رونی بردغجی، بازیکن جوان کپنهاگن، یکی از پرطرفدارترین بازیکنان جوان اروپا است. گل او به منچستریونایتد در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در اوایل این فصل نقطه عطف بزرگی در دوران حرفه‌ای او بود. اما این بازیکن ۱۸ ساله سوئدی از ابتدای سال در ترکیب اصلی کپنهاگن غایب بوده است. همه می‌دانند که قرارداد فعلی […]

- ترکش‌های خبر غیرمنتظره از خبرنگار معروف درباره پدیده دانمارکی/ افشاگری یک روزنامه‌نگار درباره فابریتزیو رومانو؛ کار او تجارت است نه خبرنگاری!

رونی بردغجی، بازیکن جوان کپنهاگن، یکی از پرطرفدارترین بازیکنان جوان اروپا است. گل او به منچستریونایتد در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در اوایل این فصل نقطه عطف بزرگی در دوران حرفه‌ای او بود. اما این بازیکن ۱۸ ساله سوئدی از ابتدای سال در ترکیب اصلی کپنهاگن غایب بوده است. همه می‌دانند که قرارداد فعلی بردغجی با کپنهاگن در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. با این حال هنوز هیچ حرفی در مورد قرارداد جدید او شنیده نشده است. در جریان بازی دوشنبه شب مقابل نوردژالند، هواداران نام این بازیکن را فریاد زدند، اما بار دیگر بهترین گلزن نیم‌فصل اول این تیم فرصت بازی پیدا نکرد.

اوایل این هفته، فابریتزیو رومانو به هواداران پرشمار خود اطلاع داد که کپنهاگن ستاره خود را به دلیل اختلاف در قرارداد، از تیم اصلی کنار گذاشته است.

رومانو در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «رونی بردغجی؛ مورد عجیب یکی از بهترین استعدادهای اروپا. از بهترین گلزن با ۱۰ گل برای کپنهاگن تا صفر دقیقه بازی در اولین بازی‌های سال ۲۰۲۴. دلیل این است که بردغجی قصد ندارد قرارداد بلندمدت جدیدی امضا کند. تنها ۱۸ ماه از قراردادش باقی مانده و چندین باشگاه بزرگ او را زیر نظر دارند.»

کپنهاگن اطلاعات گزارش شده توسط این روزنامه‌نگار ایتالیایی را تکذیب کرد و در نتیجه، رومانو و تیم نقل و انتقالاتش سوژه تحقیقاتی دراماتیک در رسانه‌های دانمارکی شدند. ترولز بگر توگرسن یکی از دبیران Tipsbladet ادعای تکان‌دهنده‌ای را علیه رومانو و تیمش مطرح کرد.

او گفت که آنها با تیم‌های فوتبال زد و بند دارند. باشگاه‌ها برای ذکر نامشان در صفحات رسانه‌های اجتماعی رومانو هزینه می‌کنند. وی همچنین تصریح کرد که نمایندگان بردغجی این روایت را بر سر زبانها انداختند. توگرسن گفت: «من می‌دانم که فابریتزیو رومانو را مانند خدا در شبکه‌های اجتماعی می‌پرستند. فقط باید بگویم که او اغلب اطلاعات خود را از ایجنت‌های بازیکنان دریافت می‌کند و تبدیل به بلندگوی آنها می‌شود و خواسته‌هایشان را مطرح می‌کند. در این مورد خاص، به نظر می‌رسد اطرافیان بازیکن می‌خواهند پیامی برای تحت فشار قرار دادن کپنهاگن ارسال کنند. این خبرنگاری نیست. این یک تجارت است که در آن باشگاه‌ها و نمایندگان هزینه خبر را می‌پردازند و هرگز نمی‌توان آن را خبرنگاری نامید. چیزی که باید خبرنگاری باشد توسط منافع تجاری هدایت می‌شود.»

رومانو درخواست مجله دانمارکی برای مصاحبه را رد کرده است. این روزنامه‌نگار ایتالیایی در ۳۱ سالگی از نظر شهرت جهانی از همه خبرنگاران فوتبالی دیگر پیشی گرفته است. بیست میلیون نفر او را در X (توییتر سابق)، دو میلیون نفر در یوتیوب و بیست و هفت میلیون نفر او را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

منبع: خبـر ورزشی