این رویداد با سخنرانی نخبگان و افراد برجسته حوزه فناوری اطلاعات و حضور مخاطبان حوزه در ده دوره برگزار شده است و هدف مطرح کردن چالش های پیش روی نوآوران و ایجاد انگیزه برای راه اندازی کسب‌وکار های نوین را دنبال کرده است. به گزارش روابط عمومی رویداد، در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات، علی گلزاده، […]

-  آماده پیاده‌سازی نقشه راه هوش مصنوعی در سازمان‌ها هستیم

این رویداد با سخنرانی نخبگان و افراد برجسته حوزه فناوری اطلاعات و حضور مخاطبان حوزه در ده دوره برگزار شده است و هدف مطرح کردن چالش های پیش روی نوآوران و ایجاد انگیزه برای راه اندازی کسب‌وکار های نوین را دنبال کرده است.

به گزارش روابط عمومی رویداد، در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات، علی گلزاده، مدیرعامل شرکت داده و اعتبارسنجی تجارت ایرانیان (داتا) به‌عنوان سخنران اصلی حضور داشت و به روند توسعه هوش مصنوعی پرداخت و نکات بنیادین پیاده‌سازی هوش مصنوعی در سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی را مرور کرد.

گلزاده مشاغلی همچون مدیر محصول هوش مصنوعی، مهندس پرامپت، متخصص یادگیری ماشین و مشاور هوش مصنوعی را مشاغل موثر سال‌های آتی توصیف کرد و گفت: «جی پی مورگان به‌عنوان یک بانک بزرگ در سال‌های اخیر با مهاجرت نیروهایش به شرکت‌های فناوری بزرگ مواجه شده است و نیروهای فنی این مجموعه بزرگ و اثرگذار به سمت شرکت‌های فناوری همچون آمازون، گوگل، مایکروسافت، متا و… رفته‌اند و آنجا جذب شده‌اند. این آمار نشانگر آن است که صنایع مختلف از جمله صنعت بانکداری نمی‌تواند در دنیای امروز، سودای یکه‌تازی داشته باشد و فارغ از تحولات سریع فناوری به بقا و کارآمدی خود ادامه دهد.»

مدیرعامل شرکت داتا، قدم اول پیاده‌سازی هوش مصنوعی در سازمان را ارزیابی بلوغ دانست و گفت: «ضرورت و پیش‌نیاز این کار، زیرساخت داده‌ای و سخت‌افزاری مناسب است که فقدان آن در بسیاری از مجموعه‌های ایرانی مشاهده می‌شود. نقشه راه هوش مصنوعی، با توجه به صنعت و کسب‌وکار خاص، مسیری را برای بلوغ مجموعه‌ها ترسیم می‌کند. ما در شرکت داتا، به سازمان‌های بزرگ ایرانی کمک می‌کنیم نقشه راه مشخص اجرایی و اختصاصی خودشان را برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی داشته باشند. این نقشه راهها، پیاده‌سازی آنها و بررسی خروجی و نتیجه‌ها کاری است که ما خود را به آن متعهد می‌دانیم.»

منبع: خبـرآنلاین