عشق در میان زنان و مردان متفاوت است؟
عشق در میان زنان و مردان متفاوت است؟

شیما اسکندری در یادداشتی در ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مردان و زنان به شیوه متفاوتی عاشق می‌شوند، چیزی که در این پژوهش‌ها ثابت شده این است که عشق رمانتیک، ماندگاری ندارد؛ یعنی تمام شور و هیجانی که شما در اول یک رابطه تجربه می‌کنید تماماً بعد از مدت زمان کوتاهی […]

- عشق در میان زنان و مردان متفاوت است؟

شیما اسکندری در یادداشتی در ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشت: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مردان و زنان به شیوه متفاوتی عاشق می‌شوند، چیزی که در این پژوهش‌ها ثابت شده این است که عشق رمانتیک، ماندگاری ندارد؛ یعنی تمام شور و هیجانی که شما در اول یک رابطه تجربه می‌کنید تماماً بعد از مدت زمان کوتاهی فروکش می‌کند.

اما خبر خوب اینجاست که می‌توانیم صمیمیت را جایگزین عشق رمانتیک کنیم، صمیمیتی که می‌تواند رابطه شما را از نابودی نجات بدهد و به سمت یک رابطه پایدار و همنشینانه همراه با یک عشق پخته و بالغانه هدایت کند. 

چگونه صمیمیت را ایجاد کنیم

حال سئوال اینجاست که صمیمیتی که بتواند یک عشق رمانتیک و زودگذر را تبدیل به یک عشق بالغانه و بلند مدت کند چه خصوصیاتی دارد و چگونه شکل می‌گیرد؟

 ابتدا به این سئوال پاسخ دهید که شما زمانی که با یک دوست صمیمی در رابطه هستید در آن رابطه چه احساساتی را تجربه می‌کنید؟
احتمالاً اولین حسی که به ذهنتان می‌آید این است که در آن رابطه کاملاً راحت هستید و خود واقعیتان را بدون ترس از قضاوت شدن و طرد شدن یا ناراحت شدن دوستتان بروز می‌دهید. 

در یک رابطه دو نفره بین زن و شوهر نیز همین اتفاق می‌افتد یعنی شما بدون اینکه بترسید از اینکه توسط همسرتان قضاوت شوید یا مورد طرد شدگی قرار بگیرید یا اینکه حرف‌های شما بخواهد او را ناراحت کند، تمام احساسات خود را می‌توانید بروز دهید؛ چون در نهایت می‌دانید که او شما را ترک نخواهد کرد و فقط مشکلی که بین شما ایجاد شده است را با همفکری حل خواهد کرد، احساسات منفی شما را درک می‌کند و هیچگاه از شما توقع ندارد که همیشه حالتان خوب باشد.

اگر روزی حالتان بد باشد دلیل آن را جویا می‌شود و با همفکری شما، به دنبال رفع آن حال بد خواهد بود، از طرفی شما نیز احساسات منفی خود را به گونه‌ای بروز نمی‌دهید که او را آنقدر برنجانید و تحقیر کنید که دیگر نخواهد به شما در رفع حال بدتان کمک کند! انگار شما در یک رابطه دوستانه به دنبال پیدا کردن راهی برای یک بازی دو سر برد و یک خوشحالی دو نفره هستید. حتی در زمانی که از دوستتان دلگیر و ناراحتید.

 پس برای ایجاد صمیمیت در رابطه شما با همسرتان نیز ما دقیقاً همین مورد را خواهان هستیم، اینکه شما در زمان عصبانیت هم بتوانید مرزهایی را رعایت کنید، بتوانید احساسات خود را تا حدی کنترل کنید و حتی ناراحتی خود را به شکلی بروز دهید که طرف مقابلتان، احساساتی مثل تحقیر شدن و توهین را تجربه نکند. 

تفاوت تجربه عشق بین زنان و مردان

همانطور که زنان زودتر عاشق‌ می‌شوند زودتر هم عشق اولیه و رمانتیک در آنها فروکش می‌کند، مردان دیرتر عاشق می‌شوند اما در زمانی که این عشق را تجربه می‌کنند بسیار عمیق‌تر آن را تجربه می‌کنند و دیرتر احساسات اولیه در آنها فروکش می‌کند.

انگار مردان عمیق‌تر عاشق می‌شوند و دیرتر از عشق خود دست می‌کشند، در حالی که زنان جریان عشق را بیشتر در زندگی خود تجربه می‌کنند اما آن را زودتر هم از دست می‌دهند. 

در خانم‌ها شور و هیجان اول رابطه زودتر از آقایان از بین می‌رود اما مردان دیرتر آن را از دست می‌دهند، یعنی مردان زمانی که عشق را تجربه می‌کنند، در زمان طولانی‌تری شور و هیجان اول رابطه را در خود نگه می‌دارند، اما زنان آن شور و هیجان را زودتر از مردان از دست می‌دهند و زودتر به آن رابطه عادت می‌کنند، اما مردان دیرتر وارد مرحله عادت می‌شوند. 

دلتنگی در زنان و مردان

اما نکته جالب اینجاست که در زمان جدایی و دوری، زنان دلتنگی بیشتری را تجربه می‌کنند، اما مردان درصد دلتنگی کمتری را در هنگام جدایی و دوری تجربه می‌کنند. 

پس اگر احساس کردید زندگیتان دچار یکنواختی و عادت شده و صمیمیت در آن فروکش کرده است مهلتی به عشق خود بدهید و زمان‌های خیلی کوتاهی را به دوری و جدایی بگذرانید تا بتوانید خود را دوباره بازسازی کنید و احساسات بهتری را به سمت همسر خود روانه سازید. 

منظور از دوری و جدایی این نیست که شما به تنهایی چندین روز را در یک سفر مهیج بگذرانید در حالی که همسرتان مایل به تجربه  آن سفر با شما بوده است، بلکه می توانید مدت کوتاهی را با دوستان خود بگذرانید یا به منزل پدری تان بروید یا به یک سفر کاری بروید، اما این دوری نباید به رابطه شما آسیب بزند.

منبع: اطلاعات انلاین