پس از این‌که کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز ۲۷ بهمن سال ۱۳۸۵ بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد استقلال و یک تیم تایلندی به خاطر عدم ارسال به موقع اسامی بازیکنان خودشان از حضور در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۷ محروم شده‌اند، مدیران وقت این باشگاه و مسئولان آن‌زمان فدراسیون برای حل مشکل فوق تلاش وسیعی […]

- جدایی شبانه قلعه‌نویی و این مدیر از استقلال/ حسن روشن حاضر نشد مدیر فنی استقلال شود

پس از این‌که کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز ۲۷ بهمن سال ۱۳۸۵ بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد استقلال و یک تیم تایلندی به خاطر عدم ارسال به موقع اسامی بازیکنان خودشان از حضور در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۷ محروم شده‌اند، مدیران وقت این باشگاه و مسئولان آن‌زمان فدراسیون برای حل مشکل فوق تلاش وسیعی را آغاز کردند اما کنفدراسیون زیر بار نرفت و صبح روز ۱۴ اسفند سال ۸۵ با انتشار یک بیانیه دوباره تاکید کرد نظرش عوض نشده و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده است.

این اتفاق کافی بود تا عصبانیت مردم از مدیران باشگاه و همچنین امیر قلعه‌نویی که در آن مقطع رئیس سازمان فوتبال استقلال محسوب می‌شد، به اوج برسد. در همان شب چهاردهم اسفند ۸۵ مقداد نجف‌نژاد مدیرعامل وقت استقلال روی خط برنامه ۹۰ آمد و حرف‌های بسیار عجیبی بر زبان آورد. نجف‌نژاد گفت: من الان تازه احساس می‌کنم مدیرعامل استقلال هستم! (البته او در حالی این حرف‌ها را می‌گفت که بالغ بر چهار ماه از مدیرعاملی‌اش در استقلال می‌گذشت) به همین خاطر ضمن تشکر از زحمات آقای قلعه‌نویی، با صراحت می‌گویم که ایشان دیگر رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال نیست و از همین لحظه آقای حسن روشن با حکم من مدیر فنی باشگاه استقلال محسوب می‌شود.

البته روشن این سمت را نپذیرفت و همان شب اعلام کرد چنین پستی را قبول نمی‌کند چون استقلال ثبات مدیریتی ندارد ولی امیر قلعه‌نویی عملا از ریاست سازمان فوتبال استقلال کنار رفت و مدیران وقت سازمان تربیت بدنی نیز همان ۱۴ اسفند اعلام کردند در اندیشه تغییرات مدیریتی در استقلال هستند. در واقع مقداد نجف‌نژاد ۱۴ اسفند عملا کارش در استقلال تمام شد و چند ساعت بعد در پانزدهمین روز از آخرین ماه سال ۸۵ کناره‌گیری خودش از مدیریت استقلال را رسما اعلام کرد تا پرونده یکی از بزرگترین اشتباهات مدیریتی عرصه باشگاهی در ایران با پایانی تراژیک برای هواداران استقلال بسته شود.

منبع: خبـر ورزشی