشاه افزوده می‌شود و ساعات ظهر که انتظار می‌رفت با توجه به تعطیلی جمعه خلوت باشد با شکوه بیشتری فرآیند انتخابات در حال انجام است.

در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۶۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی فرایند رأی گیری از واجدان شرایط رأی را انجام خواهند داد.

بینش سیاسی کرمانشاهیان نوید حماسه می دهد/ ما شرکت می‌کنیم چون ...

استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی دارد که ۷۵ هزار و ۲۷۴ از آنها رأی اولی هستند که در مجموع ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم بوده و در آمار رأی اولی‌ها نیز ۳۸ هزار و ۶۵۰ رأی اولی آقا و ۳۳ هزار و ۶۲۴ رأی اولی خانم داریم.

از مجموع شعب اخذ رأی در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تعداد ۶۴۶ شعبه در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۲۶۲ شعبه در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، ۱۰۱ شعبه در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، ۱۸۸ شعبه در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، ۲۲۶ شعبه در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و ۲۴۷ شعبه نیز در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر برپا می‌شود.

از این رو خبرنگار مهر گفت‌وگویی انتخاباتی با موضوع «چرایی شرکت در انتخابات» را ترتیب داده تا نظرات مردم کرمانشاه را در رابطه با خلق حماسه در انتخابات ۱۴۰۲ را جویا شویم.

من شرکت می‌کنم چون به ایران و امنیت آن علاقه‌مندم

مهسا حسینی، دانشجو معلم رأی اولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، هرکس به ایران و امنیت آن علاقه مند است باید در انتخابات شرکت کند و من برای اثبات علاقه ام به ایران پای صندوق حاضر شده‌ام.

بینش سیاسی کرمانشاهیان نوید حماسه می دهد/ ما شرکت می‌کنیم چون ...

وی گفت: من به امنیت ایران علاقه دارم و معتقد هستم با شرکت در انتخابات دین خود را نسبت به انقلاب و خون شهیدان ادا می‌کنم، چرا که شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی یک چیز را به جهانیان ثابت می‌کند که ما با وجود همه نقایص و ضعف‌ها به انقلاب و ولی فقیه خود علاقه مندیم و پای آرمان‌های خود ایستادگی می‌کنیم.

من شرکت می‌کنم چون می‌خواهم ایران قوی‌تری داشته باشیم

محسن موسویان راننده تاکسی کرمانشاهی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مظهر وحدت ملی و یکپارچگی و اتفاق همه گروه‌ها و قومیت‌ها و سلایق و عقاید و عصاره و خانه ملت است.

وی با بیان اینکه مجلس مرکز آرای مردم و اراده مردم است، عنوان کرد: مجلس مظهر حکومت مردمی، مردم‌سالاری دینی و اداره‌کننده حقیقی کشور است و جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند.

من شرکت می‌کنم چون حضور در انتخابات را واجب می دانم

حسین مهری طلبه کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: من به عنوان یک طلبه، بر خود واجب میدانم که ملت خود را همراهی کنم و با شرکت در انتخابات برای اولین بار، به نوبه خود مشت محکمی باشم بر دهان یاوه گویی این شیطان و به اندازه خودم هر چند کم انتقام سردار عزیزمان را از این جنایتکاران بگیرم.

بینش سیاسی کرمانشاهیان نوید حماسه می دهد/ ما شرکت می‌کنیم چون ...

وی خاطر نشان کرد: در عصر حاضر اهمیت شرکت در انتخابات بیش از هر زمان دیگری فزونی یافته است. ایران عزیز ما با پشتوانه رأی مردمش کارهای بزرگی کرده که دنیا را به حیرت وادار کرده است و عزت را تا ابد به این سرزمین پیوند زده است.

مهری گفت: مردم من باید این بار هم از هر قشر و مذهب و جناح سیاسی، به میدان آمده و بار دیگر دشمن را ناکام بگذارند.

من شرکت می‌کنم چون آینده کشورم را مهم می‌دانم

سارا رمضانی معلم کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آنجا که آینده کشورم برای من مهم است پس باید برای رقم خوردن آینده‌ای خوب در انتخابات شرکت کنم.

وی افزود: دانش آموزانی که امروز سر کلاس‌های درس من می‌نشینند آینده شأن بسته به رأی امروز من است و من خود را در مقابل این دین بزرگ مسؤول می دانم.

منبع: مـهر