استقلال پرافتخارترین تیم جام حذفی است و تصور نمی شد در فصلی که هفته ها صدرنشین بوده و از آخرین شکست این تیم ماه ها می گذرد (در هفته دوم لیگ برابر سپاهان) این طور اسیر تیم مس رفسنجان می شود و در زمین حریف تن به شکستی نسبتا سنگین بدهد (دریافت دو گل بدون […]

- کلوب| استقلال فهمید گاهی هم باید شکست خورد

استقلال پرافتخارترین تیم جام حذفی است و تصور نمی شد در فصلی که هفته ها صدرنشین بوده و از آخرین شکست این تیم ماه ها می گذرد (در هفته دوم لیگ برابر سپاهان) این طور اسیر تیم مس رفسنجان می شود و در زمین حریف تن به شکستی نسبتا سنگین بدهد (دریافت دو گل بدون گل زده) این اتفاق سخت و باور نکردنی بود و جزو شگفتی های این جام در این فصل می توان از آن نام برد.

استقلالِ نکونام در این فصل نشان داده که در زمین حریف برای نتیجه به مشکل می خورد و بازی هایش را اکثرا با تساوی و از دست دادن دو امتیاز مهم در آن ها به پایان برده است. این بار هم دست از عادت خود برنداشت و در رقابتی که دیگر تساوی ای در کار نبود با یک شکست بد و تلخ در همان مرحله یک هشتم نهایی از گردونه جام حذفی کنار رفت. شاید اگر پنالتی دقایق اول بازی به سود آبی پوشان پایتخت تبدیل به گل می شد و از دست نمی رفت، این تیم بهتر می توانست بازی را کنترل و اداره کند. شاید هم این روز و این بازی متعلق به استقلال نبود.

برای استقلال و نکونام در یک صورت می تواند حذف از جام حذفی گران و سنگین تمام شود که قدر صدرنشینی اش در لیگ برتر را نداند و مثل این بازی، امتیازهای بازی های خارج از خانه را از دست بدهد. اما در صورتی که بعد این شکست تمام تمرکز استقلال و نکونام به لیگ و حفاظت از صدرنشینی باشد می تواند این گونه هم این بازی و حذف ار هضم و از این تجربه استفاده کند. گاهی هم برای رسیدن به هدفی بالاتر باید شکست را هم تجربه کرد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی