مگر اینکه مغزشان کار نکند که دنبال اخراج نکونام باشند/ این شایعه استقلال را نابود می‌کند
مگر اینکه مغزشان کار نکند که دنبال اخراج نکونام باشند/ این شایعه استقلال را نابود می‌کند

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران درباره روند لیگ برتر و شرایط مدعیان به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: بازی ها با نیم فصل اول تغییری ندارد و فقط حساسیت بیشتر شده است. تیم های با ترس بازی می کنند و بازی ها به همین دلیل کم گل تر می شود. فکر نمی کنم نیم فصل […]

- مگر اینکه مغزشان کار نکند که دنبال اخراج نکونام باشند/ این شایعه استقلال را نابود می‌کند

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران درباره روند لیگ برتر و شرایط مدعیان به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: بازی ها با نیم فصل اول تغییری ندارد و فقط حساسیت بیشتر شده است. تیم های با ترس بازی می کنند و بازی ها به همین دلیل کم گل تر می شود. فکر نمی کنم نیم فصل دوم جذاب تر شود. سپاهان مهره های زیادی جذب کرد اما چندان تغییری نداشته است.

وی با اشاره به صدرنشینی استقلال افزود: استقلال روند ثابتی داشت. مشکلاتی در جذب بازیکن داشتند اما نکونام از ابزاری که داشت به خوبی استفاده کرد و فراز و نشیب کمتری نسبت به پرسپولیس، سپاهان و تراکتور داشت. استقلال نفرات بدی ندارد. آنها کمتر از تیم های دیگر بازیکن ندارند. به جز سپاهان که خیلی بازیکن گرفت. شاید آن چیزهایی که مدنظر نکونام بود مهیا نشد. در هر صورت داشتن بازیکن یک بحث است. یک زمان مربی بازیکن دارد ولی خوب استفاده نمی کند مثل سپاهان و یا تیم ملی.

پیشکسوت فوتبال افزود: در ماجرای اختلافات استقلال اگر این تیم نتیجه نگیرد ریشه در همین اختلافات خواهد داشت. تا الان شانس آوردند این درگیری ها دردسر ساز نشده است. خطیر و نکونام باید بدانند در یک قایق نشسته اند.

وی پیرامون اخراج فرهاد مجیدی از لیگ امارات و شایعه مذاکره علی خطیر در نیم فصل با وی گفت: به نظر همین بحث ها مشکل ایجاد می کند. در هر صورت اگر صحت داشته باشد لطمه می زند و تیم را نابود می کند. همین شایعه خطرناک است. آدم مگر اینکه مغزش کار نکند که نکونام را با این نتایج برکنار کند. 

قاسمپور درباره وضعیت پرسپولیس با اوسمار ویرا گفت: فرقی نکرده اند. این همان تیم یحیی گل محمدی است. چه تغییری در این تیم دیده اید؟ یک شانسی که آوردند این سرمربی شناخت دارد از فضای تیم. آنها همچنان مدعی هستند ولی باید در ادامه اتفاقات را دید و بعد قضاوت کرد.

وی درباره سپاهان گفت: برای موفقیت و یا شکست تیم عوامل زیادی می تواند دخیل باشد. در برخی بازی ها سپاهان دو سه تا اخراجی داشت. این نشان می دهد جو تیم خوب نیست و یا مدیریت و سرمربی نتواسته اند شرایط را کنترل کنند. هیچ تیمی اندازه آنها بازیکن نخریده است. 

قاسمپور درباره انتقادات اخیر خود از امیر قلعه نویی به «اطلاعات آنلاین»، گفت: من از آقای قلعه نویی انتقاد نکردم بلکه به روند تیم ایرادات فنی گرفتم. بنده با ایشان خصومتی ندارم. می گویند یکی از مربیان تیم ملی ۸ سال مربیگری کرده است؛ خب کجا مربیگری کرده است و نتایج شان چه بوده است؟ شما می گویید سازمان دفاعی ما خوب بوده است اما آمار و تعداد گل های خورده یک چیز دیگری می گوید. دو گل از سه گل بازی قطر را روی ضعف سازمان دفاعی خوردیم. به من بر می خورد که برخی از اطرافیان ایشان آماری می دهند که درست نیست؛ انگار ما فوتبال نمی فهمیم. از ابقای ایشان (قلعه نویی) حمایت می کنم ولی باید کمک های قویتری داشته باشد. شما مصاحبه آقای حشمت مهاجرانی را گوش کنید. ایشان به وضوح گفت ما اشتباهاتی داشته ایم. ایشان هم فوتبال را نمی فهمد؟ 

وی درباره درخواست قلعه نویی برای اضافه شدن افشین قطبی به کادر فنی تیم ملی گفت: صلاح مملکت خویش را خسروان دانند. حتما قطبی برای آنها گزینه خوبی است.

بازیکن اسبق تیم ملی در پایان با اشاره به موضوع جوانگرایی در تیم ملی گفت: ما از دل لیگ تیم ملی را انتخاب می کنیم. یکسری تحولات باید در تیم ملی بشود. باید دید این برنامه چگونه اجرا خواهد شد. قبلا همیشه از ترس باخت سراغ این موضوع نرفته ایم. این به آقای قلعه نویی ربطی ندارد و مربیان دیگر هم به دلیل نتیجه گرا بودن فوتبال ایران سراغ چنین موضوعی نرفته اند.ما با هر تیمی که شروع کنیم به جام جهانی می رویم منتهی باید ترس را کنار بگذاریم و به جوانها میدان بدهیم.

 

منبع: اطلاعات انلاین