بشار اسد برای پوتین سنگ تمام گذاشت
بشار اسد برای پوتین سنگ تمام گذاشت

عصر ایران نوشت: بشار اسد در مصاحبه با  “ولادیمیر سولوویف” خبرنگار شبکه  آر تی روسیه گفت که روسیه کشوری است که سرنوشت جهان وابسته به آن است. چه بخواهیم چه نخواهیم. نه تنها درگیری در اوکراین، بلکه از نظر داخلی نیز ؛ آیا هر کشوری می تواند امروز یک نبرد سرنوشت ساز را در اوکراین […]

- بشار اسد برای پوتین سنگ تمام گذاشت

عصر ایران نوشت: بشار اسد در مصاحبه با  “ولادیمیر سولوویف” خبرنگار شبکه  آر تی روسیه گفت که روسیه کشوری است که سرنوشت جهان وابسته به آن است. چه بخواهیم چه نخواهیم. نه تنها درگیری در اوکراین، بلکه از نظر داخلی نیز ؛ آیا هر کشوری می تواند امروز یک نبرد سرنوشت ساز را در اوکراین را آغاز کند و سیاست ها هم همراه این کشور باشد؟ پوتین بخشی از این درگیری است چرا که او درباره این درگیری های متعدد، تصمیم گرفت.

بشار اسد و دولت سوریه در کنار بلاروس و کره شمالی به طور کامل و جدی از حمله روسیه به اوکراین، تصرف ۴ منطقه شرق اوکراین توسط روسیه و الحاق آنها به خاک روسیه حمایت و تایید می کنند.

بشار اسد و دولت دمشق، همچنین به مانند پوتین و دولت مسکو، حمله روسیه به اوکراین را نه جنگ یا تجاوز نظامی بلکه “عملیات ویژه” توصیف می کنند.

دولت دمشق در همه رای گیری های سازمان ملل متحد درباره جنگ روسیه علیه اوکراین، به سود مسکو رای می دهد.

خبرهایی نیز از اعزام نیروهای نظامی سوری برای جنگ در کنار ارتش روسیه علیه اوکراین منتشر شده است.

دولت روسیه قبل از این و به هنگام جنگ داخلی سوریه، به شدت از دولت بشار اسد حمایت کرد.

در جنگ داخلی سوریه، پوتین در  حمایت از دولت بشار اسد، به این کشور نیروی نظامی اعزام کرده بود. نیروی هوایی، زمینی و دریایی روسیه نقش مهمی در جنگ داخلی سوریه داشتند.

در منطقه خاورمیانه، سوریه نزدیک ترین روابط را با مسکو دارد. روسیه هم اکنون دو پایگاه نظامی هوایی و دریایی در سوریه دارد. پایگاه دریایی بانیاس سوریه، تنها پایگاه نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه است.

 اسد افزود: تصمیمات اتخاذ شده توسط رئیس جمهور پوتین چیزی است که روسیه را به عرصه بین المللی باز می گرداند و در نتیجه تعادل را به عرصه جهانی باز می گرداند. روس ها از مواضع ملی پوتین قدردانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: غرب فقط می‌خواهد قوی باشد و روس‌ها از زمان پتر کبیر اجازه نداشتند قوی باشند.

اسد افزود: روسیه در جنگ ما علیه تروریسم در کنار ما می ایستد و سیاست فعلی روسیه ، این کشور را به جایگاه خود باز می گرداند.

منبع: اطلاعات انلاین