۲ سناریوی جدید برای غزه
۲ سناریوی جدید برای غزه

ابوالقاسم قاسم زاده: یک بار دیگر جنایات جدید رژیم صهیونیستی در غزه رقم زده شد. در حمله تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت شهروندان فلسطینی که در میدان «النابلسی» واقع در خیابان «الرشید» غزه، برای دریافت کمک از کامیون‌های حامل مواد غذایی (سازمان ملل) تجمع کرده بودند، ۱۱۲نفر شهید و ۷۶۰ نفر زخمی شدند. یک خبرنگار […]

- ۲ سناریوی جدید برای غزه

ابوالقاسم قاسم زاده: یک بار دیگر جنایات جدید رژیم صهیونیستی در غزه رقم زده شد. در حمله تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت شهروندان فلسطینی که در میدان «النابلسی» واقع در خیابان «الرشید» غزه، برای دریافت کمک از کامیون‌های حامل مواد غذایی (سازمان ملل) تجمع کرده بودند، ۱۱۲نفر شهید و ۷۶۰ نفر زخمی شدند. یک خبرنگار نیز در یورش صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

خبرگزاری‌های غربی اطلاع دادند، در حالی که صدهانفر برای کمک‌های فوری غذایی صف کشیده بودند، هدف شلیک تانک‌های ارتش  اسرائیل قرار گرفتند. کادر درمانی و امدادی تحت فشار شدید اعلان کردند، «ما فقط سه اتاق عمل کوچک داریم که برای صدها مجروح نمی‌توان کاری از پیش برد.»

این دومین بار در یک هفته اخیر است که جمعیت منتظر برای دریافت کمک غذایی،‌هدف گلوله باران ارتش صهیونیستی قرار می‌گیرند. روز یکشنبه هفته گذشته نیز در همین مکان ۲۲ نفر شهروندان عادی فلسطینی به شهادت رسیدند، آن هم در شرایطی که گرسنگی و قحطی در غزه بیداد می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل  «آنتونیو گوترش» این جنایت را محکوم کرد و گفت: «من شوک خودم را از این رویدادها ابراز می‌دارم و خواستار تحقیقات مستقل در این زمینه هستم.» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در واکنش به این جنایت گفت:«دولت اسرائیل مرتکب جنایات جنگی متعددی در غزه شده و غزه شبیه حمام خون است. تمامی ساکنان عادی غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند و تقریباً تمامی آن‌ها  از آب‌های آلوده می‌نوشند.»

مسئول اتحادیه  اروپا ضمن محکوم کردن این جنایت ضدبشری از سوی دولت نتانیاهو گفت: «از قتل عام دیگری میان غیرنظامیان غزه که به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، وحشت کردم.  این مرگ‌ها غیرقابل قبول است.»

اغلب کشورها از جمله چین، روسیه، ایران، اردن، عربستان، قطر، فرانسه، آلمان، بلژیک و کلمبیا، همچنین عفو بین‌الملل ضمن محکوم کردن کشتار شهروندان فلسطینی در غزه با تقاضای «ریاض منصور» نماینده فلسطینی در سازمان ملل متحد و همراهی نماینده الجزایر خواستار صدور قطعنامه‌ای برای ‌آتش بس فوری در نوار غزه و محکومیت کشتار مردم عادی در غزه از سوی ارتش اسرائیل شدند.

وزیر خارجه مصر ضمن محکومیت جنایت کشتار اخیر از سوی ارتش اسرائیل در غزه تصریح کرد: «تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا قبل از ماه مبارک رمضان به آتش بس در غزه برسیم.»

درباره این شرایط بحرانی در غزه دو احتمال پیش‌بینی می‌شود: یکی ادامه کشتار مردم فلسطین در غزه تا آستانه ماه رمضان و سپس پذیرش آتش بس موقت برای حداکثر یک ماه تا پایان ماه رمضان از سوی دولت نتانیاهو، که منجر به مذاکره برای پذیرش موارد مشخص در راستای پایان کشتار در غزه شود. دوم، آتش بس بسیار موقت برای چند هفته تا پایان ماه رمضان تا ارتش رژیم صهیونیستی مرحله جدید و شدیدتری را کلید بزند.

واقعیت این است که در آستانه شروع انتخابات حزبی از سوی دو حزب حاکم جمهوریخواهان و دموکرات‌ها و کلید خوردن رقابت‌های «ترامپ» و «بایدن» برای نامزدی آینده ریاست جمهوری آمریکا، همچنان بحران فلسطین با ادامه نظامی‌گری و کشتار فلسطینیان در سراسر نوار غزه و مرزهای مصر و اردن و… شدت افزون‌تری پیدا کرده است.

سکوت دولت‌های عربی در منطقه و بی‌عملی «اتحادیه عرب» نیز میدان کشتارهای جنایتکارانه ارتش صهیونیستی را باز گذاشته است. تا اینجا هیچ نشانه‌ای از پایان این کشتار دیده نمی‌شود. دبیر کل سازمان ملل و سازمان‌های پزشکی می‌گویند: «حتی رساندن حداقل آذوقه و آب به مردم عادی در سراسر غزه با بحران و مشکلات متعدد مواجه است.»

اکنون اعتراض عمومی مردم جهان علیه دولت نتانیاهو و ماهیت نژادپرستی صهیونیستی او، تنها نشانه آشکار از باز دارندگی و نفرت عمومی در برابر نژادپرستی مرگبار دولت اسرائیل است.

منبع: اطلاعات انلاین