عده زیادی از بانوان و آقایان در جهان با ریزش مو ژنتیکی دست و پنجه نرم می‌کنند. احتمال بروز این عارضه در افرادی که در خانواده خود با عارضه ریزش مو مواجه هستند، بیشتر خواهد بود و این افراد بیشتر در معرض ریزش مو گسترده خواهند بود. خوشبختانه چنانچه ریزش مو ارثی به موقع شناسایی […]

عده زیادی از بانوان و آقایان در جهان با ریزش مو ژنتیکی دست و پنجه نرم می‌کنند. احتمال بروز این عارضه در افرادی که در خانواده خود با عارضه ریزش مو مواجه هستند، بیشتر خواهد بود و این افراد بیشتر در معرض ریزش مو گسترده خواهند بود. خوشبختانه چنانچه ریزش مو ارثی به موقع شناسایی شده و اقدامات لازم برای درمان صورت گیرد، می‌توان موجبات درمان آن را فراهم آورده و حتی به رویش مجدد موهای ریخته شده کمک کرد. با جدیدترین درمان ریزش مو ارثی در دنیا قادر خواهید بود تا زیبایی و اعتمادبه‌نفس گذشته خود را بازیابی کنید.

Untitled-1

کاشت مو، معجزه جدید برای درمان ریزش موی ارثی

کاشت مو یکی از کارآمدترین شیوه‌های درمان دائمی ریزش مو ارثی محسوب می‌شود. این روش درمانی بدون نیاز به ترمیم توانسته است نتایج رضایت‌بخشی را به زیبا جویان ارائه دهد. امروزه تکنیک‌های مختلفی از پیوند موی طبیعی در دسترس قرار گرفته‌اند؛ اما شواهد بیانگر این مطلب هستند که تکنیک کاشت مو میکروگرافت توانسته است بهترین و ماندگارترین نتایج را در اختیار زیبا جویان قرار دهد.

به‌کارگیری تجهیزات اتوماتیک مانند دستگاه کولینگ پاور در این روش توانسته است یک پروسه درمانی ایمن و بدون خطا را اجرایی سازد. درمان جدید ریزش مو ارثی با کاشت مو میکروگرافت به صورت انحصاری توسط کلینیک هلیا ارائه می‌شود، دارای مزایای بی‌شماری است. دوره نقاهت کوتاه، عدم ایجاد برش در ناحیه درمان، پیوند مو با حداکثر تراکم و ایجاد خط رویش مو کاملا طبیعی، تنها قسمتی از مزایای این تکنیک درمانی به شمار می‌آیند.

نکته جالب توجه درباره این روش این است که کاشت مو برخلاف سایر روش های بازیابی موهای از دست رفته، روشی دائمی و بدون نیاز به تمدید است.

Untitled-2

سلول های بنیادی

کاشت مو با روش سلول‌های بنیادی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در آینده تحول عظیمی را در پروسه درمان ریزش مو ارثی از پدر یا مادر ایجاد کند. این روش شباهت‌های زیادی با سایر تکنیک‌های پیوند مو خواهد داشت؛ اما این تکنیک به واسطه استخراج میزان بسیار کمی از فولیکول‌ها و تکثیر آن‌ها به درمان این عارضه خواهد پرداخت. در حال حاضر، کاشت مو با روش سلول‌های بنیادی تنها به صورت تئوری مطرح شده و در مراحل تحقیقاتی به سر می‌برد. دقت داشته باشید که این روش تا کنون در هیچ نقطه از جهان اجرا نشده است؛ پس بهتر است در صورت مواجهه با تبلیغات موجود درباره این روش درمانی، تأمل کنید.

درمان ریزش مو ارثی با مزوتراپی امکان پذیر است

مزوتراپی مو یکی از روش‌های مؤثر برای درمان ریزش مو ارثی در جوانی محسوب می‌شود. در این روش ویتامین‌های ضروری و پپتایدهای رشد مو، به لایه درم پوست تزریق می‌شود. مؤثرترین ترکیبات موجود در محلول‌های مزوتراپی عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک
  • پپتایدها و ویتامین‌ها
  • سیلیسیم ارگانیک

بر اساس نیازهای فرد زیبا جو و همچنین تشخیص پزشک معالج، ممکن است از نوع خاصی از محلول‌های مزوتراپی بهره‌جویی صورت گیرد. به طور مثال، برخی از این محصولات در ترکیب خود از ماینوکسیدیل برخوردار هستند که می‌تواند ریزش موی ناشی از عوامل ژنتیکی را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. این روش دائمی نیست و نیاز به تمدید دارد.

درمان جدید ریزش مو ارثی با پی ار پی

روش پی آر پی قادر است تا علائم ناشی از ریزش مو ژنتیکی را تا حد قابل‌قبولی کاهش دهد. در طول این روش، مقداری از خون فرد استخراج شده و سپس نمونه استخراج‌شده در آزمایشگاه بررسی می‌شود. سپس در طی یک فرآیند، پلاسمای غنی از پلاکت حاصل می‌شود. این پلاکت‌ها به ناحیه پوست سر تزریق شده و موجبات رویش مجدد موها را فراهم می‌آورند. این روش درمانی برای ارائه نتایج مؤثر به چند جلسه درمانی با فواصل ۱ ماهه نیاز دارد. نتایج حاصل از PRP معمولاً در ماه‌های سوم و چهارم درمان قابل مشاهده خواهند بود. همچنین برای دریافت نتایج مؤثر، می‌بایست توصیه‌های پزشک خود را دنبال کنید.

Untitled-3

دوتاستراید

دوتاستراید نوعی دارو است که برای اهداف درمانی مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دارو قادر است تا ریزش مو ناشی از عوامل ژنتیکی را کاهش دهد. در برخی از مطالعات داروی دوتاستراید با فیناستراید از لحاظ اثربخشی موردبررسی قرار گرفت و نتایج این آزمایش نشان دادند که نتایج درمانی این دارو به مراتب بهتر از فیناستراید بود.

نتایج دوتاستراید معمولاً بعد از ماه سوم مصرف، قابل مشاهده خواهد بود. گاهی نیز برای مشاهده نتایج آن می‌بایست تا ۶ ماه صبر کرد. دوتاستراید و سایر داروهای درمان ریزش مو می‌بایست تحت تجویز متخصصین پوست و مو مورد مصرف قرار گیرند؛ چراکه، استفاده خودسرانه از آن‌ها می‌تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. همچنین مصرف این دارو برای بانوان و به ویژه برای بانوان باردار توصیه نمی‌شود.

لیزر درمانی

لیزرتراپی مو، یک روش ایمن برای توقف ریزش مو ارثی محسوب می‌شود. این راهکار درمانی با تاباندن اشعه لیزر در بافت‌های عمقی پوست به افزایش گردش خون در ناحیه سر کمک کرده و متابولیسم سلولی را برای سنتز پروتئین تحریک می‌کند. از دیگر مزایای لیزر درمانی مو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. کمک به رویش مجدد موها
  2. تقویت ساقه مو و افزایش ضخامت مو
  3. بازسازی موهای آسیب‌دیده
  4. توقف ریزش مو و احیای موی سر
  5. درمان خارش کف سر

برای مشاهده نتایج حاصل از لیزر درمانی مو می‌بایست در حدود ۳ تا ۶ ماه صبر کرد. این مدت‌زمان تا حد زیادی به ویژگی‌های پوستی فرد زیبا جو و میزان ریزش مو وی بستگی خواهد داشت.

تجربه واقعی درمان ریزش مو ارثی با کاشت مو  

پایان ریزش موی ارثی با تجربه واقعی از کاربران

من از حدود ۲۰ سالگی شروع به ریزش مو کردم. اولش خیلی کم بود و زیاد بهش توجه نمی‌کردم. اما کم کم ریزش موها بیشتر شد و موهای سرم خیلی نازک و کم‌پشت شدن. دیگه اعتماد به نفسم رو از دست داده بودم و از جلوی دوربین فراری بودم.

با کلی تحقیق و پرس و جو، تصمیم گرفتم کاشت مو انجام بدم.

کاشت مو حدود ۸ ساعت طول کشید. البته من چون وسعت ریزش موهام زیاد بود، کاشت مو توی دو جلسه انجام شد. بعد از پیوند، کمی درد و تورم داشتم که با داروهایی که دکتر تجویز کرد، خیلی زود خوب شدم. الان بعد از گذشت ۱ سال، موهای سرم خیلی پرپشت و طبیعی شده.

این تنها یکی از تجربه زیباجویان کلینیک هلیا بود، برای مشاهده تجربه بیشتر زیباجویان کلینیک هلیا به آدرس اینستاگرام کلینیک به نشانی زیر مراجعه کنید.

کاشت مو طبیعی ترین روش پرپشتی مو

روش‌های مختلفی برای تقویت و رویش مجدد موها وجود دارند؛ اما امروزه با کمک روش‌های نوین پیوند موی طبیعی نظیر روش میکروگرافت می‌توان به حداکثر تراکم مو دست پیدا کرد. در طی این فرآیند درمانی، از نواحی مختلفی که به عنوان بانک مو تعیین می‌شوند، فولیکول‌های مو استخراج شده و این فولیکول‌ها به نواحی کم‌پشت یا طاس سر پیوند زده می‌شوند. این روند درمانی تحت بی‌حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. افرادی که برای این روش درمانی اقدام می‌کنند، با صرف یک‌بار هزینه از مزایای متعددی مانند نتایج طبیعی و دائمی بهره‌مند می‌شوند. قابل‌ذکر است که این نتایج تنها در کلینیک‌های معتبر کاشت مو حاصل می‌شوند.

آیا ریزش مو ارثی زنانه با کاشت مو رفع می شود؟

کاشت گرافت مو یکی از مؤثرترین شیوه‌ها برای کنترل ریزش مو ژنتیکی بانوان محسوب می‌شود. در گذشته، ریزش موی ارثی کابوس بسیاری از افراد بود و راه حلی دائمی برای آن وجود نداشت. روش‌های سنتی کاشت مو، مانند FUT، با معایبی مانند درد، خونریزی، بخیه و خط اسکار همراه بودند. اما نگران نباشید! علم و تکنولوژی به کمک ما آمده و روش‌های نوین کاشت مو را به ارمغان آورده است.

روش‌های نوینی مانند میکروگرافت و کاشت ترکیبی، به شما این امکان را می‌دهند که بدون درد، خونریزی و بخیه، موهای پرپشت و طبیعی داشته باشید. در این روش‌ها، فولیکول‌های مو به صورت دقیق و ظریف از بانک مو برداشته شده و در نواحی کم‌پشت یا بدون مو کاشته می‌شوند.

مراقبت، کلید طلایی ماندگاری موهای کاشته شده!

برای اینکه از نتایج کاشت موی خود لذت ببرید و موهای کاشته شده تا سال‌ها برای شما باقی بمانند، باید از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید. پیروی از دستورالعمل‌های مراقبتی ارائه شده توسط پزشک، مانند مصرف داروها، عدم استعمال دخانیات و مراقبت از موها در برابر نور خورشید، در حفظ سلامت موهای کاشته شده بسیار مهم است.


منبع خبر: رکنـا