به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، سیل در سیستان و بلوچستان و مسدود شدن مسیرهای امدادی بار دیگر فقر راه و جاده در این استان پهناور کشور را مطرح کرد. راه ها و جاده های غیر استاندارد استان سیستان و بلوچستان مبحثی است که سالهاست فعالان اجتماعی کشور به آن اشاره کرده و بیان می کنند […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، سیل در سیستان و بلوچستان و مسدود شدن مسیرهای امدادی بار دیگر فقر راه و جاده در این استان پهناور کشور را مطرح کرد. راه ها و جاده های غیر استاندارد استان سیستان و بلوچستان مبحثی است که سالهاست فعالان اجتماعی کشور به آن اشاره کرده و بیان می کنند و مطالبه مردم و فعالان از دولتمردان است اما همچنان این فقر بر جای خود پابرجاست.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار زیرنویس که در مورد راه های روستایی سیستان و بلوچستان و فقری که به طور کل در مبحث جاده و راه در این استان وجود دارد اینگونه پاسخ داد: در خصوص ارتقای کیفیت روسازی راه های کشور و روستایی وظیفه داریم به سهم خودمان اقداماتی داشته باشیم.

وی ادامه داد:با توجه به بودجه‌های محدود عمرانی که موجود است  اینکه بتوانیم از ظرفیت تهاتر که یک فعل بین المللی است  در راه های روستایی بهره ببریم بسیار عالی است.

حیدری افزود:در راه های روستای کار بسیار داریم ولی اتفاقات خوبی هم انجام گرفته است. امیدواریم بتوانیم در این حوزه پژوهش کنیم تا در مواقع بحرانی با مشکل روبه رو نشویم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: برای  روسازی فنی راههای کشور برنامه های داریم تا با اجرای آنها  بتوانیم عمر و دوام راه های کشور را ارتقا بدهیم و از ۴ تا ۵ سال بالاتر ببریم.

وی در ادامه تاکید داشت: فناوری‌های نوین  را با کمک سازمان راهداری در بحث روسازی در دستور کار داریم از وضعیت تحقیقات و  حالت پایلوت خارج شده و برای عملیات اجرا در کیلومترهای بالا قابل اجراست .در راه های روستایی با توجه به محرمیتی که وجود  می توانیم با به کار بردن آسفالت هوشمند در روسازی دوام راهها  را بالا ببریم.

 

منبع خبر: رکنـا