فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات کلید خورد
فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات کلید خورد

اطلاعات نوشت:  بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت شدند که ۱۲درصد زن و ۸۸درصد مرد هستند و ۱۴۴نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تائید صلاحیت شدند.  یک هزار و ۲۱۸حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹هزار شعبه اخذ رای در […]

- فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات کلید خورد

اطلاعات نوشت:  بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت شدند که ۱۲درصد زن و ۸۸درصد مرد هستند و ۱۴۴نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تائید صلاحیت شدند.

 یک هزار و ۲۱۸حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹هزار شعبه اخذ رای در ۳۱استان تعبیه شده  که ۱۵هزار شعبه سیار و ۴۴هزار شعبه ثابت بود.

 همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار شد.

این چهار حوزه، ۱۷۰۰شعبه داشتند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده بود.
در نهایت و با رای مردم ۲۹۰نماینده راهی خانه ملت می شوند و ۸۸نماینده نیز به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.

 بازتاب انتخابات در رسانه های خارجی

برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و حضور مردم پای صندوق‌های رای بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

خبرگزاری شینهوا نوشت: رای‌گیری مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان ششم ایران از ساعت ۸صبح جمعه در حدود ۶۰هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.بیش از ۱۵هزار نامزد برای تصاحب ۲۹۰کرسی مجلس ایران با هم رقابت می‌کنند؛ در حالی که ۱۴۴نامزد برای تصدی مناصب هشت ساله مجلس خبرگان رهبری رقابت می‌کنند.

شبکه المنار نوشت: مردم ایران برای رای دادن و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شعب اخذ رای حاضر شدند.

العهد نوشت که رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند.

آناتولی ترکیه از روند رای‌گیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران نوشت.

 بی‌ان‌ان نیوز که انتخابات را به صورت زنده پوشش  داد نوشت: ایرانیان در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند.رای‌دهندگان همچنین اعضای مجلس خبرگان رهبری، نهادی حیاتی که وظیفه مهمی را بر عهده دارد، انتخاب می‌کنند.

نشنال اینترست نوشت: رهبر انقلاب اولین نفری بودند که رای خود را در شعبه اخذ رای در مرکز تهران به صندوق انداختند.

 الشرق الاوسط هم نوشت: ایرانیان برای شرکت در انتخابات به پای صندوق‌های رای رفتند.

دویچه وله آلمان هم نوشت : شعبه‌های اخذ رای در ایران برای انتخابات مجلس بازشدورهبر انقلاب از اولین کسانی بودند که در رای‌گیری شرکت کردند.

خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را مورد توجه قرار داد.

شبکه المیادین با پوشش زنده اخبار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سخنان رهبر انقلاب اسلامی هنگام انداختن رای خود در صندوق انتخابات را منعکس کرد. المیادین نوشت: شعب اخذ رای  درهای خود را به روی رای‌دهندگان ایرانی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گشود.بیش از ۶۱میلیون نفر حق رای دادن برای انتخاب ۲۹۰نماینده در ۲۰۸حوزه انتخاباتی در کشور را دارند. رای‌دهندگان ایرانی همچنین به انتخاب ۸۸نفر از ۱۴۴کاندیدای مجلس خبرگان رهبری برای یک دوره ۸ساله رای می‌دهند.

 شبکه الجزیره  ،حضور پرشور مردم کشورمان در پای صندوق‌های رای را به صورت زنده پوشش داد و اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران را مخابره کرد.

شبکه روسیا الیوم هم با انتشار اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران سخنان رهبر انقلاب اسلامی در پای صندوق رای را منتشر کرد.

منبع: اطلاعات انلاین