عقب‌نشینی افسران و مقامات نظامی اسرائیل از جنگ دردسرساز شد
عقب‌نشینی افسران و مقامات نظامی اسرائیل از جنگ دردسرساز شد

اطلاعات نوشت: تلویزیون اسرائیل اعلام کرد در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و در یک اتفاق غیرعادی، برخی از مقامات امنیتی ارتش اشغالگر استعفا کردند. این رسانه افزود: «موران کاتس» از فرماندهان ارتش اسرائیل با درجه سرهنگی از جمله افسرانی است که به دلیل اینکه امور به خوبی پیش نمی‌رود استعفا کرد. همچنین سرهنگ […]

- عقب‌نشینی افسران و مقامات نظامی اسرائیل از جنگ دردسرساز شد

اطلاعات نوشت: تلویزیون اسرائیل اعلام کرد در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و در یک اتفاق غیرعادی، برخی از مقامات امنیتی ارتش اشغالگر استعفا کردند.

این رسانه افزود: «موران کاتس» از فرماندهان ارتش اسرائیل با درجه سرهنگی از جمله افسرانی است که به دلیل اینکه امور به خوبی پیش نمی‌رود استعفا کرد. همچنین سرهنگ دوم «ریچارد هچت» سخنگوی ارتش اسرائیل در امور رسانه‌های خارجی هم از دیگر از کسانی است که استعفا کرد. 
هچت، از نظامیان کهنه‌کار بود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این استعفای دسته جمعی در اعتراض افسران به انجام امور عملیاتی بود و وضعیت آشفته سرویس اطلاع‌رسانی ارتش اسرائیل را نشان می‌دهد که توسط «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اداره می‌شد. رسانه‌های صهیونیستی در ماه‌های اخیر گزارش دادند که به دلیل نحوه نامطلوب مدیریت جنگ غزه توسط کابینه رژیم صهیونیستی و طرح آن برای مرحله پساجنگ، اختلافات عمیقی میان سیاستمداران و نظامیان این رژیم به وجود آمده است.

گفته می شود طی هفته‌های اخیر تنش و اختلافات در کابینه تل آویو به ویژه میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل به اوج رسیده است.

در همین راستا رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته فاش کردند که بنی گانتس عضو کابینه جنگ اسرائیل در اقدامی غیرمنتظره و بی‌توجه به پروتکل‌های مورد توافق کابینه ائتلافی و بدون هماهنگی با نتانیاهو به واشنگتن سفر کرده و  قصد دارد به طور یکجانبه با مقامات کاخ سفید درباره مذاکرات جنگ غزه دیدار و رایزنی کند و پس از آن عازم لندن شود.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، این موضوع، اعتراض و خشم نتانیاهو را درپی داشته است. همزمان آسوشیتدپرس اعلام کرد: سفر گانتس به آمریکا نشان دهنده شکاف‌های عمیق در اسرائیل است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، سفر بنی گانتس به واشنگتن برای دیدار با مقامات آمریکایی در حالی انجام ‌شده که اصطکاک بین ایالات متحده و نتانیاهو بر سر چگونگی کاهش رنج فلسطینیان در غزه و برنامه رژیم صهیونیستی برای غزه پس از جنگ و اینکه مدیریت این منطقه باید به چه شکلی باشد، افزایش یافته است.

منبع: اطلاعات انلاین